AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #1 Skrevet 3. desember 2021 Jeg hater å snakke i telefonen og foretrekker mail eller sms. Nå sendte jeg nettopp mail til tannlegen min og han svarte med å ringe meg to ganger. Er det så vanskelig å bare svare med valgt kommunikasjonsform? Anonymkode: 353a2...e7c 31
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #2 Skrevet 3. desember 2021 Så enig! Jeg har telefonfobi, og foretrekker meldinger. Det verste er når du får beskjed om at de skal ringe deg i løpet av dagen, og du sitter der på nåler i timesvis og venter. Det hadde ikke vært så stressende hvis de skulle sende melding i løpet av dagen. Anonymkode: 6f09b...df1 25
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #3 Skrevet 3. desember 2021 Er dere sånne som sender sms til jobb når dere blir syk og? Anonymkode: 9f195...111 12
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #4 Skrevet 3. desember 2021 Det er ikke så vanskelig å ringe da. Har dere telefonfobi så ville jeg anbefalt eksponeringsterapi. Anonymkode: 624db...7fa 25
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #5 Skrevet 3. desember 2021 Enig. Da jeg jobbet med kundeservice opplevde jeg utrolig mange ganger at kundene sa "ring meg!!" til tross for at vi hadde en live chat-samtale gående, for å så bli forbannet over at vi ikke hadde anledning til å ringe. Hvorfor i alle dager vil du heller stave [email protected] over telefon når du kan få raskere hjelp via kanalen vi snakker sammen på nå? Savner IKKE det. Anonymkode: b02c0...f79 10
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #6 Skrevet 3. desember 2021 Man får avklart ting mye kjappere muntlig, samt at det ikke er rom for tolkning. Så folk som ringer er de som ønsker kjapp avklaring og fremdrift. Jeg hadde brukt så utrolig mye mer tid på mailer frem og tilbake på jobb i stedet for å ringe. Anonymkode: d47a4...9cc 25
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #7 Skrevet 3. desember 2021 Noen ganger er det noe forbanna knot å sitte og tekste frem og tilbake på sms. Iallfall hvis det kreves noe mer enn et "ja" eller "nei" eller andre, enkle svar. Samtidig er det en uting å si man skal ringe og så la det bero utover hele dagen. Spesielt hvis det er en viktig telefonsamtale som krever litt fokus. Da kan man miste konsentrasjonen resten av dagen hvis telefonsamtalen ikke kommer når den skal. Anonymkode: dc10f...25f 5
Hannah80 Skrevet 3. desember 2021 #8 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Enig. Da jeg jobbet med kundeservice opplevde jeg utrolig mange ganger at kundene sa "ring meg!!" til tross for at vi hadde en live chat-samtale gående, for å så bli forbannet over at vi ikke hadde anledning til å ringe. Hvorfor i alle dager vil du heller stave [email protected] over telefon når du kan få raskere hjelp via kanalen vi snakker sammen på nå? Savner IKKE det. Anonymkode: b02c0...f79 Skjønner kundene veldig godt. Noe slikt hadde ikke jeg heller orket. 7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #9 Skrevet 3. desember 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Er dere sånne som sender sms til jobb når dere blir syk og? Anonymkode: 9f195...111 Ja, selvsagt. Anonymkode: 41009...cc6 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #10 Skrevet 3. desember 2021 Jeg har mailfobi, da. Får heilt noia av mail og tenker at det er ekstremt lite effektivt og dytter ALLTID unødvendig arbeid i minst én retning. Men jeg sender jo mail likevel, kan jo ikke bare melde meg av den kommunikasjonsformen selv om jeg misliker den sterkt. Anonymkode: 25ed7...536 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #11 Skrevet 3. desember 2021 Du får gå i terapi da, hvis du synes at det er så vanskelig å snakke i telefonen. Forstår godt hvorfor tannlegen ringer. Anonymkode: e9fb3...ac5 11
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #12 Skrevet 3. desember 2021 Hannah80 skrev (3 minutter siden): Skjønner kundene veldig godt. Noe slikt hadde ikke jeg heller orket. Du hadde ikke orket rask og effektiv hjelp? Personlig gadd jeg ikke å hjelpe kundene som på død og liv skulle ringes opp, det er bare sløsing av egen og deres tid. Anonymkode: b02c0...f79 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #13 Skrevet 3. desember 2021 Jeg skjønner heller ikke disse som skal alltid ringe. Foretrekker klart skriftlig kommunikasjon. Tenker, det er til viss grad generasjonsskifte. Anonymkode: bf615...0cc 10
Hannah80 Skrevet 3. desember 2021 #14 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du hadde ikke orket rask og effektiv hjelp? Personlig gadd jeg ikke å hjelpe kundene som på død og liv skulle ringes opp, det er bare sløsing av egen og deres tid. Anonymkode: b02c0...f79 Jeg syns det går kjappere på telefon. Og man unngår misforståelser:) 13
sicario Skrevet 3. desember 2021 #15 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, selvsagt. Anonymkode: 41009...cc6 Hos oss meldes alt sykefravær pr telefon til leder. Er det ikke litt spesielt med kun sms? 11
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #16 Skrevet 3. desember 2021 Haaaater også intenst å ringe eller bli ringt. Skjønner ikke at man ikke kan ha forståelse for at ikke alle liker denne kommunikasjonsformen. Man ser ikke den man snakker med og 80% av kommunikasjon er kroppsspråk. Anonymkode: 6b27d...5fd 9
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #17 Skrevet 3. desember 2021 Hannah80 skrev (Akkurat nå): Jeg syns det går kjappere på telefon. Og man unngår misforståelser:) Mye mulig det fungerer slik med oppegående kunder altså, men noe det første man finner ut etter et par uker i jobben er at folk flest er sjokkerende trege. Hvis de har misforstått noe, så vil de ha det skriftlig i live-chat og det går generelt mye raskere. For å ikke nevne at man unngår at de skriker "jævla svindlere!!! jeg skal politianmelde dere satans idioter" i øret på deg. Anonymkode: b02c0...f79 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #18 Skrevet 3. desember 2021 sicario skrev (2 minutter siden): Hos oss meldes alt sykefravær pr telefon til leder. Er det ikke litt spesielt med kun sms? Nei Anonymkode: 6b27d...5fd 7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #19 Skrevet 3. desember 2021 Voksne med telefonfobi får ta seg sammen. Hva tror dere kan skje? At personen kommer ut av røret for å ta dere? Ringer en selger si nei og legg på. Er noen ufin så er det lov å legge på. Men folk er stort sett høflige og vil ha info på tlf. Jammen glad jeg tar alle tlf hvertfall. Det åpnet seg en skoleplass pga et avbud, noe som egentlig var høyst usannsynlig. Hadde jeg ikke tatt tlf hadde plassen gått til en som gjorde det. Fått flere viktige tlf fra barnas skoler og skolebusssjåfører. Og sykehus. Mange ringer fra mobilnr. Anonymkode: 91782...5c8 7
Hannah80 Skrevet 3. desember 2021 #20 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mye mulig det fungerer slik med oppegående kunder altså, men noe det første man finner ut etter et par uker i jobben er at folk flest er sjokkerende trege. Hvis de har misforstått noe, så vil de ha det skriftlig i live-chat og det går generelt mye raskere. For å ikke nevne at man unngår at de skriker "jævla svindlere!!! jeg skal politianmelde dere satans idioter" i øret på deg. Anonymkode: b02c0...f79 Huff, det høres ikke særlig gøy ut. Heldigvis klarer jeg å oppføre meg på telefonen 🤭 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå