Gå til innhold

Når man skal ut av isolasjon

mandel92

Anbefalte innlegg

Det har snart gått 5 døgn siden jeg fikk symptomer og testet positivt på korona. 

Jeg skal være isolert I 5 døgn, men etter 5 døgn må jeg gjøre noe spesielt for å komme ut av isolasjon? Har forstått det slik at jeg ikke trenger å teste meg. 

Jeg er isolert på et annet sted enn hjemstedet mitt, men vet ikke helt om jeg bare kan dra her fra når 5 døgn er over (så lenge jeg er frisk). Må jeg ringe fastlege? Koronatelefonen i kommunen jeg oppholder meg i? Har I det hele fått veldig lite informasjon... 

Vil ikke bli anmeldt for brudd på isolasjon, og vil heller ikke være her lenger enn nødvendig, har lyst å komme meg hjem (jeg er laaangt hjemmefra). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du er helt ferdig etter 5 døgn. Trenger ikke å teste deg ut av isolasjon. Men dine husstandsmedlemmer må teste seg ut av karantenen.

Er i samme båt og har akkurat snakket med smittekontoret i min kommune.

Endret av Galanga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Galanga said:

Nei, du er helt ferdig etter 5 døgn. Trenger ikke å teste deg ut av isolasjon. Men dine husstandsmedlemmer må teste seg ut av karantenen.

Er i samme båt og har akkurat snakket med smittekontoret i min kommune.

Jeg er plassert i isolasjon på et annet sted av kommunen. Så har ikke vært i kontakt med noen i min husstand. 

Men da satser jeg på at det er ok at jeg drar her fra i morgen 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...