Gå til innhold

Hvor mange kalorier er det i en halv rispose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble litt forvirra og for hver gang jeg prøver regne det ut får jeg forskjellig svar

Jeg spiser en halv pose ris til middag, hvor mye kalorier er det?

527A7DA7-E766-4730-B37F-39684EF49FD1.jpeg

Anonymkode: 45615...03b

Skrevet

Er ikke det 216 kalorier da? En pose ris inneholder 2 porsjoner, mao en halv pose ris er en porsjon og da 216 kalorier 

Anonymkode: 75d72...86b

• Liker 2
Skrevet

🙈😬

Hvor mange kalorier er det totalt i en pose. Del det tallet på to.

Anonymkode: 4410f...6d6

Skrevet

Det er 123 kalorier per 100 gram kokt ris. Hvor mye veier risen du spiser?

Anonymkode: 4cefc...123

Skrevet

Totalvekt delt på antall poser: 122.5 gr. pr pose. Du spiser altså 61.25 gram ris. Så klarer du kanskje resten selv;)

Anonymkode: af6ae...84d

Skrevet

En pose inneholder 120 gram i følge baksiden, en halv posjon er da ca 60 gram - 100 gram har 524/123 kalorier.. så litt over halve av det blir vel mer riktig? 

Anonymkode: 64bbb...efb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke det 216 kalorier da? En pose ris inneholder 2 porsjoner, mao en halv pose ris er en porsjon og da 216 kalorier 

Helt riktig! Det som forvirrer er sikkert at nettovekt (120 g) per pose er vekta av tørr ris før den er tilberedt, mens vekt per porsjon som står oppgitt på næringsinnholdet er vekta av risen etter at den er kokt (og har trekt til seg nokså mye vann)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er det riktige svaret. Det er 8 poser og 16 porsjoner. Dvs 2 porsjoner per pakke. 1 porsjon er 216 kcal = 1/2 pose er 216 kcal. 

• Liker 2
Skrevet

At voksne folk ikke klarer enkel matte er ganske bekymringsverdig.

Her er det snakk om barneskolenivå og folk trenger hjelp!??

😳😳😳

Anonymkode: b9c7b...6cd

• Liker 1
Skrevet

Det står jo der på pakken. En hel pose ris inneholder to porsjoner, så da blir en halv pose én porsjon. Videre står det at det er 216 kalorier per porsjon. Så en halv rispose blir 216 kalorier :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

At voksne folk ikke klarer enkel matte er ganske bekymringsverdig.

Her er det snakk om barneskolenivå og folk trenger hjelp!??

😳😳😳

Anonymkode: b9c7b...6cd

Jeg har litt medfølelse for TS og andre som lurer på kaloribehov for jeg ser virkelig ikke vitsen med å måle næringsinnholdet etter tilberedt produkt 😅 det er forvirrende og vanskelig å måle 

Jeg har sett lignende på næringsinnholdet på nuddelpakker, f.eks. 100 gram kokte nudler inneholder 123 kalorier. En idiotisk måte å sette opp næringsinnholdet på 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...