AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #1 Skrevet 3. desember 2021 Kan de som har vært i psykose ha problemer med å huske? Hvis man har vært psykotisk eller mulig dissosiering i rundt 10 år? Anonymkode: 84793...080
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #2 Skrevet 3. desember 2021 Huske 10 år tilbake i tid. Hva de gjorde sånn ca årstall og det fulle og hele navnet på folk de har hatt nær kontakt med. Omgang vær dag. Anonymkode: 84793...080
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #3 Skrevet 3. desember 2021 Er det en psykose for 10år siden du ønsker å huske, men har glemt? Anonymkode: f23ee...360
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #4 Skrevet 3. desember 2021 Jeg vet ikke, men jeg har problemer med å huske etter hjernen min ble utbrent. Jeg aner ikke omtrent hvilket årstall jeg gjorde enkelte ting og kan absolutt ha problemer med å huske navn (men det kan mannen min også selv om hjernen hans ikke er syk). Anonymkode: 7835b...e3a
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #5 Skrevet 3. desember 2021 Just now, AnonymBruker said: Er det en psykose for 10år siden du ønsker å huske, men har glemt? Anonymkode: f23ee...360 Har en venninne som er usikker på om hun har vært psykotisk eller har kanskje dissosiert i rundt 10 år. HUn har problemer med å tidfeste og huske noe annet fornavnet på folk hun har vært mye sammen med. Spist middager med og hengt med på daglig basis over flere måneder? Hun fortalte at hun kuttet kontakten med noen av dem og antakelig pga varngforestillinger. Er det ikke rart å ikke huske hele navnet på folk man har vært mye med og ikke klare å tidfeste det? Om det var i 2012 eller 2016 eller 2017? Mulig det er snakk om traumer i hennes tilfelle også, men hun snakker ikke så mye om det. Hun har perioder med sinne vet jeg. Anonymkode: 84793...080
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #6 Skrevet 3. desember 2021 Just now, AnonymBruker said: Jeg vet ikke, men jeg har problemer med å huske etter hjernen min ble utbrent. Jeg aner ikke omtrent hvilket årstall jeg gjorde enkelte ting og kan absolutt ha problemer med å huske navn (men det kan mannen min også selv om hjernen hans ikke er syk). Anonymkode: 7835b...e3a Mulig det er mer vanlig enn man tror kanskje? At det er vanlig å glemme? Har du sorte hull hvor hjernen kobler ut så du f. eks bare kan gå rett på folk etter at hjernen ble utbrent? Anonymkode: 84793...080
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #7 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har en venninne som er usikker på om hun har vært psykotisk eller har kanskje dissosiert i rundt 10 år. HUn har problemer med å tidfeste og huske noe annet fornavnet på folk hun har vært mye sammen med. Spist middager med og hengt med på daglig basis over flere måneder? Hun fortalte at hun kuttet kontakten med noen av dem og antakelig pga varngforestillinger. Er det ikke rart å ikke huske hele navnet på folk man har vært mye med og ikke klare å tidfeste det? Om det var i 2012 eller 2016 eller 2017? Mulig det er snakk om traumer i hennes tilfelle også, men hun snakker ikke så mye om det. Hun har perioder med sinne vet jeg. Anonymkode: 84793...080 Det er hvertfall ikke psykose. Det har jeg god kjennskap til. Ikke spekuler i psyken hennes, hun må utredes av fagfolk. Anonymkode: 245bc...a51
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #8 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): . Er det ikke rart å ikke huske hele navnet på folk man har vært mye med og ikke klare å tidfeste det? Om det var i 2012 eller 2016 eller 2017? Mulig det er snakk om traumer i hennes tilfelle også, men hun snakker ikke så mye om det. Hun har perioder med sinne vet jeg. Anonymkode: 84793...080 Nei det er ikke så rart eller unormalt å ikke huske etternavn på alle man har hengt med tilbake i tid. Det er informasjonen hjernen glemmer fordi det ikke er viktig eller relevant Er man utbrent så husker man mindre også Anonymkode: 245bc...a51 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #9 Skrevet 3. desember 2021 Just now, AnonymBruker said: Det er hvertfall ikke psykose. Det har jeg god kjennskap til. Ikke spekuler i psyken hennes, hun må utredes av fagfolk. Anonymkode: 245bc...a51 Tenker nok at det ikke er psykose, men kanskje noen mikroepisoder eller linkende. Ikke så greit uansett. Bare trist for hennes del at det hele virker så tåkete, men livet skjer og man kan ikke huske alt. Anonymkode: 84793...080
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #10 Skrevet 3. desember 2021 Just now, AnonymBruker said: Nei det er ikke så rart eller unormalt å ikke huske etternavn på alle man har hengt med tilbake i tid. Det er informasjonen hjernen glemmer fordi det ikke er viktig eller relevant Er man utbrent så husker man mindre også Anonymkode: 245bc...a51 Arbeidskolleger og bekjente kunne jeg forstå litt enklere, men folk man har vært venner med. Uansett som du sier så får fagfolkene ta seg av det. Livet skjer for de fleste og alt enkelte ting vil man helst glemme. Eller ganske mye i grunn kanskje for de fleste. Anonymkode: 84793...080
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå