Gå til innhold

Dere som er gode menneskekjennere..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva kan være grunnen til at en ung utlending går bort til en ca like gammel kvinne og spør om det går bra og om hun har spist nok og om hun er sulten? 

Altså jeg skjønner hvorfor han kan spør om det går bra fordi man kanskje ser ut til å ikke ha det bra, men hva kan være grunnen til at han spurte om det med spising og mat? Jeg er såvidt normalvektig.. 

Anonymkode: d76e8...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tilleggsopplysning. På dagtid/kveldstid i Oslo sentrum.. 

Anonymkode: d76e8...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at jeg har aldri møtt han før. Og han bare kom bort, og innen 5min sa han det. 

Anonymkode: d76e8...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at han kommer fra et sted i verden hvor akkurat det er deres stlørste problem. Har ikke mat og er sultne. 

Eller det kan være et keitet forsøk på å komme i kontakt med noen. Kan være ensom. 

Kan være et forsøk på å late som at han viser omsorg, for å få omsorg selv. Du vet hva jeg mener. 

Anonymkode: 3baf4...797

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han var helt ukjent kan det være forsøk på å sjekke deg opp etter hans kultur. Eller bare litt spesielt. I noen kulturer er det høflighet å spørre om man har spist, eller er sulten og slikt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et utrolig keitete forsøk på å be deg på middag, kanskje? 

Eller en frekk kommentar om at du ser tynn og sur ut 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du sier at det kanskje så ut som du ikke hadde det bra, så tror jeg det kan ha vært et forsøk på å vise omsorg. Kanskje han lurte på om du trengte mat eller penger til mat. Det er ikke sikkert det lå så mye bak :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke godt å si... Sto du inntil et gatehjørne og frøs? Kanskje han tenkte du var hjemløs og ville tilby seg å kjøpe litt mat? :vetikke:

Man kan bare spekulere. Og jeg kan tenke meg ti andre scenarioer på sparket, så fasiten får du ikke. Men om det skjer noe forunderlig en annen gang, så spør vedkommende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ville nok kjøpe mat og dele et måltid med deg. Husk at mange utlendinger eller de som er innvandrere, har et helt annet syn på det å dele et måltid. Det er å vise både omsorg og gavmildhet. Måltider er også viktigere enn for mange nordmenn som bare gafler i seg fordi de har lyst på no digg. 

Anonymkode: c5f31...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utlendinger er ofte mer opptatt av mat enn nordmenn. Kom en skinnjakke-iraker bort til meg på byen en gang og spurte om jeg ville bli med ham hjem for sex. Han var rask med å legge til at jeg også skulle få både mat og drikke. Jeg tenker din episode kan være det samme: et klønete forsøk på å sjekke deg opp. 

Anonymkode: 856ef...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...