Gå til innhold

Narsissistisk mor (og tildels far)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Glem kjærligheten for en stund. Løsriv deg fra foreldrene slik at perspektivet ditt endrer seg. Du er nok skada fra tidligere relasjoner (les: foreldrene dine) som går utover hva du faller for. 
 

Det første og største steget, er å få bort de som er giftig i livet ditt nå. Så bør du bruke tid til å bli kjent med deg seg og dette grenser for deg selv. Der er mange gode steder på nettet for å komme i gang med dette. 

Anonymkode: 2474b...eda

Trodde den siste jeg var i kontakt med var en bra fyr. Huket av samtlige ting på listen og vi hadde god kjemi  og han behandlet meg tilsynelatende bra ogva veldig positiv og oppløftende og vi virket like på en del,men han løy om ALT og gjorde meg ofte veldig usikker. Jeg sa fra fordi jeg finner meg ikke i det men fikk alltid skylden for han hadde aldri gjort noe galt. 
Jeg er ei flott dame med mange bra kvaliteter men taper alltid i kjærligheten. Fryktelig tungt fordi jeg ønsker så inderlig en å dele livet med og et barn. Tiden renner ut og det skremmer livskiten ut av meg. Holder meg unna datingapper for det er bortkastet når ingen vil treffes og bare sitter der for tidsfordriv. Har kastet vekk enormt med tid på det tidligere så er ikke aktuelt. 

 

Viss jeg kutter de så har jeg ingen så og si. Det er ikke godt heller. Har en venninne men ser henne veldig sjelden.   
 

Anonymkode: a3805...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste man kan gjøre med narsissister er å kutte navlestrengen. Mennesker som ikke ser det gode hos andre er ikke verdt å bruke tid på, etter min mening. 

Har aldri hatt det bedre etter at jeg sa farvel til "min" narsissist. 

Anonymkode: c1de7...0e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja de har gjort meg avhengig av de.

Men jeg har ikke så mange utenom de. Jeg taper støtt i kjærligheten for jeg tiltrekker meg folk som behandler meg dårlig pga det er det jeg er programmert til å tro fra oppveksten. Har prøvd å snu dette og jobbe mye med det. 

Anonymkode: a3805...3ad

Første bud: lær deg å si nei, lær deg å sette grenser. Bruk YouTube, dette lærer du fort med øving. 

2: ALDRI la noen gjøre deg usikker. Oppdager du manipulativ atferd, løgner, triangulering, gaslighting osv = LØP 

3. Les boken uelskbar. Før du kan bli glad i andre må du bli glad i deg selv, da å du luke bort destruktive krefter

Anonymkode: c1de7...0e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

30-årene. Fordi jeg føler jeg må. 
 

Anonymkode: a3805...3ad

Du må ikke! Kutt de ut, jeg lover deg at det kommer til å være det beste du noensinne har gjort for deg sjøl! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

30-årene. Fordi jeg føler jeg må. 
 

Anonymkode: a3805...3ad

 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Takk😊

 

Problemet er at jeg ikke har så mange andre så vil ikke flytte veldig langt. Trivdes i nabokommunen og ville kjøpe der men det ville de ikke hjelpe med. 

Anonymkode: a3805...3ad

Du må ikke ha kontakt, og du kan leie :) 

Du vil ikke ha økonomisk hjelp av noen du ikke ønsker en relasjon til. 

Anonymkode: 96335...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående tiltrekning av kjipe menn så er det litt feil ts. Du må bare avvise dem. Ikke si ja til dem. Ikke godta en mann som ikke er bra nok.

Og så må du gjøre deg uavhengig av dem. Kjøpt en bolig du ikke vil ha? Ok. Puss opp og selg. Kjøp der du vil. Lag en plan. :)

Anonymkode: 8eb98...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Takk😊

 

Problemet er at jeg ikke har så mange andre så vil ikke flytte veldig langt. Trivdes i nabokommunen og ville kjøpe der men det ville de ikke hjelpe med. 

Anonymkode: a3805...3ad

De nektet å støtte deg med bolig i nabokommunen fordi de vil ha deg i nærheten for å ha kontroll. 
De hjelper deg økonomisk og stiller deg i situasjoner der de kan styre og kontrollere deg.

De føler en tilfredsstillelse ved å rakke ned på deg. 

De er giftige mennesker. De holder deg nede og det er deres skyld at du er avhengig av dem, det er ikke din skyld som de sier. Det er de som legger opp til det. Du søker anerkjennelse av dem, men det kommer du aldri til å få. 
 

Du er voksen, du er 30 år! Det sier mye om hvor stor kontroll de har over deg. De har hatt kontroll over deg i over 30 år!! Hvor lenge vil du la dette fortsette? Til de dør? Som sikkert er 30 år til. Vil du leve med dette i år etter år etter år? 
 

Nå er det ditt valg. Selg boligen og flytt inn i kollektiv i nabokommunen hvis det er det som skal til for at du skal ha råd til å leve. Leie eller kjøpe noe billigere. Gjør deg økonomisk uavhengig. Ikke slipp de inn hvis de kommer uanmeldt. Du har allerede sagt at de skal spørre først, dette er 2021 ikke forrige århundre da det var normalt å dukke opp uanmeldt. Hvis de ikke respekterer det så lås dem ute. Da kommer de sikker til å ringe for å kjefte på deg, og det er grunnen til at du ikke skal svare på telefonen. 
 

Ring til fastlegen, spør om råd. Kanskje du kan få profesjonell støtte til å bryte ut av dette destruktive.

De har makt over deg, du er 30 år ikke 5 år! Bryt ut. Hvor lenge vil du leve slik?

Anonymkode: 86f24...776

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du egentlig intressert i å gjøre det som må til for å greie deg alene, ts? Har du lyst å være selvstendig?

Anonymkode: 8eb98...39a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da selger du og flytter til nabobygda! Hvis de vil ha tilbake beløpet de gav til deg så kan du endten velge å drite i dem, (så sant det ikke var et lån) eller du kan betale det tilbake til dem og være fri.

Eksen min har en sånn mor. Hun var verdens hyggeligste når vi ikke trengte henne. Men med en gang vi dro på ferie til henne til et annet land ble hun et troll. Frekk og ekkel og ufin.

Eksen forteller at hun stadig er sånn. Så han har måtte distansert seg fra henne. Hun elsker å ha makt over andre og utføre den. 

Jeg tenker at her må du slutte å be dem om hjelp og om å låne ting. Klar deg uten bil sånn som du måtte ha gjort om du ikke hadde dem. Det er sånn de fleste voksne må. 

Selv bor jeg på bygda og da bilen streika måtte vi sykle til butikken og ta buss dit vi skulle eller gå. Ungene pg jeg måtte avstå fra diverse ting. Kjipt, men sånn er det bare når bilen streiker. 

Spar deg opp en buffer og fokuser på at du skal ha din egen rygg om det skjer noe. Jula kan du jo feks bruke på å feire sammen med andre som ikke har noen å feire med. Her er det på det lokale samfunnshuset folk møtes på julaften og koser seg sammen. Du kan jo be om å få hjelpe til hvis det føles bedre. 

Prøv å bygg opp ditt eget nettverk via hobbyer eller interesser eller veldedighet. Du må fremover være din egen lykkes smed! 

Anonymkode: 07088...871

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Prøv å bygg opp ditt eget nettverk via hobbyer eller interesser eller veldedighet. Du må fremover være din egen lykkes

Ts har vel skrevet før her på kg at faren hennes er utfører vaktmester tjenester i hennes leilighet. Hun vil ikke bruke penger på å få noe fikset, nei hun vil at faren og moren skal hjelpe henne. Hun har ikke katt fordi moren sier nei. Har fått en leilighet i hendene av sine foreldre og er deppa fordi hun egentlig vil bo i nabokommunen. 

Hun tenker seg ned i en grop og tror hun er så fastlåst. At hun har tapt så mye fordi hun har fått den leiligheten. Men egentlig sitter hun med et vinnerlodd, kan selge, kan kjøpe seg katt, og bli kjent med nye folk. Om hun vil. Men når man vil tenke at man er et offer, så vinner man ikke.

Anonymkode: 8eb98...39a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Trodde den siste jeg var i kontakt med var en bra fyr. Huket av samtlige ting på listen og vi hadde god kjemi  og han behandlet meg tilsynelatende bra ogva veldig positiv og oppløftende og vi virket like på en del,men han løy om ALT og gjorde meg ofte veldig usikker. Jeg sa fra fordi jeg finner meg ikke i det men fikk alltid skylden for han hadde aldri gjort noe galt. 
Jeg er ei flott dame med mange bra kvaliteter men taper alltid i kjærligheten. Fryktelig tungt fordi jeg ønsker så inderlig en å dele livet med og et barn. Tiden renner ut og det skremmer livskiten ut av meg. Holder meg unna datingapper for det er bortkastet når ingen vil treffes og bare sitter der for tidsfordriv. Har kastet vekk enormt med tid på det tidligere så er ikke aktuelt. 

 

Viss jeg kutter de så har jeg ingen så og si. Det er ikke godt heller. Har en venninne men ser henne veldig sjelden.   
 

Anonymkode: a3805...3ad

Det er bra du sa i fra til han. 
 

Vil du heller ha giftige personer i livet ditt enn ‘så å si ingen’? Jeg har ikke mange i mitt liv heller, men jeg har aktivt tatt avstand fra de som gjorde kvaliteten på livet mitt verre. Så lenge man har det bedre uten, tenker jeg at sånn skal det være. 

Du vet at det livet ditt kan endres. Om du flytter til et annet sted, tar opp hobbyer, blir med på noe frivillig, involverer deg i noe, så blir du kjent med andre. Har du jobb, er du syk? Hva er din situasjon? 

Anonymkode: 2474b...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...