Elaine Marley Skrevet 2. desember 2021 #21 Skrevet 2. desember 2021 Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet, spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Gjest ATLAS6 Skrevet 2. desember 2021 #22 Skrevet 2. desember 2021 (endret) Vaksinerte smitter mindre enn uvaksinerte. Jo flere som er vaksinert jo mindre er smittespredningen. Viruset replikerer raskere hos uvaksinerte, noe som gjør at vaksinerte fungerer som en inkubasjonsmaskin for viruset. Jo flere uvaksinerte, jo større sjanse for muterte virusvarianter, som gjør vaksinen mindre effektiv og dermed setter vaksinerte også i risiko for smitte. Uvaksinerte er roten i problemet til de nye variantene. Hadde alle som kunnet vaksinert seg gjort nettopp det, og da både i Norge og hele verden, så hadde vi kunnet redusert antall syke, antall døde og antall mutasjoner. Som jeg også påpekte er det et problemet at Norge og andre rike land satte seg selv og sine mengder med ressurser til seg selv først og ikke hjalp land med mindre ressurser, som Sør-Afrika feks, og et megaproblem at priviligerte folk i rike land med alle ressurser tilgjengelig velger å ikke vaksinerer seg. Jo mer dere motsetter dere vaksinasjonen, jo lenger kommer dette til å pågå. Dette gjelder både Laila i kjellerleiligheten og Mohammed i Egypt. Endret 2. desember 2021 av ATLAS6
Enda en tulling Skrevet 2. desember 2021 #23 Skrevet 2. desember 2021 Optimo skrev (4 timer siden): Virker til å være et solid tilbakeslag hvertfall. Hørte noe om at samtlige som er smitta etter det julebordet i Oslo var fullvaksinerte og hadde testet seg med hurtigtest i forkant. Foreløpig milde symptomer hos alle. Men når noe er så smittsomt og tydeligvis unngår vaksinene, når denne virusvarianten lekker over til de eldre og med dårligere immunforsvar så blir det ikke hyggelige scener. Det er da hverken en nyhet eller en spesielt godt bevart hemmelighet at vaksinerte blir smittet av korona. Derimot virker det som om den delen av hjernen som kan ta imot slik informasjon, er belagt med teflon hos en del mennesker. Ang. siste setning så kan man jo si det samme om forkjølelse. Er det også grunn til panikk? 4
Elaine Marley Skrevet 3. desember 2021 #24 Skrevet 3. desember 2021 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Elaine Marley, mod.
Gjest Acer Skrevet 7. desember 2021 #25 Skrevet 7. desember 2021 (endret) Da vart mine spådommer etter igjennoppningen i september ikkje gjordt til skamme. Opningsfesten i september burde aldri vert holdt, og dårleg politisk håndtverk av regjering Solberg. Da blir julen 2021 en blåkopi av julen 2020 for mange. og dette er noe som kommer til å bekymre mange. Mange sykehuser har forlengst fylt opp sengepostene, og de er tilbake på antall sykehusinnleggelser fra april 2020. Endret 7. desember 2021 av Skybe
Tussa84 Skrevet 7. desember 2021 #26 Skrevet 7. desember 2021 Slik jeg forstår pressekonferansen har styresmaktene avviklet helsevesenet, slik at de nå ser seg nødt til å tvinge befolkningen til å endre adferd og påbud om ansiktsbekleding, ved hjelp av tvangsmidler.
Gjest Acer Skrevet 7. desember 2021 #27 Skrevet 7. desember 2021 Tussa84 skrev (2 minutter siden): Slik jeg forstår pressekonferansen har styresmaktene avviklet helsevesenet, slik at de nå ser seg nødt til å tvinge befolkningen til å endre adferd og påbud om ansiktsbekleding, ved hjelp av tvangsmidler. Gledesrusen etter igjennoppningen i september har ikkje lagd seg, og det har troleg ikkje gått innover mange at vi fortsatt står overfor en pandemie. Det har såvist ikkje manglet på åtvaringer i forbindelse med utenlandsreiser, og vise omsyn, men mange har gjitt blaffen.
Djungelvrål Skrevet 7. desember 2021 #28 Skrevet 7. desember 2021 Det blir en vanlig jul for oss alle. 1
Capt. Obvious Skrevet 7. desember 2021 #29 Skrevet 7. desember 2021 Peonjenta skrev (Akkurat nå): Det blir en vanlig jul for oss alle. Tiltakene skulle vel være 4 uker, altså over nyttår. Men jeg håper jo at folk er fornøyd med de de har fått, for med dette ryker året 2022 også.
Djungelvrål Skrevet 7. desember 2021 #30 Skrevet 7. desember 2021 Capt. Obvious skrev (3 minutter siden): Tiltakene skulle vel være 4 uker, altså over nyttår. Men jeg håper jo at folk er fornøyd med de de har fått, for med dette ryker året 2022 også. Når du kan ha 10-20 gjester, gå på pub, konserter, ut å handle osv. så er det ganske normalt. Jeg ska ha en helt normal jul. Neste år tar jeg som det kommer.
Djungelvrål Skrevet 7. desember 2021 #31 Skrevet 7. desember 2021 Skybe skrev (26 minutter siden): Da vart mine spådommer etter igjennoppningen i september ikkje gjordt til skamme. Opningsfesten i september burde aldri vert holdt, og dårleg politisk håndtverk av regjering Solberg. Da blir julen 2021 en blåkopi av julen 2020 for mange. og dette er noe som kommer til å bekymre mange. Mange sykehuser har forlengst fylt opp sengepostene, og de er tilbake på antall sykehusinnleggelser fra april 2020. Du tok feil
Gjest Acer Skrevet 7. desember 2021 #32 Skrevet 7. desember 2021 Capt. Obvious skrev (1 minutt siden): Tiltakene skulle vel være 4 uker, altså over nyttår. Men jeg håper jo at folk er fornøyd med de de har fått, for med dette ryker året 2022 også. Ja, vi fekk 2 mnd. i frhet, og da må vel de fleste vera fornøyde. Presset på sykehusene vil bli avgjørende hvor lang tid tiltakene vil vare. Øker antall sykehusinnleggelser på grunn av delta/ omikron er det grunn til å tru at det blir ytterligere skjerpelser. Nå ligg det vist ikkje såmange påbud under skjerpelsene, men anmodninger ettesom eg har forstått.
Capt. Obvious Skrevet 7. desember 2021 #33 Skrevet 7. desember 2021 Peonjenta skrev (2 minutter siden): Når du kan ha 10-20 gjester, gå på pub, konserter, ut å handle osv. så er det ganske normalt. Jeg ska ha en helt normal jul. Neste år tar jeg som det kommer. Man kunne like gjerne stengt eller lagt ned mange steder, for med disse påbudene så vil det ikke være lønnsomt for mange aktører. Konserter utgår også med slike påbud for de som liker det. Dessuten tar det nok ikke mer enn maks 1-2 uker, før man får ytterligere strenge tiltak. Så forbered deg på at Norge er helt lukket ned til jul, og at dette vil vare i store deler av 2022 eller hele.
Capt. Obvious Skrevet 7. desember 2021 #34 Skrevet 7. desember 2021 Skybe skrev (8 minutter siden): Ja, vi fekk 2 mnd. i frhet, og da må vel de fleste vera fornøyde. Presset på sykehusene vil bli avgjørende hvor lang tid tiltakene vil vare. Øker antall sykehusinnleggelser på grunn av delta/ omikron er det grunn til å tru at det blir ytterligere skjerpelser. Nå ligg det vist ikkje såmange påbud under skjerpelsene, men anmodninger ettesom eg har forstått. Ja, tror også det blir ennå strengere tiltak innen jul. Tiltakene vil vare minst 1-2 år til man har vaksinert for omikron. Det er også en risiko for at man aldri blir ferdig med det hvis omikron muterer videre til en drøss forskjellige varianter. Da er det i så fall slutt for den vestlige sivilisasjonen og hegemoniet. Inkludert Norge. 1
Gjest Acer Skrevet 7. desember 2021 #35 Skrevet 7. desember 2021 Peonjenta skrev (6 minutter siden): Når du kan ha 10-20 gjester, gå på pub, konserter, ut å handle osv. så er det ganske normalt. Jeg ska ha en helt normal jul. Neste år tar jeg som det kommer. Ja, bor du på eit mindre sted hvor det ikkje er påvist smitte, og "alle kjenner alle" er eg rimeleg trygg for at kvardagen vil gå som normalt uten de store bekymringer.
Gjest Acer Skrevet 7. desember 2021 #36 Skrevet 7. desember 2021 ATLAS6 skrev (På 2.12.2021 den 19.05): Vi rykker tilbake et par steg ja fordi folk nekter å vaksinere seg og fordi rike lang har bestilt for mange vaksinedoser fremfor å fordele dem til land med dårligere økonomi. Du har utvilsamt eit poeng, men ein kan ikkje tvinge folk til å vaskinere seg. Kanskje er dette en påminnelse om at vi lever i en verden med store økonomiske ulikheter., og vaksineringen burde gjelde hele folket før full igjennoppning.
Fremhevede innlegg