AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #1 Skrevet 6. desember 2021 Hva er din verste opplevelse med nabobråk? Enten at du har opplevd selv eller at nabo har anklagd deg uten grunnlag. Har du noen sprø historie? Anonymkode: 9ab3c...698
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #2 Skrevet 6. desember 2021 Ja. Ble meldt falskt til barnevernet fordi jeg snakka med mannen til nabokjerringa, han spurte meg om mobilnummer og hu klikka med å smelle dører og rope etc. (hun overhørte samtalen, han spurte om nr fordi hvis det var noe praktisk behov siden vi var naboer osv) jeg måtte gjennom undersøkelse av barnevernet og det var så mange løgner i meldingen at de til slutt ble irriterte på henne og ba meg om å bare si fra til de at sånn kan de ikke holde på og at de burde skjemmes! Naboen sendte meg en melding med «unnskyld, vi mente det ikke» osv etterpå. Den samme kjerringa åpna naboskapet med å anklage meg for å kaste røyksneiper ned på deres platting så måtte forklare de at de forrige eierne røyka og kasta sneipen bare under plattingen (som de da rev opp for å bytte til ny) Hun var det man kan kalle en skikkelig Karen, og det var rykter hele byen rundt om henne at hun var ustabil og sjalu. De festa og ropte seksuelle ord utover nabolaget i fylla midt på dagen mens babyen deres lå og sov. Ikke akkurat riktige personene som meldte noen til barnevernet akkurat… Og hun der jobba i barnehage. Hun hadde aldri fått i nærheten av mitt barn. Vi flytta, og etter oss flytta det inn en familie som holdt ut i ett år før de solgte igjen. De holdt vel ikke ut de gale naboene de heller. Anonymkode: 54dd1...295 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #3 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja. Ble meldt falskt til barnevernet fordi jeg snakka med mannen til nabokjerringa, han spurte meg om mobilnummer og hu klikka med å smelle dører og rope etc. (hun overhørte samtalen, han spurte om nr fordi hvis det var noe praktisk behov siden vi var naboer osv) jeg måtte gjennom undersøkelse av barnevernet og det var så mange løgner i meldingen at de til slutt ble irriterte på henne og ba meg om å bare si fra til de at sånn kan de ikke holde på og at de burde skjemmes! Naboen sendte meg en melding med «unnskyld, vi mente det ikke» osv etterpå. Den samme kjerringa åpna naboskapet med å anklage meg for å kaste røyksneiper ned på deres platting så måtte forklare de at de forrige eierne røyka og kasta sneipen bare under plattingen (som de da rev opp for å bytte til ny) Hun var det man kan kalle en skikkelig Karen, og det var rykter hele byen rundt om henne at hun var ustabil og sjalu. De festa og ropte seksuelle ord utover nabolaget i fylla midt på dagen mens babyen deres lå og sov. Ikke akkurat riktige personene som meldte noen til barnevernet akkurat… Og hun der jobba i barnehage. Hun hadde aldri fått i nærheten av mitt barn. Vi flytta, og etter oss flytta det inn en familie som holdt ut i ett år før de solgte igjen. De holdt vel ikke ut de gale naboene de heller. Anonymkode: 54dd1...295 Så sykt O: Er dette mange år siden? Anonymkode: 9ab3c...698
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #4 Skrevet 6. desember 2021 Leide i en kjeller leilighet under en annen leieboer. Sikringsskapet sto i kjellerteappen deres og utilgjengelig for meg. Det var også alun skifer i vannet, det gikk stort sett bra, med mindre det begynte å bli tomt for vann (privat vann) denne naboen i øvre etasje gikk stadig vekk, og klaget på mitt strømforbruk, og vannforbruk, da bla vannet ble sort når det ble tomt. Jeg bodde alene og tok en dusj og en oppvask ila dagen. Og slet med plutselig at strømmen min gikk om feks tv og kaffekoker sto på samtidig. Kunne ikke ha på taklys og tv osv. Så hadde bare en vifte ovn for å holde varmen, tv og telys på. Så gikk jeg strømregningen og den var ganske høy iht forbruket mitt. Ringte huseier, og sa at her må det jo være noe galt. Huseier kom, og nabo nektet å slippe han inn. Etterpå kjeftet han enda mer på mitt vann og strømforbruk (som var delt på strøm, felles på vann). Og vannet var sort i flere dager. Så fikk jeg tips fra en tidligere beboer av min leilighet, og det var at han oppe holdt på å lage brennevin. Og han koblet seg da på min strøm. Og brukte opp alt vannet selv. Derfor ville han ikke slippe inn huseier, og ble mer og mer hissig på meg, for å prøve å unngå at jeg ringte husleier flere ganger. Når det ikke funket så fant han på mye faenskap. For sikkert å få meg til å flytte. Så jeg sa til slutt at hvis han ikke sluttet å bruke opp vannet på brenningen sin og stjele min strøm, så ringer jeg politiet. Da gikk det et par mnd også flyttet han. Men han kunne finne på å buse inn i leiligheta mi i tide å utide å kjefte, sto på verandaen å kjefta hver morgen jeg skulle på jobb osv. Måtte også true han med politiet iht å buse inn i leiligheten min. Anonymkode: e18a1...95e 4
Million Skrevet 6. desember 2021 #5 Skrevet 6. desember 2021 (endret) Sprø er den vel ikke, den historien, men naboen over meg som bodde der før holdt på å gjøre oss alle i blokka sprø. Det var en sør-amerikansk familie, to voksne og en tenåringsdatter, og de likte danserytmer og salsa. Så da spilte de den musikken - til alle døgnets tider! Kunne ligge i sengen min og sove, før jeg ble brått revet ut av søvnen f.eks. klokka 02.30 på natten, fordi naboen over meg fyrte på salsamusikken sin for full guffe. Midt på natten, midt i uka, i boligblokk! Den musikken drev meg (og andre naboer) nesten til vanvidd. Vi var flere naboer som klaget og sa i fra til han, men han bare ga faen og fortsatte med musikken på høyt volum til alle tider likevel. Det er lite som er mer irriterende og provoserende enn naboer som åpenlyst gir faen i at de plager andre, når de har fått beskjed....! 😡 Til slutt fikk jeg nok. Leiligheten var utleid. Men jeg kjenner litt mannen som eier leiligheten, så jeg gikk bort dit han (eier/utleieren) bodde, fant navnet på ringeklokka (fornavnet, jeg hadde kun etternavnet) og så lette jeg opp mobilnummeret hans på nett og sendte han en tekstmelding. Forklarte hvordan det var. Han var meget forståelsesfull med det samme, og lovet han skulle ta det opp med leietageren. Etter den tekstmeldingen fra meg, var det ikke en musikkstrofe å høre fra leiligheten noe mer 😄 Dette ble leieboerne antagelig veldig sure for, for det tok ikke så lang tid før de flyttet etter dette. Totalt bodde de vel i leiligheten i ti måneder eller noe sånn. Er glad de er borte! For noen marerittnaboer. Endret 6. desember 2021 av Million 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #6 Skrevet 6. desember 2021 En natt for en del år siden våknet vi av et utrolig leven i felleshagen. En psykisk syk nabo i blokken hadde klikket og knust et vindu. Hun ropte hele tiden at alle måtte være stille, styrelederen sa flere ganger at den eneste som bråkte der var hun . Poltiiet kom synes jeg å huske. Hun ble kastet ut,jeg håper hun fikk hjelp. Og engang fyrte barn av fyrverkeri inne i fellesgangen. Anonymkode: 4657d...7fa 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #7 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): En natt for en del år siden våknet vi av et utrolig leven i felleshagen. En psykisk syk nabo i blokken hadde klikket og knust et vindu. Hun ropte hele tiden at alle måtte være stille, styrelederen sa flere ganger at den eneste som bråkte der var hun . Poltiiet kom synes jeg å huske. Hun ble kastet ut,jeg håper hun fikk hjelp. Og engang fyrte barn av fyrverkeri inne i fellesgangen. Anonymkode: 4657d...7fa Hun hadde passet godt sammen med min gamle nabo som ikke taklet noe form for støy og lyder 😅 flere ganger i løpet av årene så fikk han ordentlig raserianfall og begynte å smelle i veggen mens han brølte i sinne. End gangen gikk han også ut i gangen og holdt på der. Siste gangen som var noen måneder før jeg flyttet så var jeg på do om natten og da klikket det igjen for han. Han begynte å brøle og slå i veggen, han ropte at jeg skulle slå av den jævla vaskemaskinen (som ikke var på) han sa han hadde det på opptak, hørtes gal ut rett og slett. Nå har jeg en snill nabo heldigvis Anonymkode: 9ab3c...698 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #8 Skrevet 6. desember 2021 Er nyinnflyttet i et sameie i en stort sett stille gate. Et par i sameiet har hunder som de slipper løs på fellesarealet. Stort sett kona som gjør det. Hun står og roper, plystrer og klapper til disse hundene til alle døgnets tider. De hører jo tydeligvis ikke på henne siden hun holder på så lenge. Skjønner ikke hvorfor hun ikke tar dem med ut på tur i stedet. Jeg tør ikke si ifra heller da hun ikke virker helt god. Anonymkode: 4f4b8...760 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #9 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er nyinnflyttet i et sameie i en stort sett stille gate. Et par i sameiet har hunder som de slipper løs på fellesarealet. Stort sett kona som gjør det. Hun står og roper, plystrer og klapper til disse hundene til alle døgnets tider. De hører jo tydeligvis ikke på henne siden hun holder på så lenge. Skjønner ikke hvorfor hun ikke tar dem med ut på tur i stedet. Jeg tør ikke si ifra heller da hun ikke virker helt god. Anonymkode: 4f4b8...760 Ring politiet! Anonymkode: 9ab3c...698 1
kri.star Skrevet 6. desember 2021 #10 Skrevet 6. desember 2021 (endret) For mange år siden, da vi leide leilighet i en bygård i Bergen. Naboen under oss påsto at hun jevnlig ble voldtatt av aliens... Og likte godt å ommøblere, helst kl. 03.30 om natten... Endret 6. desember 2021 av Frk.fri 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #11 Skrevet 6. desember 2021 Frk.fri skrev (1 minutt siden): For mange år siden, da vi leide leilighet i en bygård i Bergen. Naboen under oss påsto at hun jevnlig ble voldtatt av aliens... Og likte godt å ommøblere, helst kl. 03.30 om natten... Haha 😂 så sykt Anonymkode: 9ab3c...698
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #13 Skrevet 6. desember 2021 charlotte0 skrev (34 minutter siden): Haha, for noen historier! 🤣 Enklest å skulle levd i skogen egentlig 😅 Anonymkode: 9ab3c...698
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå