AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #1 Skrevet 2. desember 2021 Hei! Jeg har akkurat fått godkjent kjeveoprasjon og har i den anledning fått regulering igjen. Synes det har vært minimalt med informasjon om hva som faktisk kommer til å skje fremover. Jeg vet at bitte må reguleres og at kirurgene må godkjenne før det kan bli operert. Dette skal skje på Haukeland. Jeg har imidlertid ikke fått noe særlig informasjon om hvordan selve operasjonen må foregå. Kirurgen og kjeveortopeden ga også ulik informasjon knyttet til hvor lenge jeg må gå med regulering. Jeg er veldig interessert i å høre om erfaringer andre har hatt med liknende kirurgi! Både prosessen og om de er fornøyd med resultatet i dag Anonymkode: 527c1...5ea
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #2 Skrevet 2. desember 2021 Opererte 2019 Gikk med regulering i 2 år, utsatt opersjon et par ganger pga ulike omstendigheter på sykehuset. Grunnen til at du ikke får så mye informasjon enda er at alt må planlegges nøye. Operatøren (kirurgen) vil informere deg grundig dagen før, eller på operasjonsdagen om hva som skal gjøres. Hos meg ble kjeven delt og overkjeven flyttet 2 mm fram, deretter titanplater og skruer på tre forskjellige steder. Jeg måtte spise flytende de 6 første ukene og hadde strikk som holdt munnen igjen i den posisjonen jeg skulle. Etter 6 uker var jeg til kontroll og fikk åpne munnen litt mer. Etter 3 mnd kunne jeg spise helt normalt og etter 6 mnd kunne jeg åpne munnen helt igjen uten restriksjoner og smerter. Anonymkode: 5aab0...a36
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #3 Skrevet 2. desember 2021 Har et par oppfølgingsspørsmål! Hadde du hatt regulering tidligere? Skyldtes utsettelsene covid? Hvor lenge etter operasjonen tok du av reguleringen? Anonymkode: 527c1...5ea
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #4 Skrevet 2. desember 2021 opererte i 2014. Jeg hadde overbitt,så opererte underkjeven frem. Ble titanplater og skruer på meg også. Flyttet underkjeven nesten 1 cm frem. Fikk endelig bra bitt, og mye penere profil med pen kjevelinje. Hadde regulering 6 mnd før. og ca 6 mnd etterpå. Du får god informasjon på sykehuset når du kommer dit. Hos meg planla de egentlig å operere overkjeven bakover, da det var mindre risiko for nerveskader,men siden jeg ønsket ¨å få en bedre kjevelinje i tillegg, så gikk vi for underkjeven. Så om du har slike tanker ,er det lurt å si det for kirurgen. Jeg fikk ikke nerveskader. Man kan miste følelsen i kjeven, jeg fikk tilbake følelsen gradvis innen ca 6-12 mnd. Etter operasjonen slapp jeg kjevelås,tror jeg brukte strikker en stund for å holde det riktig. Spiste flytende i noen uker. Hadde masse blåmerker ca 14 dager,og vondt en ukes tid. (sykemeldt 5 dager) Vanskelig å åpne munnen i noen mnd. Det gikk gradvis bedre. Var til flere kontroller på sykehuset,og følte meg godt ivaretatt. ( var på Ullevåll) Resultatet har holdt seg ,og jeg er veldig fornøyd Anonymkode: 11f97...a7b 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #5 Skrevet 2. desember 2021 Det var veldig godt å høre! Husker du når i prosessen du fortalte om estetiske preferanser? Anonymkode: 527c1...5ea
ayesha1808 Skrevet 2. desember 2021 #6 Skrevet 2. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 2.12.2021 den 17.10): opererte i 2014. Jeg hadde overbitt,så opererte underkjeven frem. Ble titanplater og skruer på meg også. Flyttet underkjeven nesten 1 cm frem. Fikk endelig bra bitt, og mye penere profil med pen kjevelinje. Hadde regulering 6 mnd før. og ca 6 mnd etterpå. Du får god informasjon på sykehuset når du kommer dit. Hos meg planla de egentlig å operere overkjeven bakover, da det var mindre risiko for nerveskader,men siden jeg ønsket ¨å få en bedre kjevelinje i tillegg, så gikk vi for underkjeven. Så om du har slike tanker ,er det lurt å si det for kirurgen. Jeg fikk ikke nerveskader. Man kan miste følelsen i kjeven, jeg fikk tilbake følelsen gradvis innen ca 6-12 mnd. Etter operasjonen slapp jeg kjevelås,tror jeg brukte strikker en stund for å holde det riktig. Spiste flytende i noen uker. Hadde masse blåmerker ca 14 dager,og vondt en ukes tid. (sykemeldt 5 dager) Vanskelig å åpne munnen i noen mnd. Det gikk gradvis bedre. Var til flere kontroller på sykehuset,og følte meg godt ivaretatt. ( var på Ullevåll) Resultatet har holdt seg ,og jeg er veldig fornøyd Anonymkode: 11f97...a7b AnonymBruker skrev (På 2.12.2021 den 13.25): Endret 20. januar 2022 av ayesha1808
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå