Amatariel Skrevet 26. januar 2022 #981 Del Skrevet 26. januar 2022 Onsdagens episode Spoiler Først: starten på episoden er det mest slitsomme jeg har hørt på TV i mitt liv tror jeg. Altså Niklas som ler over pysekatt 🙉 Kirkeoppdraget var flott! Så flinke de var, virkelig rette trioen som dro. Kudos til Adam som forsto det. Hadde vært krise om han tok den ene rollen... Men igjen - alkohol tilbake på Farmen og hele greia får så utrolig mye skjermtid! Nesten litt enig med Adam her at det er spesielt å bli sååå glad for det. Hva feiler det produksjonen? Kunne de ikke sendt med en stor sjokoladekake heller?? Tror de hadde blitt glad for det også! Valg av utfordrer var ikke overraskende. Nesten slik det bør være i en konkurranse.. ta ut den sterkeste. Men desto mer overraskende var førstekjempen. Hva i alle dager..? Her overrasket Adam stort med å holde som tydeligvis avtalt, å følge gruppas ønske. Skal innrømme at jeg trodde han var den mer hevngjerrige typen. Var nesten helt sikker på at han kom til å velge Dorthe i retur. Og hvis ikke - en sterk konkurrent i alle fall. Tror ikke han noensinne får mulighet til å velge Isak igjen... Men så velger han en JENTE. Og kanskje den svakeste av dem også (?). Ja, veldig overraskende. Blir spennende på søndag nå. Gjetter nok at Ingrid må i atter en tvekamp... 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Corinne Skrevet 26. januar 2022 Populært innlegg #982 Del Skrevet 26. januar 2022 Jeg skal være helt ærlig å si at jeg blir oppriktig sur og bekymret når jeg ser på årets Farmen Kjendis. Kall meg gjerne gammel og snerpete, men jeg synes hele opplegget sender noen illevarslende signaler om samfunnet vårt, når denne tv2-kompisgjengen får styre showet på denne måten. Jeg bekymrer meg fordi dette er folk som opphøyes til forbilder for ungdom, unge voksne og sikkert helt ned til barneskolealder. Nei, jeg er ikke 90 år, jeg er snart 40, men i likhet med mange andre her i tråden har jeg likevel noen moralske og etiske verdier jeg setter høyt i livet. Det spiller ingen rolle at dette "bare er et underholdningsprogram hvor alt er i scenesatt for å skape drama og engasjement".. Til sammenligning synes jeg Farmen Kjendis i fjor var både underholdende og morsomt, og skikkelig feelgood, med unntak av noen få hendelser der noen av kjendisene gikk i vranglås og viste frem mindre flatterende sider. Frykter at litt lenger ut i årets sesong sitter vi kun igjen med medlemmene av "TV2-russebussen", og alle de reale, hardtarbeidende, jordnære folka er shippet ut. Kommer i så fall ikke til å orke å sitte å se mer på Niklas fårete glis og "sarkastiske og vittige kommentarer" på sidelinja, Tomine som griner og får panikk fordi hun savner neglene sine, SE og Isak som humper i vei mellom laknene midt i fleisen på Sophies eks-samboer og all annen dumskap, stjeling, smugling, fyllefester og drama som utspiller seg. Det er rett og slett bare flaut og atter flaut, og samtidig et ubehagelig men interessant studie av dagens forbilders egosentrisme og selvforherligelse! 46 3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 26. januar 2022 #983 Del Skrevet 26. januar 2022 Corinne skrev (3 minutter siden): Jeg skal være helt ærlig å si at jeg blir oppriktig sur og bekymret når jeg ser på årets Farmen Kjendis. Kall meg gjerne gammel og snerpete, men jeg synes hele opplegget sender noen illevarslende signaler om samfunnet vårt, når denne tv2-kompisgjengen får styre showet på denne måten. Jeg bekymrer meg fordi dette er folk som opphøyes til forbilder for ungdom, unge voksne og sikkert helt ned til barneskolealder. Nei, jeg er ikke 90 år, jeg er snart 40, men i likhet med mange andre her i tråden har jeg likevel noen moralske og etiske verdier jeg setter høyt i livet. Det spiller ingen rolle at dette "bare er et underholdningsprogram hvor alt er i scenesatt for å skape drama og engasjement".. Til sammenligning synes jeg Farmen Kjendis i fjor var både underholdende og morsomt, og skikkelig feelgood, med unntak av noen få hendelser der noen av kjendisene gikk i vranglås og viste frem mindre flatterende sider. Frykter at litt lenger ut i årets sesong sitter vi kun igjen med medlemmene av "TV2-russebussen", og alle de reale, hardtarbeidende, jordnære folka er shippet ut. Kommer i så fall ikke til å orke å sitte å se mer på Niklas fårete glis og "sarkastiske og vittige kommentarer" på sidelinja, Tomine som griner og får panikk fordi hun savner neglene sine, SE og Isak som humper i vei mellom laknene midt i fleisen på Sophies eks-samboer og all annen dumskap, stjeling, smugling, fyllefester og drama som utspiller seg. Det er rett og slett bare flaut og atter flaut, og samtidig et ubehagelig men interessant studie av dagens forbilders egosentrisme og selvforherligelse! Men Isak, trodde han var en helt annen type. Og hvertfall ikke en type som faller for/henger med Sophie Elise. Skuffa. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipponull Skrevet 26. januar 2022 #984 Del Skrevet 26. januar 2022 (endret) Corinne skrev (38 minutter siden): Jeg skal være helt ærlig å si at jeg blir oppriktig sur og bekymret når jeg ser på årets Farmen Kjendis. Kall meg gjerne gammel og snerpete, men jeg synes hele opplegget sender noen illevarslende signaler om samfunnet vårt, når denne tv2-kompisgjengen får styre showet på denne måten. Jeg bekymrer meg fordi dette er folk som opphøyes til forbilder for ungdom, unge voksne og sikkert helt ned til barneskolealder. Nei, jeg er ikke 90 år, jeg er snart 40, men i likhet med mange andre her i tråden har jeg likevel noen moralske og etiske verdier jeg setter høyt i livet. Det spiller ingen rolle at dette "bare er et underholdningsprogram hvor alt er i scenesatt for å skape drama og engasjement".. Til sammenligning synes jeg Farmen Kjendis i fjor var både underholdende og morsomt, og skikkelig feelgood, med unntak av noen få hendelser der noen av kjendisene gikk i vranglås og viste frem mindre flatterende sider. Frykter at litt lenger ut i årets sesong sitter vi kun igjen med medlemmene av "TV2-russebussen", og alle de reale, hardtarbeidende, jordnære folka er shippet ut. Kommer i så fall ikke til å orke å sitte å se mer på Niklas fårete glis og "sarkastiske og vittige kommentarer" på sidelinja, Tomine som griner og får panikk fordi hun savner neglene sine, SE og Isak som humper i vei mellom laknene midt i fleisen på Sophies eks-samboer og all annen dumskap, stjeling, smugling, fyllefester og drama som utspiller seg. Det er rett og slett bare flaut og atter flaut, og samtidig et ubehagelig men interessant studie av dagens forbilders egosentrisme og selvforherligelse! Det er åpenbart at det er GKN-mafiaen som styrer alt som skjer der inne nå. Det er tydelig at det er altfor tette bånd mellom de TV2-ansatte som er deltakere, og produksjonen forøvrig. De virker som det diskuteres på bakrommet mellom disse, ift. hva som skal skje videre. GKN-gjengen har lyst på mer alkohol, ja da dukker produksjonen opp med mer alkohol. Det blir som en firmafest i TV2, der de andre deltakerne er mer eller mindre statister. Skulle ikke forundre meg om bil-premien havnet hos en i GKN-mafiaen. Det hadde i så fall vært en av de pinligste hendelsene i norsk tv-historie. Endret 26. januar 2022 av Tipponull 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 26. januar 2022 #985 Del Skrevet 26. januar 2022 (endret) Corinne skrev (31 minutter siden): Frykter at litt lenger ut i årets sesong sitter vi kun igjen med medlemmene av "TV2-russebussen", og alle de reale, hardtarbeidende, jordnære folka er shippet ut. Kommer i så fall ikke til å orke å sitte å se mer på Niklas fårete glis og "sarkastiske og vittige kommentarer" på sidelinja, Tomine som griner og får panikk fordi hun savner neglene sine, SE og Isak som humper i vei mellom laknene midt i fleisen på Sophies eks-samboer og all annen dumskap, stjeling, smugling, fyllefester og drama som utspiller seg. Det er rett og slett bare flaut og atter flaut, og samtidig et ubehagelig men interessant studie av dagens forbilders egosentrisme og selvforherligelse! Har ikke fått med meg at SE og Isak har seg, men kanskje jeg ikke har sett alle episodene. Stjeling kunne de holdt seg for gode for. Må ha gått glipp av mange episoder, har ikke fått med meg en fyllefest der inne og heller ikke smugling. Men husk at TV2 redigerer og vil ha drama og styr der inne. De har nok også litt med dramaturgien å gjøre, og har et ansvar her. Har syntes Farmen i år har vært kjedelig, kjedelige deltakere og få sterke personligheter. Spoiler Hva vil han oppnå ved det valget han gjorde ved valg av førstekjempe? Trodde han heller ville hatt ut en sterk konkurrent. Endret 26. januar 2022 av Jytte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 26. januar 2022 #986 Del Skrevet 26. januar 2022 Jeg synes ikke noe om at Adam tok å tømte ut glasset med alkohol som Øyunn faktisk satt å drakk av, det var overkjørende og nedlatende. Aldri om han hadde tillatt seg selv å gjøre det samme med f.eks Isak. Derimot så er jeg enig med Adam når det gjelder fokuset på alkohol som er inne på gården. Særlig Niklas, ser øynene lyser opp når det er snakk om alkohol. Og det er et veldig fokus på alkohol, det er det som gir glede liksom. Det er snakk om stakkarslige 6 uker farmen pågår, hvis livet ikke gir mening uten alkohol og man virkelig ikke klarer å være uten i 6 uker så bør man gå litt i seg selv og revurdere forholdet sitt til alkohol (hvis du hadde droppet rødvina Niklas så skal du se at du kjapt hadde kommet i bedre fysisk form også, du som klagde på vekta og den elendige formen du er i) 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trotwood Skrevet 26. januar 2022 #987 Del Skrevet 26. januar 2022 8 minutter siden, Jytte said: Hide contents Hva vil han oppnå ved det valget han gjorde ved valg av førstekjempe? Trodde han heller ville hatt ut en sterk konkurrent. Spoiler Han sa jo det, han tenker på gruppa i stedet for egen vinning, og gruppa ville at utfordreren skulle bli valgt. Jeg tror det er veldig lurt, han har jo gjort seg upopulær av flere i gruppa nå, så en god ide å føye seg etter det flertallet ønsker. Dagens episode: Spoiler Dorthe var helt ubrukelig på prestegården, haha 🙈 Greit for henne å bli pirka litt på også, etter å ha pirka på de andre! Heine er så søt og ble så glad i Ole Martin, synd at han måtte ut, jeg håper han gjør det bra på torpet. Isak gjørs på å være vanskelig og ikke hjelpe Adam, mens Niklas er midt i mellom smisk og unngå å jobbe. De to har ikke gjort noe kjempefigur. Vebjørn er så søt som går på fluejakt med Adam. Hvem velger Tomine? Hun velger vel verken SE, Ingrid eller Øyunn sikkert. Og Dorthe har vel litt dronningstatus blant småjentene ennå. Kjersti har jo stått på og ligget lavt denne uka. Jeg er enig med Adam at det er trist at folk blir så glad for å få alkohol, men samtidig må han bare lære at folk blir helt tullete når det kommer til alkohol og han må slutte å pirke borti det vepsebolet. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 26. januar 2022 #988 Del Skrevet 26. januar 2022 skruf skrev (7 minutter siden): Jeg synes ikke noe om at Adam tok å tømte ut glasset med alkohol som Øyunn faktisk satt å drakk av, det var overkjørende og nedlatende. Aldri om han hadde tillatt seg selv å gjøre det samme med f.eks Isak. Derimot så er jeg enig med Adam når det gjelder fokuset på alkohol som er inne på gården. Særlig Niklas, ser øynene lyser opp når det er snakk om alkohol. Og det er et veldig fokus på alkohol, det er det som gir glede liksom. Det er snakk om stakkarslige 6 uker farmen pågår, hvis livet ikke gir mening uten alkohol og man virkelig ikke klarer å være uten i 6 uker så bør man gå litt i seg selv og revurdere forholdet sitt til alkohol (hvis du hadde droppet rødvina Niklas så skal du se at du kjapt hadde kommet i bedre fysisk form også, du som klagde på vekta og den elendige formen du er i) Jeg må si meg enig med deg ang alkoholfokuset her. Den seansen hvor han helte ut glasset til Øyunn varte visst i 45 minutter så det var nok mye prat der vi gikk glipp av. Jeg oppfattet også Adam som litt spøkete i sin årsak når han kom med disse «jeg skal redde deg». Tror nok han hadde gjort dette uavhengig av hvilket menneske det var. I artikkelen om at han ikke angrer så forstår jeg han litt bedre, for det virker som om han ønsket litt mindre alkoholfokus på gården, og mtp hvordan Niklas oppførte seg på markedet og tinget etter et lite inntak så ville jeg gjort det samme. Også er det litt patetisk å se voksne mennesker omtrent falle i grus fordi det ikke blir noe alkohol på en uke. Det kommer jo ny brennevin på storbondehuset neste uke. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 26. januar 2022 #989 Del Skrevet 26. januar 2022 BLOMSTERKVAST skrev (1 time siden): Helligdag er vel vis det blir rennende dråper som stivner? Jeg var også sikker på det samme! Men nå måtte jeg Google og jeg har altså også tatt feil. «Helligdager» er umalte el områder med for lite maling og «gardiner» er rennende dråper som stivner. Guri- jeg har feillært ungene mine!! 😬 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 26. januar 2022 #990 Del Skrevet 26. januar 2022 Trotwood skrev (15 minutter siden): Vis skjult innhold Han sa jo det, han tenker på gruppa i stedet for egen vinning, og gruppa ville at utfordreren skulle bli valgt. Jeg tror det er veldig lurt, han har jo gjort seg upopulær av flere i gruppa nå, så en god ide å føye seg etter det flertallet ønsker. Dagens episode: Skjul innhold Dorthe var helt ubrukelig på prestegården, haha 🙈 Greit for henne å bli pirka litt på også, etter å ha pirka på de andre! Heine er så søt og ble så glad i Ole Martin, synd at han måtte ut, jeg håper han gjør det bra på torpet. Isak gjørs på å være vanskelig og ikke hjelpe Adam, mens Niklas er midt i mellom smisk og unngå å jobbe. De to har ikke gjort noe kjempefigur. Vebjørn er så søt som går på fluejakt med Adam. Hvem velger Tomine? Hun velger vel verken SE, Ingrid eller Øyunn sikkert. Og Dorthe har vel litt dronningstatus blant småjentene ennå. Kjersti har jo stått på og ligget lavt denne uka. Jeg er enig med Adam at det er trist at folk blir så glad for å få alkohol, men samtidig må han bare lære at folk blir helt tullete når det kommer til alkohol og han må slutte å