Gå til innhold

Antivaxx hykleriet

Fremhevede innlegg

Skrevet
Rooosa skrev (8 minutter siden):

Du er i gruppe 2. Fordi du snakker om ren mat (for hva er "ren" mat) og du viser paranoia når du snakker om tvang og politistater. 

Litt mer avslappa folk enn deg bruker ikke mye tid på å bekymre seg for skitten mat og politistater. De tar vaksina si og fortsetter med sitt. 

Ok, du avslører at du ikke vet noen ting om helse. Ren mat er det motsatte av prosessert. Jeg spiser rent av helsemessige årsaker, og var dårlig i mange år før jeg fant ut at jeg kunne spise meg frisk. Du er heldig hvis du ikke trenger å ta sånne hensyn, men vær så snill og ikke være idiot ang ting du tydeligvis ikke kan noe om.

Og hvis du ikke er det minste bekymret for det som skjer i verden, så har du ikke fulgt særlig godt med på f eks Australia, eller du er ekstremt ignorant.

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lovis Fenja skrev (2 minutter siden):

Ok, du avslører at du ikke vet noen ting om helse. Ren mat er det motsatte av prosessert. Jeg spiser rent av helsemessige årsaker, og var dårlig i mange år før jeg fant ut at jeg kunne spise meg frisk. Du er heldig hvis du ikke trenger å ta sånne hensyn, men vær så snill og ikke være idiot ang ting du tydeligvis ikke kan noe om.

Og hvis du ikke er det minste bekymret for det som skjer i verden, så har du ikke fulgt særlig godt med på f eks Australia, eller du er ekstremt ignorant.

Hva spiste du deg frisk av? Vil det samme gjelde ved covid-19? 

Nei, jeg følger ikke med på hva som skjer i Australia. Du får opplyse meg? 

Skrevet
Rooosa skrev (17 minutter siden):

Hva spiste du deg frisk av? Vil det samme gjelde ved covid-19? 

Nei, jeg følger ikke med på hva som skjer i Australia. Du får opplyse meg? 

Selvsagt vil ikke det samme gjelde covid! Jeg gidder ikke å opplyse deg. Har lagt merke til at mange av de som kan minst roper høyest og der passer du rett inn.

• Liker 5
Skrevet
3 hours ago, Pivot said:

Helt klart - noe variasjon forklares med vaksinene. Men vet man hvor sterk den årsakssammenhengen er for unge, f.eks, dersom man ikke inkluderer alder som variabel i analysen? For å kunne forklare årsakssammenheng så må man korrigere for andre faktorer. 

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg må legge ut grafene på innleggelser og alder før du følger med. Uvaksinerte langt ned i 30-årene legges inn i mye høyere grad enn vaksinerte. At du nekter å se på disse grafene og prøver å forklare det vekk med hva unge folk gjør på fritiden sier jo sitt.

Helsevesenet i land som Polen, Tyskland, Frankrike og Danmark melder om samme problemer med uvaksinerte.

Men godt nok, fortsett å ta deler av infoen du får fra folk som er ansatt til dette, klag over den og kritiser den uten å prøve å se på hele bildet.

Uvaksinerte legges inn mer, ligger lengre, smittes mer og smitter av korrelasjon mer. En gruppe på 8% sprer nå 30% av Coronaen i Norge. Om du har andre tall som sier noe annet må du gjerne dele disse, og husk å sende dem til FHI så de kan få de inn i grafene.

• Liker 7
Gjest Sirisiri10
Skrevet
Anonio skrev (51 minutter siden):

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg må legge ut grafene på innleggelser og alder før du følger med. Uvaksinerte langt ned i 30-årene legges inn i mye høyere grad enn vaksinerte. At du nekter å se på disse grafene og prøver å forklare det vekk med hva unge folk gjør på fritiden sier jo sitt.

Helsevesenet i land som Polen, Tyskland, Frankrike og Danmark melder om samme problemer med uvaksinerte.

Men godt nok, fortsett å ta deler av infoen du får fra folk som er ansatt til dette, klag over den og kritiser den uten å prøve å se på hele bildet.

Uvaksinerte legges inn mer, ligger lengre, smittes mer og smitter av korrelasjon mer. En gruppe på 8% sprer nå 30% av Coronaen i Norge. Om du har andre tall som sier noe annet må du gjerne dele disse, og husk å sende dem til FHI så de kan få de inn i grafene.

Hvordan kan du si at en gruppe på 8% sprer 30% av smitten når det ikke har vært testkrav til vaksinerte? 

Sorry å si det, men du er ikke særlig flink til å lese og forstå statistikk. 

Skrevet
Lovis Fenja skrev (7 timer siden):

Jo, absolutt! Jeg skulle virkelig ønske at vaksinen fungerte bedre enn det ser ut som om den gjør, de aller fleste jeg er glad i har jo tatt den. Covid kan gi skumle ettervirkninger, det ser vi jo. 

Men tallene er ganske klare ang bivirkninger, og det er garantert masse mørketall. Så for MIN del, og for barn og unge, synes jeg risikoen med vaksinen er større enn nytten. Jeg tror jeg tåler sykdommen bedre enn sprøyta. Jeg kan ta feil, men det er et valg jeg vil ta selv. Og det skulle jeg ønske at jeg ikke ble hatet for.

Så enig med deg.

• Liker 6
Skrevet
Sirisiri10 skrev (1 time siden):

Hvordan kan du si at en gruppe på 8% sprer 30% av smitten når det ikke har vært testkrav til vaksinerte? 

Sorry å si det, men du er ikke særlig flink til å lese og forstå statistikk. 

Sorry å si det, men at du lager dine egne ideer om hvorfor statistikken «egentlig ikke stemmer» er ikke spesielt relevant for å lese og forstå statistikk. 

• Liker 7
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. Elaine Marley, mod.

Skrevet
Capt. Obvious skrev (4 timer siden):

Mye av statistikken inkluderer nettopp alder, og det er jo faktisk i de yngre aldersgruppene man ser forskjell på innleggelser blant vaksinerte og uvaksinerte. Man ser videre at de man mistenkte hadde minst effekt av vaksinen - de eldre - også i mye større grad blir innlagt uavhengig av vaksinasjonsstatus, det var forventet. 

Og hva kan man lese av den nevnte forskjellen?

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke engang satt igang med en tråd for da kommer de løpende med tøvet sitt 

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet
15 hours ago, Pivot said:

Har du noen kilder og forskning å komme med, eller er du fortsatt bare her for å diskreditere fakta?

Vi andre tar fortsatt dine tall, og kilder som beviser din konstante kritikk av offisiell statistikk, om du har dem da.

• Liker 4
Skrevet
Anonio skrev (16 minutter siden):

Har du noen kilder og forskning å komme med, eller er du fortsatt bare her for å diskreditere fakta?

Vi andre tar fortsatt dine tall, og kilder som beviser din konstante kritikk av offisiell statistikk, om du har dem da.

Hva vil du ha kilder til? 

• Liker 1
Skrevet

Ser vi på mediantallet for alder av de innlagte opp mot vaksinasjonstatus og forholdstall, så har vi svært enkle fakta man ikke kan bestride.

Vaksinasjon fører til færre med alvorlige komplikasjoner, og færre unge som blir hardt rammet.

Nå er det på tide å ta hodet ut av ræva og trekke frisk luft fra ekkokammerne. Vil man være egoistisk skal man få være det, men da må man stå for det og de sosiale sanksjonene dette medfører. 

• Liker 8
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet
Pivot skrev (17 timer siden):

Det står jo, man kan bla. lese at det er langt flere yngre uvaksinerte som blir innlagt. , altså har vaksinen mer å si for de yngre aldersgruppene. 

• Liker 2
Skrevet
Anonio skrev (4 minutter siden):

Det kan hverken klassifiseres som tall eller fakta, kun at du ønsker mer korrigering av statistikken. Altså er poenget ditt helt ubrukelig opp mot reelle fakta og statistikk. 

Det er faktisk FHI som presiserer dette, at statistikken ikke er korrigert for andre variabler. Jeg må nesten gjenta meg selv her, igjen, siden du ikke leser/forstår det jeg skriver: 

Pivot skrev (På 3.12.2021 den 11.32):

Du viser en meget liten forståelse for statistisk analyse, om du ikke skjønner at man må inkludere flere variabler enn vaksinestatus i en forklaringsmodell før man kjører analyser for å finne ekte årsakssammenhenger. Man kan ikke bare anta at det er nok å se på vaksinestatus - at vaksinasjon alene forklarer all variasjon i smitteforekomst. Og hvordan kan du tro at FHI ikke har tilgjengelig informasjon om variabler som alder og fødeland blant smittede og innlagte? Hvordan kan de da si at smitten florerer blant de unge, eller at utenlandsfødte er overrepresentert blant innlagte for HELE perioden med pandemi? Poenget er at i akkurat den ENE tabellen så har de ikke tatt høyde for andre årsaksforklaringer til smittefordelingen/-nivået i samfunnet. 

• Liker 5
Skrevet
Capt. Obvious skrev (6 minutter siden):

Det står jo, man kan bla. lese at det er langt flere yngre uvaksinerte som blir innlagt. , altså har vaksinen mer å si for de yngre aldersgruppene. 

De sier at fordelingen ER slik, men sier de at årsaken skyldes utelukkende vaksinasjon? Har de korrigert for faktorer som underliggende tilstander, smittetall i de respektive gruppene osv? 

Og du sier "langt flere yngre uvaksinerte blir innlagt" - har du sett på hvilke antall det er snakk om? 

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, Pivot said:

Det er faktisk FHI som presiserer dette, at statistikken ikke er korrigert for andre variabler. Jeg må nesten gjenta meg selv her, igjen, siden du ikke leser/forstår det jeg skriver: 

Poenget, om igjen. Er at statistikken viser sterk korrelasjon til innleggelser, død og liggetid. At du nekter å forholde deg til det er ditt valg. Du tåkelegger debatten med teknikaliteter og utenomliggende korrigeringer som faktisk viser null, hverken her eller i utlandet.

• Liker 3
Skrevet
Anonio skrev (Akkurat nå):

Poenget, om igjen. Er at statistikken viser sterk korrelasjon til innleggelser, død og liggetid. At du nekter å forholde deg til det er ditt valg. Du tåkelegger debatten med teknikaliteter og utenomliggende korrigeringer som faktisk viser null, hverken her eller i utlandet.

Korrelasjon betyr ikke nødvendigvis årsakssammenheng....

• Liker 3
  • Opprett ny...