AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #1 Skrevet 6. desember 2021 Jeg venter nå på valp. Og jeg får da økt angst fordi jeg er så spent og ventetida er så nervepirrende. Jeg har angst fra før av men nå har angsten blitt mye sterkere fordi jeg ikke vet om jeg får valp eller ikke. Fikk nettopp vite at tispa venter valper men jeg aner ikke hvor mange valper som kommer og heller ikke om jeg får valp. Er det vanlig med økt angst når det skjer sånne ting? Jeg har veldig lyst på valp og det er derfor jeg ikke vet hva jeg skal gjøre for å få ventetida til å gå litt fortere. Jeg er så spent og siden jeg er så spent har jeg økt angst. Er dette vanlig? Jeg la denne under generell debatt siden den inneholder både kjæledyr og kropp og helse. Jeg har økt angst pga. Dette og jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å roe meg ned fordi jeg er så spent. Ventetida er så nervepirrende. Flere som har det sånn? Anonymkode: 7953c...0b8 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #2 Skrevet 6. desember 2021 Ingen som har det sånn? Anonymkode: 7953c...0b8 1
CrazyCatLady2500 Skrevet 6. desember 2021 #3 Skrevet 6. desember 2021 Det e helt normalt å være spent, glede seg og tenke mye på det. Hvis det er det du mener? 2
Cole Skrevet 6. desember 2021 #4 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg venter nå på valp. Og jeg får da økt angst fordi jeg er så spent og ventetida er så nervepirrende. Jeg har angst fra før av men nå har angsten blitt mye sterkere fordi jeg ikke vet om jeg får valp eller ikke. Fikk nettopp vite at tispa venter valper men jeg aner ikke hvor mange valper som kommer og heller ikke om jeg får valp. Er det vanlig med økt angst når det skjer sånne ting? Jeg har veldig lyst på valp og det er derfor jeg ikke vet hva jeg skal gjøre for å få ventetida til å gå litt fortere. Jeg er så spent og siden jeg er så spent har jeg økt angst. Er dette vanlig? Jeg la denne under generell debatt siden den inneholder både kjæledyr og kropp og helse. Jeg har økt angst pga. Dette og jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å roe meg ned fordi jeg er så spent. Ventetida er så nervepirrende. Flere som har det sånn? Anonymkode: 7953c...0b8 Har du diagnostisert angst, eller har du "angst" etter dagligtale for zoomers? 14
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #5 Skrevet 6. desember 2021 Spenning, nervøsitet og en liten "klump" i magen kan jo komme av både positiv og negativ nervøsitet. For eksempel kan man jo føle det slik om man ser en edderkopp og blir redd, men man kan også få en lignende følelse om man venter på at noe spenndende skal skje (som å få en valp). Jeg kan tenke meg at om man har angst så forbinder man ofte en "spenning" og "nervøsitet" med noe negativt, det er kanskje en følelse som minner mye om angsten. Derfor opplever sikkert du at du får mer "angst" fordi at disse følelsene minner deg om den angsten du bruker å ha. Jeg tror det beste du kan gjøre er å akseptere følelsen og si til deg selv at den ikke er farlig, og at du føler at du får "mer angst" nå er egentlig fordi at det er pirrende og spennende å tenke på at du snart skal få en valp! Det er nok ikke så rart Anonymkode: 87f62...836 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #6 Skrevet 6. desember 2021 Cole skrev (3 timer siden): Har du diagnostisert angst, eller har du "angst" etter dagligtale for zoomers? Jeg er diagnostisert med angst ja. Men har mye mere angst nå enn jeg pleier. Anonymkode: 7953c...0b8
Cole Skrevet 7. desember 2021 #7 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg er diagnostisert med angst ja. Men har mye mere angst nå enn jeg pleier. Anonymkode: 7953c...0b8 Da høres ikke ansvaret med en valp ut som noe for deg. 8
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #8 Skrevet 7. desember 2021 Cole skrev (3 timer siden): Da høres ikke ansvaret med en valp ut som noe for deg. Hæ? Man kan selvfølgelig klare å ta vare på en valp/hund selv om man har problemer med angst, eller depresjon eller lignende. Anonymkode: 87f62...836 6
Cole Skrevet 7. desember 2021 #9 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hæ? Man kan selvfølgelig klare å ta vare på en valp/hund selv om man har problemer med angst, eller depresjon eller lignende. Anonymkode: 87f62...836 Å ivareta en valp helt alene er et stort ansvar. På linje med å ivareta et lite barn. Om man sliter med angst eller depresjon skal man selvfølgelig ikke gå til anskaffelse av en valp i en slik periode. Om man ønsker en form for terapihund, så må man anskaffe en voksen, trent hund. 6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #10 Skrevet 7. desember 2021 Cole skrev (1 time siden): Å ivareta en valp helt alene er et stort ansvar. På linje med å ivareta et lite barn. Om man sliter med angst eller depresjon skal man selvfølgelig ikke gå til anskaffelse av en valp i en slik periode. Om man ønsker en form for terapihund, så må man anskaffe en voksen, trent hund. jeg forstår hva du mener, men det er veldig avhengig av hvor "hemmet" man er av angsten i hverdagen. Hvis man har gad, men fortsatt jobber og lever et normalt liv, så ser jeg ikke hvorfor man ikke skulle klare å ta vare på en valp Anonymkode: 87f62...836 3
Cole Skrevet 7. desember 2021 #11 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): jeg forstår hva du mener, men det er veldig avhengig av hvor "hemmet" man er av angsten i hverdagen. Hvis man har gad, men fortsatt jobber og lever et normalt liv, så ser jeg ikke hvorfor man ikke skulle klare å ta vare på en valp Anonymkode: 87f62...836 gad?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #12 Skrevet 7. desember 2021 Cole skrev (2 timer siden): gad? generalisert angstlidelse Anonymkode: 87f62...836
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #13 Skrevet 7. desember 2021 2 hours ago, Cole said: gad? Tror det er best om du ikke kommenterer angst når du åpenbart ikke har peiling. Anonymkode: 5f9fd...dea 9
17.11 Skrevet 8. desember 2021 #14 Skrevet 8. desember 2021 20 hours ago, Cole said: Å ivareta en valp helt alene er et stort ansvar. På linje med å ivareta et lite barn. Om man sliter med angst eller depresjon skal man selvfølgelig ikke gå til anskaffelse av en valp i en slik periode. Om man ønsker en form for terapihund, så må man anskaffe en voksen, trent hund. Jeg tror du har et litt unyansert bilde av hva det innebærer å ha angst og/eller depresjon. Man blir ikke fullstendig evneveik og ute av stand til å ta seg av barn eller dyr. 10
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #15 Skrevet 8. desember 2021 20 hours ago, Cole said: Å ivareta en valp helt alene er et stort ansvar. På linje med å ivareta et lite barn. Om man sliter med angst eller depresjon skal man selvfølgelig ikke gå til anskaffelse av en valp i en slik periode. Om man ønsker en form for terapihund, så må man anskaffe en voksen, trent hund. Dette er bare helt feil på alle måter, det er ikke sånn det fungerer. Jeg har selv både angst og depresjon og har to hunder jeg har hatt siden de var valper. Du har tydelig ikke angst selv og siden du ikke vet hva det vil si bør du heller ikke uttale deg. Jeg håper og tror at du heller ikke har hund da du uttrykker svært lite kunnskap om begge deler. Anonymkode: f029b...000 7
_popcorn_ Skrevet 8. desember 2021 #16 Skrevet 8. desember 2021 Ryddet for brukerangrep. _popcorn_, mod
_popcorn_ Skrevet 8. desember 2021 #17 Skrevet 8. desember 2021 Ryddet for kommentar til moderering. _popcorn_, mod
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #18 Skrevet 8. desember 2021 Hvis du har så store problemer med å få hund, synes jeg at du skal droppe det. Skaff deg et annet kjæledyr. Anonymkode: 2b581...934 2
pia mater Skrevet 8. desember 2021 #19 Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis du har så store problemer med å få hund, synes jeg at du skal droppe det. Skaff deg et annet kjæledyr. Anonymkode: 2b581...934 Å skaffe seg valp nå for tiden er veldig vanskelig. Det er ekstrem etterspørsel, og mange oppdrettere har flere hundre på venteliste (og prisene har gått i taket). Eneste måten du er sikret på å få valp på, er hvis du kjenner oppdretter personlig. 1
Cole Skrevet 8. desember 2021 #20 Skrevet 8. desember 2021 pia mater skrev (4 minutter siden): Å skaffe seg valp nå for tiden er veldig vanskelig. Det er ekstrem etterspørsel, og mange oppdrettere har flere hundre på venteliste (og prisene har gått i taket). Eneste måten du er sikret på å få valp på, er hvis du kjenner oppdretter personlig. Hva har det med saken å gjøre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå