AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #1 Skrevet 5. desember 2021 Hva er det med folk som finner bilnøkler, telefoner, katter og annet løsøre og tar det med seg hjem? Kjenner jeg blir irritert over folk som finner ting og legger ut på funnet sider for da vet jeg de er av den typen. Umulig å komme tilbake å lete selv etter for. eksempel en jakke eller noe, for det er alltid en som har rasket det med seg. Anonymkode: 353a1...3eb
Leo Skrevet 5. desember 2021 #2 Skrevet 5. desember 2021 Nei, det er jo mye bedre å bare la det ligge og snø ned. Eller bli ødelagt av regnvær. Og særlig bilnøkler bør man jo bare la ligge for de er så store og godt synlige at de er ekstremt lette å finne hvis man ikke er helt sikker på hvor man mistet dem! 10
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #3 Skrevet 5. desember 2021 Jeg er en skurk. Når jeg finner ting, tar jeg dem. Det er mine ting nå. Du skal være glad det finnes folk som kommer meg i forkjøpet, og prøver å returnere det til eieren. Hadde de latt det ligge, ville jeg dukket opp og tatt det. Anonymkode: 30783...f3a 7
Mezzosoprena Skrevet 5. desember 2021 #4 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hva er det med folk som finner bilnøkler, telefoner, katter og annet løsøre og tar det med seg hjem? Kjenner jeg blir irritert over folk som finner ting og legger ut på funnet sider for da vet jeg de er av den typen. Umulig å komme tilbake å lete selv etter for. eksempel en jakke eller noe, for det er alltid en som har rasket det med seg. Anonymkode: 353a1...3eb Men kjære all verden, alt man skal klage over. Det må da være mye bedre at noen tar det med hjem, enn at det skal ligge ute å bli ødelagt for så å etterlyse eieren... 7
Duff Skrevet 5. desember 2021 #5 Skrevet 5. desember 2021 Ideelt sett vil jeg ta bilde, legge det ut på fb gruppa mistet og funnet før jeg leverte det hos politiet men så er det ikke alltid folk på politistasjonen så da tar jeg det med hjem. Det viktigste er uansett at tingene kommer tilbake til eier. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #6 Skrevet 5. desember 2021 Jeg bodde ved siden av en fotballbane. Der var det slike mengder med treningsdresser og gensere som ble liggende at det var helt vilt. Mye ble ødelagt av regn og mugg til slutt. Var også vaktmester på en skole med en idrettshall en periode. Jeg tipper den hittegodsboksen hadde 30-40 gensere, sikkert noen hundre sokker, enslige eller par, hele gymbagger med innhold, sko, shortser, drakter. Kom noen og etterlyste noe? Nei, ytterst sjelden. Og når vi sendte med brev hjem kom det kanskje en forelder eller to. Etter en håndballcup kunne vi nok kledd opp noen lag, riktig nok ikke i samme drakt/ treningsdress etc, men du vil ikke tro mengdene som ble forlatt. Koster jo mye penger disse klærne også. Anonymkode: 5f1c8...2c7 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #7 Skrevet 5. desember 2021 Er det noen som gjør det?? Flaut. Anonymkode: f0b96...5d5
Drizzt Skrevet 5. desember 2021 #8 Skrevet 5. desember 2021 Jeg har funnet omtrent 50 gjenglemte ting i mine år her - mobiltelefoner, bilnøkler, lommebøker, votter, vinterluer, vannflasker til barn, gullringer, osv. Mobiltelefoner har jeg levert til politiet for de har best forutsetninger å finne riktig eier. Resten har jeg lagt på funnet-nettsider eller hengt en lapp på lokalbutikken og det meste har blitt hentet. Det som ikke har blitt hentet har jeg donert. Barnevotter og vannflasker til barn med navnelapp og tlfnummer på har jeg ringt og sørget for å bli hentet av riktig eier. Det er utrolig hvor mye folk mister og glemmer rundt omkring. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #9 Skrevet 5. desember 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Er det noen som gjør det?? Flaut. Anonymkode: f0b96...5d5 Gjør hva? Tar med seg ting hjem i håp om å finne riktig eier? Jah, dritflaut... Anonymkode: 0550a...424 7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #10 Skrevet 5. desember 2021 Jeg fikk høre av en bussjåfør at den beste byen å bo i for å få igjen glemte ting var Trondheim, mens Oslo var verst. Mener Bergen og Stavanger var nummer tre og fire. Det hadde visst stått i et internt magasin for kollektivtrafikk. Så vet du det. Anonymkode: b6453...caf
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #11 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gjør hva? Tar med seg ting hjem i håp om å finne riktig eier? Jah, dritflaut... Anonymkode: 0550a...424 Finne riktig eier? Gjør du det? Ser at folk skriver «Det er mine ting nå». DÉT er flaut. Anonymkode: f0b96...5d5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #12 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Finne riktig eier? Gjør du det? Ser at folk skriver «Det er mine ting nå». DÉT er flaut. Anonymkode: f0b96...5d5 Det var én person som skrev det.. Da bør du jo skrive svaret ditt til det innlegget, slik at det ikke blir oppfattet feil som nå. Anonymkode: 9b878...64f 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #13 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Finne riktig eier? Gjør du det? Ser at folk skriver «Det er mine ting nå». DÉT er flaut. Anonymkode: f0b96...5d5 Ikke flaut for oss skurker😆 Anonymkode: 30783...f3a 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #14 Skrevet 18. desember 2021 Facebook florerer av folk nå " fikk dessverre tatt med fem poser med julegaver, fem bilnøkler og 4 lommebøker ved en feiltakelse, noe som savner disse?" Hva med å bare levere det i butikken der man fant det? Mister man noe er det garantert at det er borte når man forsøker å lete etter det. Anonymkode: 353a1...3eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå