Mollert Skrevet 2. desember 2021 #1 Skrevet 2. desember 2021 (endret) Er forkjølet (bihulebetennelse), og det stikker og klør sånn i halsen at jeg hoster til jeg brekker meg og brekker meg, tårene spruter og til slutt kaster jeg opp væske. Beklager for tmi, men det er så jævlig. Noen som har hatt det sånn og funnet noe som hjelper? Kan legen skrive ut resept på noe? Det står på både dag og natt, og jeg er rådvill. Orker ikke mer. Får også vondt i kjevemuskulaturen til slutt pga trykket når jeg brekker meg. Hva gjør du når du får det sånn her? Hjelp! Endret 2. desember 2021 av Mollert
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #2 Skrevet 2. desember 2021 Mollert skrev (3 timer siden): Er forkjølet (bihulebetennelse), og det stikker og klør sånn i halsen at jeg hoster til jeg brekker meg og brekker meg, tårene spruter og til slutt kaster jeg opp væske. Beklager for tmi, men det er så jævlig. Noen som har hatt det sånn og funnet noe som hjelper? Kan legen skrive ut resept på noe? Det står på både dag og natt, og jeg er rådvill. Orker ikke mer. Får også vondt i kjevemuskulaturen til slutt pga trykket når jeg brekker meg. Hva gjør du når du får det sånn her? Hjelp! Cosylan pleier å funke, du får det på resept hos legen. Eller så kan du prøve å ta en skje med så ren alkohol som mulig, det hjelper også om jeg ikke har noe annet for hånden ved sånn hoste . God bedring! Anonymkode: 552e2...aa0 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #3 Skrevet 2. desember 2021 Jeg hadde det slik når jeg var 10-11 år. Var jævlig. Viste seg å være kikhoste. Aner ikke hvordan jeg fikk det, jeg var vaksinert og kjenner ingen andre som fikk det. Jeg ville ha ringt legen og spurt. Husker jeg hostet til jeg spøy, og slet med å puste mellom slagene. Anonymkode: 201fe...f71 1
Mollert Skrevet 2. desember 2021 Forfatter #4 Skrevet 2. desember 2021 Tusen takk! Jeg får ringe legen i morgen og høre om det er noe å få mot det. Tror det hjalp å skylle nesen med saltvann, aner ikke hvorfor. Men det var nok en midlertidig løsning.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #5 Skrevet 2. desember 2021 Mollert skrev (1 minutt siden): Tusen takk! Jeg får ringe legen i morgen og høre om det er noe å få mot det. Tror det hjalp å skylle nesen med saltvann, aner ikke hvorfor. Men det var nok en midlertidig løsning. Du må vel skylle med saltvann når du har bihilebetennelse? Om du ikke vet det en gang, så Google råd ved bihulebetennelse. Bør skylle led saltvann mange ganger om dagen. Samt holde nesa åpen med nesespray eller tabletter (legen kan skrive ut). Derfor det hjalp, fordi saltvannet skyller ut ganske mye drit fra langt inni hodet ditt 😛 Usj altså. Hatt mange bihulebetennelser..: går det mer enn 10-14 dager uten bedring så kontakt uansett lege, kan hende det da har blitt bakteriell infeksjon og trenger antibiotika… Anonymkode: d17cb...efc
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #6 Skrevet 2. desember 2021 God bedring! Anonymkode: 86fec...b1a
FantasDick Skrevet 2. desember 2021 #7 Skrevet 2. desember 2021 Har det sånn akkurat nå! Tror jeg dauer! 🤯 Eneste som funker er Cosylan, reseptbelagt. 1
Mollert Skrevet 2. desember 2021 Forfatter #8 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du må vel skylle med saltvann når du har bihilebetennelse? Om du ikke vet det en gang, så Google råd ved bihulebetennelse. Bør skylle led saltvann mange ganger om dagen. Samt holde nesa åpen med nesespray eller tabletter (legen kan skrive ut). Derfor det hjalp, fordi saltvannet skyller ut ganske mye drit fra langt inni hodet ditt 😛 Usj altså. Hatt mange bihulebetennelser..: går det mer enn 10-14 dager uten bedring så kontakt uansett lege, kan hende det da har blitt bakteriell infeksjon og trenger antibiotika… Anonymkode: d17cb...efc Det er derfor jeg skyller. Og jeg har antibiotika. Men nå er det denne hosten som plager mest og som jeg ikke vet råd for
Mollert Skrevet 2. desember 2021 Forfatter #9 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): God bedring! Anonymkode: 86fec...b1a Takk ❤️
Mollert Skrevet 2. desember 2021 Forfatter #10 Skrevet 2. desember 2021 FantasDick skrev (2 minutter siden): Har det sånn akkurat nå! Tror jeg dauer! 🤯 Eneste som funker er Cosylan, reseptbelagt. Akk ja skjønner hva du står i. Tror jeg stryker med snart her også. Skal prøve å få resept på Cosylan i morgen, høres helt nødvendig ut.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #11 Skrevet 2. desember 2021 Det er ekstremt mye sånt som går for tiden. Jeg har hatt runde etter runde i 3 mnd nå. Blir bare nesten frisk mellom hver runde. Den runden jeg er inne i nå har vart i to uker og jeg hoster så det føles som om lungene skal vrenge seg og det kommer slim og slim og slim. Anonymkode: 3a581...2ce 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #12 Skrevet 4. desember 2021 Cosylan hjalp litt når det var som verst her, men når flaska var tom fortsatte det her i 1 måned til. Jeg fikk ikke time hos legen men kun 2 minutter over telefon. Jeg tror jeg hadde trengt antibiotika men det får vi aldri vite. Er så lei meg av situasjonen i helsetjenesten nå for tiden. Anonymkode: f38c5...dfd
Mollert Skrevet 4. desember 2021 Forfatter #13 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Cosylan hjalp litt når det var som verst her, men når flaska var tom fortsatte det her i 1 måned til. Jeg fikk ikke time hos legen men kun 2 minutter over telefon. Jeg tror jeg hadde trengt antibiotika men det får vi aldri vite. Er så lei meg av situasjonen i helsetjenesten nå for tiden. Anonymkode: f38c5...dfd Jeg fikk heldigvis tak i Cosylan over telefonkonsultasjon. Så får vi se hvordan alt går. Den funker som ei kule, men kan jo ikke bruke den for alltid, nei. Formen varierer også veldig, og jeg synes det er så vanskelig med tanke på jobb. Jeg klarer å gå korte ærend på butikken, så er ikke totalt sengeliggende lenger, men så blir jeg plutselig kokvarm og slapp, og da er ikke det forenlig med å jobbe i barnehage. Var først hjemme i nesten to uker, så ble jeg grei nok til å jobbe fire dager. Også var det på an igjen med sykdom fra søndag av. Er veldig lei, og bemanningen på jobb er dårlig, så får veldig dårlig samvittighet også. Men har hatt feber på opptil 39 begge sykdomsperiodene, og da må man jo bare holde seg i ro. Slitsomt dette!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå