Gjest kira87 Skrevet 6. desember 2021 #1 Skrevet 6. desember 2021 Er det andre her som går på Aimovig? Har fått det utskrevet av nevrolog, men er usikker på hvordan jeg skal sette den. Har sett på videoinstruksjonen, men kjenner at det sitter langt inne å sette sprøyter på meg selv. Noen som går på den fast som kan gi noen tips til hvor det er best å sette den og berolige meg med at det går bra. 😅 Evt. noen som kan fortelle hva de gjorde første gangen de skulle sette sprøyta.
Kalevala Skrevet 7. desember 2021 #2 Skrevet 7. desember 2021 Jeg går på Aimovig. (Forebyggende medisin mot migrene som settes 1 gang pr. måned med selvbetjent injeksjonspenn hjemme) Liker best å sette den i magen, klyper sammen litt hud og setter den der. Det merkes nesten ikke. Du tar av beskyttelseshetten, klemmer pennen hardt mot huden og trykker på utløserknappen på toppen. Følg med på vinduet, når det blir gult er sprøyta tom og du er ferdig. Det tar bare noen sekunder. Lykke til! Dette klarer du!
Gjest kira87 Skrevet 7. desember 2021 #3 Skrevet 7. desember 2021 Kalevala skrev (4 timer siden): Jeg går på Aimovig. (Forebyggende medisin mot migrene som settes 1 gang pr. måned med selvbetjent injeksjonspenn hjemme) Liker best å sette den i magen, klyper sammen litt hud og setter den der. Det merkes nesten ikke. Du tar av beskyttelseshetten, klemmer pennen hardt mot huden og trykker på utløserknappen på toppen. Følg med på vinduet, når det blir gult er sprøyta tom og du er ferdig. Det tar bare noen sekunder. Lykke til! Dette klarer du! Takk for svar 😊 Ble bare litt usikker da det stod at man måtte få opplæring av helsepersonell, men med den situasjonen vi er i nå for tiden, så tror jeg de har viktigere ting å tenke på.
Kalevala Skrevet 7. desember 2021 #4 Skrevet 7. desember 2021 kira87 skrev (1 time siden): Takk for svar 😊 Ble bare litt usikker da det stod at man måtte få opplæring av helsepersonell, men med den situasjonen vi er i nå for tiden, så tror jeg de har viktigere ting å tenke på. Ja det er nok godt tenkt Men hvor leste du at man må få opplæring av helsepersonell? Det har ikke jeg sett noe sted, og satt den selv hjemme første gang også.
Gjest kira87 Skrevet 7. desember 2021 #5 Skrevet 7. desember 2021 Kalevala skrev (8 minutter siden): Ja det er nok godt tenkt Men hvor leste du at man må få opplæring av helsepersonell? Det har ikke jeg sett noe sted, og satt den selv hjemme første gang også. Fra pakningsvedlegget f.eks "Legen eller en sykepleier kan gi deg eller en annen person opplæring i hvordan man skal forberede og injisere Aimovig. Ikke prøv å injisere Aimovig før du har fått denne opplæringen."
Kalevala Skrevet 8. desember 2021 #6 Skrevet 8. desember 2021 kira87 skrev (10 timer siden): Fra pakningsvedlegget f.eks "Legen eller en sykepleier kan gi deg eller en annen person opplæring i hvordan man skal forberede og injisere Aimovig. Ikke prøv å injisere Aimovig før du har fått denne opplæringen." Sannelig! Da fant jeg det. Det viser vel at jeg ikke har lest pakningsinnlegget godt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå