keops Skrevet 25. januar 2022 #941 Del Skrevet 25. januar 2022 loveli skrev (9 minutter siden): Og så har han ikke selvinnsikt nok til å forstå at det er HAN som har laget alkoholen til et stort problem! Sitter i sync og snakker ned de andre og er skuffet over at alkoholen betyr så mye for dem... Vel, det var ikke et problem før du oppførte deg som en drittsekk. Det ble en prinsippsak fordi DU gjorde det til et prinsipp! Dessverre tror jeg folk som sitter hjemme og ser på vil få et dårlig inntrykk av utlendinger og muslimer pga Adams oppførsel. Jeg er fra byen og hver gang jeg er ute på byen så drikker jeg sammen med mine muslimske venner (og blonde venner), så jeg vet at ikke alle er "sånn". Men veldig mange nordmenn er rasister og dette bidrar ikke til å gjøre dem mindre rasistiske. Å fremstille muslimer slik som Adam gjør kan gjøre stor skade. Som medmenneske er det også ekstremt lite tolerant å ikke godta at alle er forskjellige og har sin måte å leve på. Som minoritet som higer etter å bli godtatt av majoriteten burde han forstå dette. Ingen tvang Adam til å drikke de andre ukene og han har ingen rett til å nekte andre å drikke denne uken. Han hever seg over andre og er maktsyk. Minner meg om Koranbrenningen til SIAN, og man så jo hvordan muslimene reagerte på dét. Bare fordi du kan betyr ikke at du burde... Respekt må gå begge veier ellers funker det ikke. Fullstendig enig med deg. Har gjennom flere tiår levd i fordragelighet med både mine muslimske, innvandrede venner samt de « innfødte» norske. Utallige byturer og mye moro har det vært, så er fullstendig klar over at ikke alle muslimer er sånn, men denne oppførselen til Adam vil jo absolutt helle bensin på rasist-bålet. Det jeg reagerer sterkt på er umyndiggjøringen og ønsker om å kontrollere andre, og da spesielt den kvinnelige del av befolkningen. Totalt respektløst og har ingenting med alkohol/ikke alkohol å gjøre. Bare standard religiøs fundamentalistisk adferd. Liker IKKE. 23 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipponull Skrevet 25. januar 2022 #942 Del Skrevet 25. januar 2022 Adam har nå så mange fiender at han garantert havner i kamp neste uke. Merk mine ord. 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 25. januar 2022 #943 Del Skrevet 25. januar 2022 keops skrev (8 minutter siden): Fullstendig enig med deg. Har gjennom flere tiår levd i fordragelighet med både mine muslimske, innvandrede venner samt de « innfødte» norske. Utallige byturer og mye moro har det vært, så er fullstendig klar over at ikke alle muslimer er sånn, men denne oppførselen til Adam vil jo absolutt helle bensin på rasist-bålet. Det jeg reagerer sterkt på er umyndiggjøringen og ønsker om å kontrollere andre, og da spesielt den kvinnelige del av befolkningen. Totalt respektløst og har ingenting med alkohol/ikke alkohol å gjøre. Bare standard religiøs fundamentalistisk adferd. Liker IKKE. Nettopp. Folk som sitter hjemme og tror at muslimene skal ta over Norge og innføre sitt levesett får jo vann på mølla. 🤦♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Hol Skrevet 25. januar 2022 #944 Del Skrevet 25. januar 2022 Jeg må bare kaste meg med på hylekoret ang Adam😱 Alkoholen i seg selv betyr forhåpentligvis ikke så mye, men den holdningen, den måten å snakke på, og det å styre over andre på den måten, jeg har ikke ord.. Jeg trodde han fleipet med en gang. Jeg tror også det er helt feil tilnærming til storbonde-rollen. Han må jo ha folkene med seg, ikke i mot seg.. Den makten har gått til hodet på han, og jeg tror det gjør at han går på en smell. Spent på resten av uke😅 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipponull Skrevet 25. januar 2022 #945 Del Skrevet 25. januar 2022 keops skrev (27 minutter siden): Fullstendig enig med deg. Har gjennom flere tiår levd i fordragelighet med både mine muslimske, innvandrede venner samt de « innfødte» norske. Utallige byturer og mye moro har det vært, så er fullstendig klar over at ikke alle muslimer er sånn, men denne oppførselen til Adam vil jo absolutt helle bensin på rasist-bålet. Det jeg reagerer sterkt på er umyndiggjøringen og ønsker om å kontrollere andre, og da spesielt den kvinnelige del av befolkningen. Totalt respektløst og har ingenting med alkohol/ikke alkohol å gjøre. Bare standard religiøs fundamentalistisk adferd. Liker IKKE. Det er et svært godt poeng at Adam her prøver å umyndiggjøre en kvinne, ved å fjerne alkoholen fra henne. Noen TV-seere vil sikkert dra paralleller til kvinnesynet i Islam, ift at mannen er overordnet kvinnen. Tviler sterkt på at Adam hadde våget å helle ut alkoholen hvis han hadde diskutert med en mann. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 25. januar 2022 #946 Del Skrevet 25. januar 2022 Tipponull skrev (3 minutter siden): Det er et svært godt poeng at Adam her prøver å umyndiggjøre en kvinne, ved å fjerne alkoholen fra henne. Noen TV-seere vil sikkert dra paralleller til kvinnesynet i Islam, ift at mannen er overordnet kvinnen. Tviler sterkt på at Adam hadde våget å helle ut alkoholen hvis han hadde diskutert med en mann. Jeg tviler på at det hadde utgjort noen forskjell. Han oppfører seg like maktsykt over alle på gården, ikke gjør dette til noe det ikke er. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipponull Skrevet 25. januar 2022 #947 Del Skrevet 25. januar 2022 (endret) Min 100% synsing om hva som skjer fremover nå: 1. Team GKN + Isak saboterer ukesoppdraget, og det blir underkjent. 2. Tomine får lov til å bli, da folket anser henne som svakest. 3. Adam velger Kjersti til førstekjempe. Kjersti velger Tomine, og vinner tvekampen. Tomine velger Sophie Elise som ny storbonde. 4. Sophie velger Adam som førstekjempe. Adam velger Niklas. Endret 25. januar 2022 av Tipponull 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarieKa Skrevet 26. januar 2022 #948 Del Skrevet 26. januar 2022 Var det ingen her som registrerte at Niklas virket brisen, da han konfronterte Adam med brennevinet? Han snakker litt slørete, øynene tunge og bevegelsene er langsomme. Skal sies jeg har «god» erfaring hjemmefra dessverre, med å se alle tegna. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipponull Skrevet 26. januar 2022 #949 Del Skrevet 26. januar 2022 MarieKa skrev (Akkurat nå): Var det ingen her som registrerte at Niklas virket brisen, da han konfronterte Adam med brennevinet? Han snakker litt slørete, øynene tunge og bevegelsene er langsomme. Skal sies jeg har «god» erfaring hjemmefra dessverre, med å se alle tegna. Han sto vel under vinduet, klar med en bøtte, tenker jeg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fnugg1 Skrevet 26. januar 2022 #950 Del Skrevet 26. januar 2022 Tipponull skrev (1 time siden): Adam har nå så mange fiender at han garantert havner i kamp neste uke. Merk mine ord. Det håper jeg virkelig! Hva pokker er det han tror han er? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Marble Skrevet 26. januar 2022 #951 Del Skrevet 26. januar 2022 Tipponull skrev (14 timer siden): Det står på Wikipedia at Adam er født i Norge, og er oppvokst i Oslo (Hauketo). Det kan vel ikke stemme, utifra hvordan han snakker (gebrokkent)? Nå har jeg ikke vært i Oslo på 15+ år, så vet ikke helt hvordan ungdommen der snakker nå til dags. Men de kan vel ikke snakke sånn? Hver gang jeg hører Adam tenker jeg på han her: 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Marble Skrevet 26. januar 2022 #952 Del Skrevet 26. januar 2022 Irja skrev (12 timer siden): Tror du ikke språket ditt blir påvirket av å (mest sannsynlig) omgås et mindretall etnisk norske, og ha foreldre som har et annet førstespråk? Er da ikke det minste rart. Moren hans er vel nordnorsk? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 26. januar 2022 #953 Del Skrevet 26. januar 2022 Det skal bli spennende å se hvordan hendelsen får utslag i de neste episodene. For min del hadde ikke det viktigste vært at han tok fra meg alkoholen, men den måten han valgte å gjøre det på. Han valgte også sine hjelpere, men de burde bare forlate diktatorhuset. Det er synd at slikt dumskap får dårlige ringvirkninger, og folk rundt i landet vil generalisere muslimene pga en tulling som ikke vet hva han gjør. Det har jeg sett i avisenes kommentarfelt på fb i dag, der kommenterer de virkelig uten filter. Det kommer nok ikke til å skje, men hvis ukesoppdraget blir godkjent og de får penger å handle for, hva ville diktatoren brukt penger på? Kake og godteri kun til seg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 26. januar 2022 #954 Del Skrevet 26. januar 2022 Spoiler Jeg ser på onsdagens episode nå og jeg synes for det første at Heine fortsatt virker grei så da fortsetter jeg å heie på han, blir da igjen han og Ingrid jeg heier på. Jeg fikk respekt for Kjersti etter det på søndag men jeg liker Heine og Ingrid bedre rett og slett og jeg liker å ha 2 stykker jeg heier på slik at jeg kan håpe å se de begge i finalen Lo godt av det Heine sa om erigert penis For en artig fyr 😄 Hva var greia med latterkrampen til Niklas? Jeg så ikke humoren 🧐 Leste forøvrig om det med smuglingen, for et latterlig opplegg 🙊 Men virker ikke som at Heine var med på de, det var Isak som drev og løp fram og tilbake for å få det kjæresteparet til å handle for de. Heine og de smakte vel på det diverse som ble smuglet inn men det ville vel det fleste gjort når de først hadde fått det inn. Synes likevel ikke noe om at de smuglet inn ting, han er tydeligvis ikke fan av regler han Isak 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 26. januar 2022 #955 Del Skrevet 26. januar 2022 (endret) Spoiler Haha kommenteringen til Ole Martin er faktisk morsom 😅 Håper han tar over stafettpinnen fra Niklas! Haha det uttrykket til Niklas når han så at de hadde fått alkohol "Yes! Nå slipper jeg å bli edru 🤩" Vet jeg sa at jeg heier på Heine og Ingrid men jeg liker Ole Martin så godt at jeg heier like mye på han nå 😅 Så håper en av de to mennene kommer til finalen og møter Ingrid i finalen (Altså jeg liker å ha en mannlig og en kvinnelig deltaker jeg heier på, jeg føler det blir mest rettferdig) Når Niklas sa at valget sto mellom Norges tøffeste så trodde jeg at han kom til å referere til seg selv som Norges lateste 😅 Endret 26. januar 2022 av Cid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thaila Skrevet 26. januar 2022 #956 Del Skrevet 26. januar 2022 Tipponull skrev (16 timer siden): Det står på Wikipedia at Adam er født i Norge, og er oppvokst i Oslo (Hauketo). Det kan vel ikke stemme, utifra hvordan han snakker (gebrokkent)? Nå har jeg ikke vært i Oslo på 15+ år, så vet ikke helt hvordan ungdommen der snakker nå til dags. Men de kan vel ikke snakke sånn? Adam har jo en norsk mor da. Omer Bhatti har også det, men snakker også gebrokkent og kommer fra Holmlia. Det er mer en sosiolekt i Oslo øst. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 26. januar 2022 #957 Del Skrevet 26. januar 2022 Spoiler Fy faen for noe tull at Ole Martin ikke ble valgt etter alt han har gjort og stått på for de de siste dagene 😡 Dette var utrolig skuffende, nå tenkte jeg at Farmen Kjendis faktisk kom til å bli litt bedre nå når vi hadde Ole Martin men sånn ble det så klart ikke 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thaila Skrevet 26. januar 2022 #958 Del Skrevet 26. januar 2022 Jeg kjenner meg altfor godt igjen i Adam når han prøver å ta imot beskjeder med ikke får med meg en dritt (ADHD) tror de også brukte masse fremmedord for å sette han ut med vilje! 😅 Ang alkoholen, så leste jeg TV2 artikkel om det nå. Det virker litt som om det bare gir ut over de som hjelper storbonden nå. Jeg tenkte først at dette måtte alle etter dem lide for. Men om det kun er èn av de tre som drikker, så tenker jeg at det er vel greit nok. Så får de neste ny alkohol igjen. Heier på Adam fortsatt, håper ikke andre går ut for å sabotere for han! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thaila Skrevet 26. januar 2022 #959 Del Skrevet 26. januar 2022 MarieKa skrev (3 timer siden): Var det ingen her som registrerte at Niklas virket brisen, da han konfronterte Adam med brennevinet? Han snakker litt slørete, øynene tunge og bevegelsene er langsomme. Skal sies jeg har «god» erfaring hjemmefra dessverre, med å se alle tegna. Jeg synes han egentlig alltid er sånn? 🤷♀️ 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 26. januar 2022 #960 Del Skrevet 26. januar 2022 Spoiler Nå har han å Vinne Torpet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå