Gå til innhold

sjekk ut denne treningsmetoden

Fremhevede innlegg

Gjest gjesten
Skrevet

er forholdsvis tynn, veier vel 58 kilo eller noe og er 171 cm høy... men i det siste har jeg spist ustoppelig mye snop og brus døgnet rundt! nå er det på tide å få litt oppstramming og bedre kropp.. rumpa mi er preget av cellulitter og hoftene mine er vel større enn de skal være... rumpa hadde trengt litt mer sprett og magen har en søt liten kul på seg som må vekk!!

har aldri vært i noe fysisk form, trener aldri!!! da må jo dette hjelpe..

kutter ut all snop og brus i hverdager, unner meg bittelitt i helgen.

spiser en god frokost som jeg kan leve mange timer på! så spiser jeg en god middag! dropper lunsj og kvelds og mellom måltid.. blir jeg sulten, kan jeg koke meg noe ris eller spise hermetiserte fersken eller ananas.. det eer vel ikke så usunt!

nesten hver dag gjør jeg følgende øvelser, og jeg gjør hver enkelt en til jeg kjenner det gjør vondt! teller ikke, da blir jeg gal!!

ligger på rygg, begge ben strake ut, løfter det ene opp og ned strakt flere ganger, bytter ben!

beholder samme stilling, et ben strakt og et ben føres rundt i sirkler samtidig som det er strakt! bytter ben

beholder samme stilling, løfter opp rumpe og ben og ned

beholder samme stilling, begge ben opp i luften i 90 grader og ut og inn mot hverandre

legger meg på siden, begge ben strake oppå hverandre, løfter ene opp ig ned strakt, bytter ben

samme stilling, fører et ben strakt frem mot magen og bak mot rumpa .pilates øvelser...

samme stilling, et ben føres bak, bøyer inn og streker det ut igjen p vei forover mot magen, samme gjøres bare andre veien

samme stilling, et ben i små små sirkler rakt ut

så alt på nytt bare andre siden

så steller jeg meg på alle fire, løfter et ben strakt opp i luften og ned, bytter ben... samme stilling, løfter et ben i 90 grader og retter ut og bytter...

dette skulle vel gi utslag av noe riktig i lengden når jeg i det hele tatt ikke har trent og har sluttet med snop!!! lurer bare på en øvelse for innsiden av lårene.. de gnisser litt mot hverandre:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

skulle vel tro at dette skal få sin synlige virkning snarest ja,,. har ikke så veldig peiling jeg da. men dersom du spiser snop hver dag og kutter det helt ut slik du skriver, så synes vel bare det i lengden.. og når du da attpåtil trener, ja da synes det vel mer;)

kjør på;)

miracle :sjenert:

Skrevet

Du må spise mer. Frokost og middag er ikke nok, og det er heller ikke gunstig for forbrenningen å spise to store måltider om dagen. Spis heller 3-4 mindre OG sunne.

Skrevet

men etter hva jeg har skjønt, så bør du IKKE kutte ut lunsj og andre måltider.

To stoooore måltider som eneste maten i løpet av dagen er ikke sunt, da lagrer kroppen mye mer av det du putter i den en dersom du spiser en mindre frokost, en liten lunsj, en mindre middag og passer på å spise litt frukt eller grønt i mellom.

det skal visst ikke gå mer en 3 timer mellom hvert måltid, da begynner kroppen å lagre.

så sats heller på mindre og sunne måltider flere ganger om dagen, en stor frokost og stor middag og thats it.

Skrevet

enig med d andre: IKKE dropp måltider.

Stor frokost og stor middag er SVÆRT LITE GUNSTIG om du vil slanke deg. Du skal spise MANGE ganger, ikke DROPPE mellommåltider, men derimot sørge for å ha dem. Spis frokost, et lite mellommåltid, lunsj, lite mellommåltid, middag og en lett kveldsmat. Bare spis små og mange måltider, ikke få store. Viktig.

Skrevet

Hvis du bare spiser to måltider om dagen, kommer du til å ødelegge forbrenningen din. Og hvorfor skal du spise kokt ris og hermetisk frukt som mellommåltid? Da er det mye sunnere med frisk frukt og et par knekkebrød. Kokt ris gir energi, men det gir ikke kroppen det den trenger av vitaminer, mineraler osv.

Hvis du har tenkt å stramme opp kroppen din, må du spise nok. Det høres ut som du veier ganske lite allerede. Men uansett er det sunt å begrense inntaket av godteri, og heller spise sunn mat som gjør deg godt.

Når det gjelder trening, så bør den være variert og lystbetont. Hvis du kun trener for å få en finere kropp, kommer du ganske sikkert til å gi opp snart. Vær masse i aktivitet. Gå turer, sykle, dans, løp, gjør noen styrkeøvelser hvis du har lyst, og smil og være glad i den kroppen du har!

Skrevet

Kombinerer jeg den oppgitte vekt og høyde med ideen om "bare to måltider for dagen" og en del trening.... så føler jeg at dette slett, slett ikke er bra nei. BMI er helt på grensa til å være undervektig, og så skal man plutselig droppe måltider? Ikke bra.

Droppe snop, og trene litt, og spise sunt er bra. Men, det er "oppstramming" ikke slanking som burde være fokus her. Og uansett, ikke dropp måltider det er aldri bra.

Skrevet

Fokuser mer på trening heller. Både kondisjon og styrke. Og finn en treningsform du syns er morsom i tillegg. Det blir fort til at man gir opp hvis man bare trener fordi man må. Hvis man ikke har jernvilje da så klart.

Skrevet

Jeg henger meg på de andre sier om FLERE MÅLTIDER!

jeg leste også at du som ekstramåltider eller sånt, spiser hermetiske pærer og ferskener. Kjære deg, det er bare sukker!!! Skal du spise frukt, så spis fersk eller tørket frukt - ikke hermetisk, nedlagt i sukkerlake.

Du trenger tre hovedmåletider per dag, og to mellommåltider.

Brødet bør være fullkorn, og middagen bør bestå av fisk/kjøtt, poteter/ris og grønnsaker. Det er viktig å få i seg nok proteiner, vi er som regel ikke så flinke til det i det norske kostholdet.

Mellommåltidene dine kan være frukt, grønnsaker, fullkorn knekkebrød, naturell youghurt med korn eller kli i.

Pass på å drikke nok vann, ca tre liter per dag, og ikke la det gå mer enn tre timer mellom måltidene. Jo mer du trener, jo mer kalorier trenger du.

Ta en titt innom iform.no - der tror jeg du kan finne svar på det meste...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...