Gå til innhold

Jeg har mistet meg selv helt.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil med dette innlegget, kanskje å høre om noen flere har mistet seg selv helt , og hvordan man har klart å finne tilbake til seg selv? Jeg har en diagnose, borderline. Livet har gått bra, og jeg har alltid vært glad. Det sa stopp for 4 måneder siden, da begynte jeg å slite med grunnleggende ting. Jeg har blitt overmedisinert, dopet ned på antipsykotika og andre medisiner som jeg tror har ødelagt hjernen min. Hver dag blir verre og verre, jeg griner hver eneste dag, og tenker på døden konstant. Prøver å bli den jenta jeg var, hva kan jeg gjøre for å bli henne, og bli glad igjen?😭 det er snart julaften , jeg har alltid gledet meg til julaften, nå føles det ut som jeg kommer til å dø før jeg rekker å feire jul. Jeg knekker sammen for hver dag. Er det pga overmedisinering jeg har blitt sånn her? Hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: 552f0...efd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og familien min sier at jeg ikke får feire jul med dem, når jeg sitter å griner hver dag og bare er inne og aldri ute nesten. Klarer ikke gjøre ting, fordi jeg svimer av og er svimmel konstant. Blodprøvene er fine også. Men familien min til og med sier at jeg ikke får feire jul der hvis det fortsetter sånn😭 jeg vil bare dø.

Skrevet

Har du en psykolog eller en psykiater som du snakker jevnlig med? Kan du ta det opp med han/hun? Kan det være bivirkninger av medisinen som gjør at du har det vondt?

Kanskje endring i doesring eller bytte av medisin kan hjelpe?

Anonymkode: 6d321...e44

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du en psykolog eller en psykiater som du snakker jevnlig med? Kan du ta det opp med han/hun? Kan det være bivirkninger av medisinen som gjør at du har det vondt?

Kanskje endring i dosering eller bytte av medisin kan hjelpe?

dosering.

Skrevet

Kan du ringe til legevakten eller til AAT (akutt ambulant team)?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har ingen psykolog. Får bare prate med psykiater 1 gang i måneden. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan du ringe til legevakten eller til AAT (akutt ambulant team)?

Har prøvd å gjort det mange ganger, siste gangen var for 2 uker siden, mamma ringte de også fordi hun var så bekymret over meg. Sa til de jeg hadde Suicidale tanker, fikk ikke sove å ville dø, de brydde seg ikke. De sa at det ikke var alvorlig nok. Så har gitt opp. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har blitt gitt 8-10 medisiner på kort tid, på 4 måneder. Tror det har ødelagt meg på en måte. Vet ikke hva jeg skal gjøre, føles ut som jeg forsvinner fra verdenen for hver dag :( klarer ikke mer. TS

Skrevet

Jeg ber til Gud hver dag. Har bestemt meg for at hvis jeg ikke blir bedre fram til jul så klarer jeg ikke å holde ut mere. Får ingen hjelp heller :( får antidepressiva og antipsykotika , ingenting hjelper. Ser på andre folk som har det bra, trener, danser og lever livet , jeg vil også klare det jeg gjorde før :( før trente jeg , var på fester, følte glede over ting, men nå føler jeg meg fanget i mørke. TS

Skrevet

Kan du be om å få en ekstra time hos psykiateren? 

Anonymkode: d67f6...9f8

• Liker 2
Skrevet

Gå til fastlegen, be om henvisning, finn psykolog med avtale på nett og ring og avtalt time. 

Du trenger mest sannsynlig minst en gang i uka. 

Håper familien din kan hjelpe deg med dette. 

Du har rett og krav på hjelp. 

Anonymkode: 70ecb...cd7

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gå til fastlegen, be om henvisning, finn psykolog med avtale på nett og ring og avtalt time. 

Gått til psykolog før, men hva kan de hjelpe med ? Jeg trenger ikke å snakke med noen, jeg trenger å bli frisk. Jeg er fanget i mørke og vil bli den jeg var før :( det hjelper ikke bare å snakke med noen i dette tilfelle tror jeg. Jeg lurer på om det har skjedd en kjemisk feil i hjernen min pga medisinene. TS

Skrevet

Det føles ut som om noen kontrollerer tankene og følelsene mine :( som om noen sier, du skal ha angst hele tiden, du skal ikke sove, du skal ha det dårlig. Er det mulig for meg å bli frisk?? Jeg var alltid frisk og følte glede før, nå føler jeg aldri glede å klarer så vidt å holde ut en dag til. TS

