Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater å snakke i telefonen og foretrekker mail eller sms. Nå sendte jeg nettopp mail til tannlegen min og han svarte med å ringe meg to ganger. Er det så vanskelig å bare svare med valgt kommunikasjonsform?

Anonymkode: 353a2...e7c

• Liker 31
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så enig! Jeg har telefonfobi, og foretrekker meldinger. Det verste er når du får beskjed om at de skal ringe deg i løpet av dagen, og du sitter der på nåler i timesvis og venter. Det hadde ikke vært så stressende hvis de skulle sende melding i løpet av dagen.

Anonymkode: 6f09b...df1

• Liker 25
Skrevet

Er dere sånne som sender sms til jobb når dere blir syk og?

Anonymkode: 9f195...111

• Liker 12
Skrevet

Det er ikke så vanskelig å ringe da. Har dere telefonfobi så ville jeg anbefalt eksponeringsterapi.

Anonymkode: 624db...7fa

• Liker 25
Skrevet

Enig. Da jeg jobbet med kundeservice opplevde jeg utrolig mange ganger at kundene sa "ring meg!!" til tross for at vi hadde en live chat-samtale gående, for å så bli forbannet over at vi ikke hadde anledning til å ringe.  Hvorfor i alle dager vil du heller stave [email protected] over telefon når du kan få raskere hjelp via kanalen vi snakker sammen på nå?

Savner IKKE det.

Anonymkode: b02c0...f79

• Liker 10
Skrevet

Man får avklart ting mye kjappere muntlig, samt at det ikke er rom for tolkning. Så folk som ringer er de som ønsker kjapp avklaring og fremdrift. Jeg hadde brukt så utrolig mye mer tid på mailer frem og tilbake på jobb i stedet for å ringe. 

Anonymkode: d47a4...9cc

• Liker 25
Skrevet

Noen ganger er det noe forbanna knot å sitte og tekste frem og tilbake på sms. Iallfall hvis det kreves noe mer enn et "ja" eller "nei" eller andre, enkle svar. Samtidig er det en uting å si man skal ringe og så la det bero utover hele dagen. Spesielt hvis det er en viktig telefonsamtale som krever litt fokus. Da kan man miste konsentrasjonen resten av dagen hvis telefonsamtalen ikke kommer når den skal.

Anonymkode: dc10f...25f

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Enig. Da jeg jobbet med kundeservice opplevde jeg utrolig mange ganger at kundene sa "ring meg!!" til tross for at vi hadde en live chat-samtale gående, for å så bli forbannet over at vi ikke hadde anledning til å ringe.  Hvorfor i alle dager vil du heller stave [email protected] over telefon når du kan få raskere hjelp via kanalen vi snakker sammen på nå?

Savner IKKE det.

Skjønner kundene veldig godt. Noe slikt hadde ikke jeg heller orket.

• Liker 7
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Er dere sånne som sender sms til jobb når dere blir syk og?

Anonymkode: 9f195...111

Ja, selvsagt.

Anonymkode: 41009...cc6

• Liker 6
Skrevet

Jeg har mailfobi, da. Får heilt noia av mail og tenker at det er ekstremt lite effektivt og dytter ALLTID unødvendig arbeid i minst én retning. Men jeg sender jo mail likevel, kan jo ikke bare melde meg av den kommunikasjonsformen selv om jeg misliker den sterkt.

Anonymkode: 25ed7...536

• Liker 6
Skrevet

Du får gå i terapi da, hvis du synes at det er så vanskelig å snakke i telefonen. Forstår godt hvorfor tannlegen ringer.

Anonymkode: e9fb3...ac5

• Liker 11
Skrevet
Hannah80 skrev (3 minutter siden):

Skjønner kundene veldig godt. Noe slikt hadde ikke jeg heller orket.

Du hadde ikke orket rask og effektiv hjelp? Personlig gadd jeg ikke å hjelpe kundene som på død og liv skulle ringes opp, det er bare sløsing av egen og deres tid.

• Liker 5
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke disse som skal alltid ringe. Foretrekker klart skriftlig kommunikasjon. Tenker, det er til viss grad generasjonsskifte.

Anonymkode: bf615...0cc

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du hadde ikke orket rask og effektiv hjelp? Personlig gadd jeg ikke å hjelpe kundene som på død og liv skulle ringes opp, det er bare sløsing av egen og deres tid.

Jeg syns det går kjappere på telefon. Og man unngår misforståelser:)

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, selvsagt.

Anonymkode: 41009...cc6

Hos oss meldes alt sykefravær pr telefon til leder. 
Er det ikke litt spesielt med kun sms?

• Liker 11
Skrevet

Haaaater også intenst å ringe eller bli ringt. Skjønner ikke at man ikke kan ha forståelse for at ikke alle liker denne kommunikasjonsformen. Man ser ikke den man snakker med og 80% av kommunikasjon er kroppsspråk. 

Anonymkode: 6b27d...5fd

• Liker 9
Skrevet
Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Jeg syns det går kjappere på telefon. Og man unngår misforståelser:)

Mye mulig det fungerer slik med oppegående kunder altså, men noe det første man finner ut etter et par uker i jobben er at folk flest er sjokkerende trege. Hvis de har misforstått noe, så vil de ha det skriftlig i live-chat og det går generelt mye raskere. For å ikke nevne at man unngår at de skriker "jævla svindlere!!! jeg skal politianmelde dere satans idioter" i øret på deg.

• Liker 3
Skrevet
sicario skrev (2 minutter siden):

Hos oss meldes alt sykefravær pr telefon til leder. 
Er det ikke litt spesielt med kun sms?

Nei

Anonymkode: 6b27d...5fd

• Liker 7
Skrevet

Voksne med telefonfobi får ta seg sammen. Hva tror dere kan skje? At personen kommer ut av røret for å ta dere? Ringer en selger si nei og legg på. Er noen ufin så er det lov å legge på. Men folk er stort sett høflige og vil ha info på tlf. Jammen glad jeg tar alle tlf hvertfall. Det åpnet seg en skoleplass pga et avbud, noe som egentlig var høyst usannsynlig. Hadde jeg ikke tatt tlf hadde plassen gått til en som gjorde det. Fått flere viktige tlf fra barnas skoler og skolebusssjåfører. Og sykehus. Mange ringer fra mobilnr. 

Anonymkode: 91782...5c8

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mye mulig det fungerer slik med oppegående kunder altså, men noe det første man finner ut etter et par uker i jobben er at folk flest er sjokkerende trege. Hvis de har misforstått noe, så vil de ha det skriftlig i live-chat og det går generelt mye raskere. For å ikke nevne at man unngår at de skriker "jævla svindlere!!! jeg skal politianmelde dere satans idioter" i øret på deg.

Huff, det høres ikke særlig gøy ut. Heldigvis klarer jeg å oppføre meg på telefonen 🤭

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...