Gå til innhold

Overreagerte jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som jeg har kjent noen år. Jeg har til tider ikke ønsket å ha henne så nært av ulike grunner, men vi har holdt kontakten når vi har en del ting til felles.

Noen helger tilbake fikk jeg totalt utblåsning på samme venninne. Hun bor i en by og jeg ut på landligere strøk. Mens vi var ute kom hun i kontakt med en mann. Siden jeg satt like ved så sporte han meg endel spørsmål. Jeg er på tur å svare denne mannen flere ganger, men venninnen velger å svare for meg. I det hun svarer han klarer hun å fortelle han hvor jeg bodde og flere ting som var rettet negativt med plassen jeg bodde. Alt hun fremmet var hvor bra det var å bo i byen. Itillegg la hun til at fram hva hun syntes om folk som ikke bodde i byen - noe som ikke var positivt. Imens jeg sitter der kjenner jeg at det bobler inni meg av at hun rakket ned på meg så jeg velger å gå rett hjem. 

idet jeg er på tur å gå lurer venninnen min på hvorfor jeg skal dra. Selvfølgeli blei jeg ganske høylytt og var ganske klar i talen om hva jeg syntes om det hun sa. Fortalte henne at jeg følte hun rakket ned på meg og burde vist bedre som venninne. Hun sa ikke så mye før hun gikk. Og etter dette har jeg ikke hørt noe fra henne.

 

I ettertid sitter jeg med litt dårlig samvittighet om jeg var kvass med henne. Syns dere jeg overreagerte?

Anonymkode: 7ec3d...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun trengre å høre det fra deg. Hun oppførte seg dumt og respektløst. Hadde hun tatt noen drinker kan hun ha blitt litt overmoden.. Bra du stod på ditt, ingenting du trenger å ha dårlig samvittighet for. Hun snakket ned deg. Hun ville nok ha all oppmerksomheten. Håper dere finner ut av det.

Anonymkode: 6c932...865

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overreagerer, ja. Dere oppfører dere som barn. 

Anonymkode: 5ba29...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du overreagerte. Det er helt naturlig at du ble sint. Hun skulle verken ha svart for deg, eller snakket nedsettende på den måten. Kanskje var det alkohol inne i bildet, kanskje ville hun prøve imponere denne mannen.

Om du sliter med dårlig samvittighet, kan du kontakte henne og spørre hvorfor hun sa det hun gjorde. Vil hun ikke forklare seg, er du kvitt to problemer: din dårlige samvittighet og «venninnen».
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...