Skrevet

Men det er vel verdt et forsøk med psykolog. Men problemet er at jeg går til stepps kurs, og de sier at jeg kan snakke med de som jobber på kurset, det var derfor jeg ikke fikk psykolog fordi jeg har dem. Men de er sykepleiere og ikke psykologer fant jeg ut. TS

Skrevet

Du skal klare dette. Og du vet jo hvem du var. Du kan bli sånn igjen for det er også deg. Jeg synes du skal skrive ned hvem denne jenta var. Altså deg. Hvem er du når du er lykkelig. Definer definer definer! Og når det er gjort. Alt fra hva du likte å gjøre, hva som gjorde deg glad, hva du pleide å spise, hva slags mennesker du hadde rundt deg, hvilke interesser du pleide å pleie. Når alle tingene er skrevet ned finn ut hvordan du kommer dit. Og så setter du deg et mål om å ta små skritt. For litt og litt over tid endrer alt. Alt. Absolutt alt.

Anonymkode: 211a1...392

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du skal klare dette. Og du vet jo hvem du var. Du kan bli sånn igjen for det er også deg. Jeg synes du skal skrive ned hvem denne jenta var. Altså deg. Hvem er du når du er lykkelig. Definer definer definer! Og når det er gjort. Alt fra hva du likte å gjøre, hva som gjorde deg glad, hva du pleide å spise, hva slags mennesker du hadde rundt deg, hvilke interesser du pleide å pleie. Når alle tingene er skrevet ned finn ut hvordan du kommer dit. Og så setter du deg et mål om å ta små skritt. For litt og litt over tid endrer alt. Alt. Absolutt alt.

Men hvordan??😭😭 jeg har prøvd å bli den jenta i flere måneder, men det går ikke. Har definert henne, til psykiateren også. Jeg var glad i å trene, glad i naturen , glad i å gå tur, ble lykkelig av å være med venner og familie, likte å spise god mat og var glad i tattoveringer. Nå er jeg aldri glad?? Jeg føler ingen glede for noen ting som før, og vil bare avslutte det for hver dag. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre? TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Gått til psykolog før, men hva kan de hjelpe med ? Jeg trenger ikke å snakke med noen, jeg trenger å bli frisk. Jeg er fanget i mørke og vil bli den jeg var før :( det hjelper ikke bare å snakke med noen i dette tilfelle tror jeg. Jeg lurer på om det har skjedd en kjemisk feil i hjernen min pga medisinene. TS

Terapi og medisiner er det som gir best effekt. Medisiner alene funker nesten alltid dårlig, men du må finne en psykolog som du passer med. En du kan stole på. 

Du må også huske, selv om det er vanskelig, at du ikke er rasjonell nå. Det du tenker er ikke sant. Det er bare tanker. Det kommer til å gå over med riktig behandling. 

• Liker 2
Skrevet

Ble alltid glad av små ting før, av å snakke å være med familie og venner, likte å le og smile. Nå gråter jeg og smiler aldri. Jeg klarer snart ikke mer😭 Jeg ser på bilder av meg fra før, og sier : hvorfor er jeg ikke henne nå? Hvor har det blitt av den jenta?». Hun er helt borte! TS

Skrevet

Men hvordan??😭😭 jeg har prøvd å bli den jenta i flere måneder, men det går ikke. Har definert henne, til psykiateren også. Jeg var glad i å trene, glad i naturen , glad i å gå tur, ble lykkelig av å være med venner og familie, likte å spise god mat og var glad i tattoveringer. Nå er jeg aldri glad?? Jeg føler ingen glede for noen ting som før, og vil bare avslutte det for hver dag. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre? TS

Du har depresjon. Det er en psykisk sykdom som kan være vanskelig å behandle, men den kan behandles. En del av denne sykdommen er å tro at du aldri vil bli frisk. Det er ikke sant. 

• Liker 4
Skrevet

Terapi og medisiner er det som gir best effekt. Medisiner alene funker nesten alltid dårlig, men du må finne en psykolog som du passer med. En du kan stole på. 

Du må også huske, selv om det er vanskelig, at du ikke er rasjonell nå. Det du tenker er ikke sant. Det er bare tanker. Det kommer til å gå over med riktig behandling. 

Men har blitt medisinert med fullt av medisiner :( og jeg føler det er det som har ødelagt meg mest. men så er jeg avhengig av de fordi jeg får så mange bivirkninger når jeg skal slutte, så alt blir en vond sirkel. TS

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...