AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #1 Skrevet 5. desember 2021 Vært plaget med ryggen i flere år. Fått påvist prolaps, slitasje og spinal stenose for noen år siden. Ble anbefalt å gå ned i vekt. Er nå på nederste skalaen av bmi innenfor normalvekt og ryggen har aldri vært så vond før. Jeg kan ikke ligge, sitte eller gå for lenge. Legen har henvist meg flere ganger på sykehus, men så lenge jeg ikke har problem med urin/avføring er ikke det noe dem opererer. Gått til fysio i mange år for å styrke kjernemuskulaturen. Brukt flerfoldige tusen på naprapat og kiropraktor. Går nå på maksdose med tramadol, acorxia og paracet. Men fortsatt vondt. Jeg river meg i håret av frustrasjon og smerter. Jeg klarer ikke å stå å lage middag en gang uten at jeg får intense smerter i rygg. Noen som har tips til hva jeg kan gjør? Anonymkode: b4931...8e2 1
Lonehill Skrevet 5. desember 2021 #2 Skrevet 5. desember 2021 Det kan høres ut som du har alvorlig kalsitriolmangel. Kalsitriol er et hormon som blant mye annet sørger for at skjelettet og senene våre holder seg i orden. Hvis kroppen ikke får produsert kalsitrol, blir skjelettet mykt og senene slappe. Sånt blir det leddproblemer av. Beina som ryker først er de som har størst belastning: Rygghvirvlene i korsryggen. Problemet er at det ikke går an å kjøpe kalsitriol på apoteket. Cellene som vedlikeholder skjelettet lager hormonet sjøl, hvis de bare finner råvarene som trengs. Kalsitriolmangel oppstår når kroppen går tom for råvarer. Blir mangelen langvarig, får vi ofte vondt i ryggen. Bekken og skuldre er også utsatt.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #3 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vært plaget med ryggen i flere år. Fått påvist prolaps, slitasje og spinal stenose for noen år siden. Ble anbefalt å gå ned i vekt. Er nå på nederste skalaen av bmi innenfor normalvekt og ryggen har aldri vært så vond før. Jeg kan ikke ligge, sitte eller gå for lenge. Legen har henvist meg flere ganger på sykehus, men så lenge jeg ikke har problem med urin/avføring er ikke det noe dem opererer. Gått til fysio i mange år for å styrke kjernemuskulaturen. Brukt flerfoldige tusen på naprapat og kiropraktor. Går nå på maksdose med tramadol, acorxia og paracet. Men fortsatt vondt. Jeg river meg i håret av frustrasjon og smerter. Jeg klarer ikke å stå å lage middag en gang uten at jeg får intense smerter i rygg. Noen som har tips til hva jeg kan gjør? Anonymkode: b4931...8e2 Har prolapser og ligget på sykehus fordi det var i grenseland for akuttoperasjon. Muskelavslappende og smertestillende. Mer får de ikke gjort om det ikke blir operasjon. Men.. det som virkelig ga bedring var å aldri oppsøke kiropraktor igjen. Hadde gått halvannet år til kiropraktor og det var bare opp og ned med smerter. Ikke smertefri men har vært stabil med hverdagsfungering i over et år. Fysio, gange på mykt underlag og hvile er det som skal til. Ikke kiropraktor. Anonymkode: 3164e...7a8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå