Gå til innhold

Hvem er de uvaksinerte?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Av de jeg kjenner er det helt klart de som er mest oppegående på helse genrelt, de som alltid har tatt vare på seg selv. Ingen med psykiske problemer, for en idiotisk ting å ha med. Selv er jeg opptatt av helse og er mentalt sterk. Jeg er også opptatt av å stille spørsmål, ikke bare godta uten å forstå. Ble lært opp til å tenke selv.

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, tror dere virkelig f.eks. en person som er stereotypen på å nekte vaksine kommer til å være ærlig om min sin profil her ;)

• Liker 7
Skrevet (endret)
Blondiemamma skrev (På 12/5/2021 den 20.19):

Kvinne 39, 100% norsk.

Ingen psykisk sykdom. 

6 års universitetsutdannelse.

Kjenner ca 35 uvaksinerte i aldersgruppen 30 - 42 år - alt fra sykepleier, jurist og dommer. De fleste etnisk norske. Alle er avventende ettersom vaksinen ikke er godkjent.

Jeg vil si vaksinen er godkjent. Er det andre aktører du forventer som skal tillegg godkjenne vaksinen?

Endret av Egenskap
  • Liker 3
Skrevet

Svarene kommer jo an på hvem man normalt ferdes med. De uvaksinerte jeg kjenner, er folk opptatt av helse generelt, og de fleste med høyere utdanning innen helse eller utdanning. 

• Liker 8
Skrevet
Jaimatadi skrev (1 minutt siden):

Svarene kommer jo an på hvem man normalt ferdes med. De uvaksinerte jeg kjenner, er folk opptatt av helse generelt, og de fleste med høyere utdanning innen helse eller utdanning. 

Sorry, glemte å legge til at de er etnisk norske og psykisk normalt friske. Alder 20-45 

• Liker 5
Skrevet
Egenskap skrev (33 minutter siden):

Jeg vil si vaksinen er godkjent. Er det andre aktører du forventer som skal tillegg godkjenne vaksinen?

Nei, den er ikke godkjent. Kun midlertidig/nødgodkjent.

• Liker 16
Skrevet
Lalalalam skrev (På 5.12.2021 den 19.09):

Er du selv UVAKSINERT eller kjenner du noen som er det? Kan du svare på disse spørsmålene. 

Er nysgjerrig på hvem som velger å ikke vaksinere seg. 

1. Kjønn

2. Aldersgruppe

3. Psykisk syk/alvorlig psykisk syk? 

4. Etnisitet

Annet? 

Mann, 38 år, ikke psykisk syk, etnisk norsk. Er heller ikke arbeidsledig eller boende i kjelleren til mor, så den går ikke. Ja, for jeg gjennomskuer hersketeknikken her.

Vi uvaksinerte er helt normale folk med jobb, hus, familie og barn. Mange er sikkert kolleger av deg, men sier det selvfølgelig ikke høyt da de vet hvor rabiate alle dere andre blir.

• Liker 16
Skrevet
kermit123 skrev (12 timer siden):

Hehe, tror dere virkelig f.eks. en person som er stereotypen på å nekte vaksine kommer til å være ærlig om min sin profil her ;)

Hvem er stereotypen til å nekte vaksinen? De jeg kjenner er ingen stereotype og heller ikke jeg. Selv har jeg tatt masse reisevaksiner feks.

• Liker 6
Skrevet
Lalalalam skrev (På 12/5/2021 den 19.09):

Er du selv UVAKSINERT eller kjenner du noen som er det? Kan du svare på disse spørsmålene. 

1. Kjønn

2. Aldersgruppe

4. Etnisitet

Annet? 

Svarer for et familiemedlem.

Kvinne

30

Nei. Fysisk syk.

Norsk. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kvinne, 45 år

Ingen psykisk sykdom

6-års høyskole. Jobber som lektor.

Norsk

Endret av Fortauet
  • Liker 5
Skrevet

Mann. 47. Uvaksinert. Norsk. Delvis i trygd pga angst. Er ikke imot vaksinen men skeptisk. Sier han skal ta vaksinen nå før jul. Er veldig forsiktig og svært lite sosial.

