Gå til innhold

Er det sånn her angst kjennes ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en vanskelig barndom, jeg måtte tidlig ta ansvar for yngre søsken og syke foreldre. Jeg jobbet, studerte og pleiet familien i mange pr. senere levde 10 år i et voldelig forhold der jeg holdt på å miste livet et par ganger. Volden var ekstrem; psykisk, fysisk, økonomisk og seksuell vold. Midt oppi dette fikk jeg to barn med denne mannen. 
 

jeg har alltid holdt hodet over vannet, nektet å kjenne på vonde følelser og tanker, jeg har jobbet og klart meg selv. Jeg var sterk for barna sin skyld, ingen har kunnet se på meg at jeg har store traumer.

min eksmann ble til slutt fengslet og fikk en lang dom, han ble løslatt for ca ett år siden. Etter det kjente jeg på en enorm indre uro, kvalme, en slags panikk, vondt i brystet, svimmelhet, «anfall der jeg ikke fikk puste» osv. 

jeg tenkte det var angst og kontaktet psykolog. Jeg går dit en gang i uken og vi går forholdsvis direkte inn på ulike traumer. Etter jeg startet behandling er alt forverret. Jeg sliter med en KONSTANT følelse av brystsmerter. Som et slags iskaldt blyrør som er mellom puppene mine. Jeg sovner med det og våkner med det. Våkner også flere ganger om nakken. Jeg føler ofte behov for å gråte, skrike, slå rundt meg osv, men gjør det ikke. Jeg gråter aldri. Blyrøret ender i magen med kvalme. Jeg sliter med å spise, men får det til på et vis. Noen ganger sliter jeg med å puste og må virkelig anstrenge meg. Jeg er svimmel konstant. 
 

psykologen sier jeg har PTSD, men symptomene mine; er det angst? Jeg forstår det ikke, for jeg har det slik 100% av dagen, men jeg tenker på det som skjedde veldig sjelden, egentlig. Hvorfor skal jeg da ha angst hele tiden?

Anonymkode: 94e4f...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angst utspiller seg på alle mulige måter, så det er vanskelig å vite om det er angst eller ikke du opplever. Fint du går til psykolog.

Anonymkode: 73de9...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...