Gå til innhold

Har jeg adhd ?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei, rart spørsmål men er en mann/gutt på 26 år som lurer på om jeg har adhd.. Jeg har aldri vært hyperaktive men heller stille og «rolig» men jeg har en hjerne som jobber godt. Har litt dårlig impuls kontroll til tider, på butikken og skal ha noe lite ender opp med en middag til 800kr. Plutselig sitter på et fly til Oslo eller har kjøpt noe jeg aldri kommer til og bruke.. 

Jakt, fiske, eneste hobbyene jeg har klart og beholde men dritt lei av jakta etter et par uker.  Av mange andre prosjekt/hobbyer.

plutselig har lyst å starte en bedrift eller kjøpe en sjark.  «Heldigvis aldri blitt noe av» 

føler jeg tenker veldig mye og får lett dårlig samvittighet selv om det er noe jeg har gjort eller noen venner, kan «angste av dette i flere dager» 

Meldinger hoper seg opp glemmer og svare, kan være utrulig dårlig og ta kontakt med folk, folk tror jeg er en god lytter men soner i grunnen bare ut når di prater eller må sjekke noe på tlfen. 

kunne skrive mye mer men hvordan er det opp i hode til en me adhd ? 

Håper noe av dette er forståelig 

Endret av Tenkte
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be fastlegen om en utredning. De må kartlegge mer enn hva du beskriver her for å få et godt nok inntrykk til å sette en diagnose.

Hvordan er humøret ditt? Stabilt? Har du hatt noen depresjoner?

Å ikke svare på meldinger tror jeg nok er mer betinget av personlighet enn av eventuelle diagnoser.

Anonymkode: 235f2...6eb

• Liker 1
Skrevet

Dra til fastlegen din og forklar situasjonen og be om en utredning. Ingen her kan gi deg et svar. 

• Liker 2
Skrevet

Lege!!! Ikke spørr på kvinneguiden! 

Anonymkode: fd681...5cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...