Mann. 50+. Uvaksinert. Norsk.Trygdet pga psykiske lidelser. Tok ikke vaksinen pga hans religion ikke tillater det. 

Kvinne 50+. Uvaksinert. Norsk. I full jobb og ganske sosial. Tok ikke vaksinen pga hennes religion. Fikk covid.

Mann 60+. Uvaksinert. Norsk. I full jobb og ganske sosial. Tok ikke vaksinen pga hans religion. Fikk covid.

Kvinne 50+. Uvaksinert. I full jobb. Tok ikke vaksinen pga hennes religion. 

Om dere lurer på hva slags religion disse folka har så er jeg usikker altså. En form for konservativ kristen. Har aldri sett dem med munnbind heller.

• Liker 3
Skrevet

Det er konservative kristne som bare får den sykdomen som GUD  vil gi dem. Så får dem sykdommen og dør og står...................?

Skrevet

På jobb er det èn trettiårig normann og resten er østeuropeere som er uvaksinerte i 40-50 åra. 
En av de uvaksinerte fikk covid og smitta tre andre. 
Han ene som ble smitta er vaksinert og har lite symptomer. De andre er helt utslått. Han på 30 måtte visst på sykehuset også.

Glad jeg tok vaksinen. De må føle seg som idioter nå. 

• Liker 3
Skrevet

«Det er ingen tvil om at man blir sykere, får mer alvorlige langtidsvirkninger og blir en større belastning for seg selv, de rundt en og helsevesenet dersom ikke man vaksinerer seg», sier Raymond Johansen.

• Liker 4
Skrevet

1. Kjønn

2. Aldersgruppe

4. Etnisitet

Annet? 

Mulig det er flere enn jeg vet om, men jeg kjenner til to.

Nr 1, mann alder 40-45år, norsk, ikke psykisk sykdom. 

Nr 2, mann 60-65 år, norsk, ikke psykisk sykdom. Vedkommende vil ikke vaksinere seg da han mener helsen hans er i fysisk stand til å takle corona om han skulle få det.  (Nytter ikke å overbevise han om noe annet, så han får ta ansvaret selv)

• Liker 1
Gjest Adobyen
Skrevet (endret)

Avisene nevner grupper av religiøse og ansatte i helsevesenet.  Disse gruppene forstår jeg ikke.

Vi leser om de som ikke tør, fordi de har blitt syke av andre vaksiner, og de som er frarådet av legen pga sykdommer de har. Disse gruppene forstår jeg.

Endret av Adobyen
Skrevet

1. Mann

2. 0-50

3. Hvis jeg er psykisk syk må det i så fall være udiagnosert. 

4. Norsk nordmann.

Satser på å få vaksinert meg om ikke så altfor lenge,

Skrevet

1. Kjønn

2. Aldersgruppe

4. Etnisitet

Annet? 

Eksen min er uvaksinert. Mann i 40-årene med psykiske problemer og ufør. Etnisk norsk. 

Skrevet
Leonaen skrev (Akkurat nå):

Eksen min er uvaksinert. Mann i 40-årene med psykiske problemer og ufør. Etnisk norsk. 

Det skal også sies at han ikke tror selv han sliter psykisk. Det er alle andre som sliter og har problemer. Det er alltid alle andre som har problemer. Han poster all slags rare videoer og innlegg på fb som omhandler konspirasjoner. Han og faren har alltid sitte sammen og snakket dritt om alle andre i alle år. De er bitre og sinte for ingen grunn egentlig. 

• Liker 3
Skrevet
Visum skrev (På 5.12.2021 den 19.53):

Til tross for flere ulike tiltak fra myndighetene, er fortsatt under halvparten av personer fra Polen, Litauen og Romania registrert som vaksinert, ifølge ferske tall fra FHI.

Jo men det har kommet frem at dette ikke stemmer da mange har tatt vaksine i hjemlandet sitt uten at det er registrert her. 

• Liker 4
  • Opprett ny...