pirke borti det vepsebolet. Jøss, har sett dagens episode men ikke fått med meg begynnelsen, i alle dager. Men det gjør ingenting. Spoiler Tror andrekjempe blir enten Ingrid eller Øyunn. Kjersti er sterk og erfaren, det samme er Dorthe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trotwood Skrevet 26. januar 2022 #991 Del Skrevet 26. januar 2022 (endret) 7 minutter siden, Jytte said: Jøss, har sett dagens episode men ikke fått med meg begynnelsen, i alle dager. Men det gjør ingenting. Hide contents Tror andrekjempe blir enten Ingrid eller Øyunn. Kjersti er sterk og erfaren, det samme er Dorthe. Har du husket å se del 1? På onsdager legges det ut to episoder? Spoiler Og angående andrekjempe, da håper jeg i såfall hun velger Øyunn av de to. 😇 Endret 26. januar 2022 av Trotwood 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thaila Skrevet 26. januar 2022 #992 Del Skrevet 26. januar 2022 Cuntzilla skrev (4 timer siden): Ja, det er jo bare Øyunn som ikke får seg en liten snaps på loftet, og klarer hun seg jo fint uten - det er jo bare en liten luksus og garantert ikke en livsnødvendighet for henne. Det å leve uten alkohol i en uke er jo i seg selv ikke noe krise. Problemet jeg har med det er måten han gjør det på, stå og helle flasken ut foran henne og si dette har du ikke lov til og dette er MITT osv. Skikkelig barnslig og kontrollerende. Jeg trodde det bare var (dårlig) humor da han køddet i det uendelige med å være diktatorisk og bestemme alt, men det viste seg jo etter hvert at han ikke bare led av å dra samme oppbrukte vits for mange ganger, han mener det jo. Han har faktisk blitt reelt stormannsgal av å bli storbonde 😂 Jeg tror det på en måte var en spøk ja. Noe som skulle være morsom og lage litt splid men han var ikke forbedret på at folk tok det SÅ seriøst. Generelt tror jeg at han prøver å imponere men å også gå inn i rollen. Men ja, virker ikke som folk er fornøyde 😅 blir spennende å se hva som skjer. Tror Øyunn fortsatt er på hans side da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 26. januar 2022 #993 Del Skrevet 26. januar 2022 Trotwood skrev (13 minutter siden): Har du husket å se del 1? På onsdager legges det ut to episoder? Skjul innhold Og angående andrekjempe, da håper jeg i såfall hun velger Øyunn av de to. 😇 Nei, glemte vekk del en. Får se det i kveld da. Har hjemmekontor og skal egentlig jobbe... Spoiler Har ingen favoritt blant de unge damene, og SE blir jo ikke valgt fordi de er venninner fra før. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thaila Skrevet 26. januar 2022 #994 Del Skrevet 26. januar 2022 Turjenta_95 skrev (3 timer siden): En ting er Adam, men Niklas Baarli, hadde aldri sett for meg at han var så patetisk? oppførselen hans er så veldig ekkel og patetisk kontra hvordan inntrykket jeg har fått av han gjennom p3 aksjonen og andre program er. Han ser konstant sløv ut i øynene ja og er sikkert påvirket av et eller annet for alt jeg vet, men jeg synes faktisk ikke det unnskylder en dritt. Frem til nå har han oppført seg helt usmakelig. Nesten sånn jeg tror det hadde vært best, mest for hans egen del å pakke sekken og reise hjem igjen. Jeg er enig. Husker også han fikk litt kjeft i Isabell Raads podcast for han ført intervjua henne i GKN om seriøse temaer som spiseforstyrrelser, til at han så hadde trash talka henne i egen podcast. Fremsto ganske uproffesjonelt. Følger Nicklas gjennom ryggdramet hans da han brakk ryggen på ferie og var veldig imponert over hvordan han takla det og holdt seg så positiv. Men wow, han går meg litt på nervene også 😅 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss~Audrey Skrevet 26. januar 2022 #995 Del Skrevet 26. januar 2022 Sjokkerende hvor avhengig alle disse kjendisene er av alkohol. Skulle tro de var alkoholikere hele gjengen. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipponull Skrevet 26. januar 2022 #996 Del Skrevet 26. januar 2022 (endret) miss~Audrey skrev (53 minutter siden): Sjokkerende hvor avhengig alle disse kjendisene er av alkohol. Skulle tro de var alkoholikere hele gjengen. Uten a nevne navn, så er det åpenbart deltakere i år som har et reellt problemfylt forhold til alkohol. Håper de reflekterer over dette, når de ser seg selv på tv. Åpenbart at visse personer er beruset under innspillingen. Endret 26. januar 2022 av Tipponull 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thaila Skrevet 26. januar 2022 #997 Del Skrevet 26. januar 2022 Tipponull skrev (1 minutt siden): Uten a nevne navn, så er det åpenbart deltakere i år som har et reellt problemfylt forhold til alkohol. Håper de reflekterer over dette, når de ser seg selv på tv. Åpenbart at visse personer er beruset under innspillingen. Men hvordan? Er det alkoholen som de stjal da? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 26. januar 2022 #998 Del Skrevet 26. januar 2022 Synes årets sesong er så kjedelig at lyden går mens jeg jobber. Har sett alle farmen og farmenkjendis sesonger og noe så dårlig som i år har aldri vært sendt før. Dårlig cast og alt for mye tv2 sammenblanding av folk. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 26. januar 2022 #999 Del Skrevet 26. januar 2022 Ctrl skrev (På 19.1.2022 den 9.56): Jeg forstår ikke reaksjonen din mot "karakter". Ja, de er folk som alle andre, men inne på Farmen er alle karakterer. De er castet basert på karakterene sine. Å være en karakter handler om særpreg. Å ikke spise kjøtt og drikke melk er ett særpreg. Absolutt ingen grunn til å gjøre dette til en sak. At det er naturlig i 2022 får så være. Poenget er at de lever som 1922, og må leve av melk, kjøtt, potet og korn. De som ikke kan/vil innta melk og kjøtt krever ofte særbehandling, og sutringen over matsituasjon deres kommer i fokus. Det er karakterfokuset hver eneste sesong jeg reagerer mot, ikke folk. Men poenget hennes var vel at de ikke har blitt castet fordi de er vegetarianere.. Sophie har jo vært mye i media og vegetarianer når langt ned på listen over det folk forbinder henne med. Å ikke spise kjøtt er i enkelte deler av verden helt vanlig forøvrig, ikke noe jeg ser på som særpreg. Vet ikke hvorfor du mener at vegetarianere ofte krever særbehandling? Jeg synes ikke det er rart Sophie reagerte på at de omtrent kun hadde kjøpt kjøtt på markedet. Influenserannikken som var med ifjor var veggis, kan ikke huske at hun krevde særbehandling? Forsåvidt enig i at de kunne klippet bort endel av praten om kjøtt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thaila Skrevet 26. januar 2022 #1000 Del Skrevet 26. januar 2022 miss spjåk skrev (2 minutter siden): Men poenget hennes var vel at de ikke har blitt castet fordi de er vegetarianere.. Sophie har jo vært mye i media og vegetarianer når langt ned på listen over det folk forbinder henne med. Å ikke spise kjøtt er i enkelte deler av verden helt vanlig forøvrig, ikke noe jeg ser på som særpreg. Vet ikke hvorfor du mener at vegetarianere ofte krever særbehandling? Jeg synes ikke det er rart Sophie reagerte på at de omtrent kun hadde kjøpt kjøtt på markedet. Influenserannikken som var med ifjor var veggis, kan ikke huske at hun krevde særbehandling? Forsåvidt enig i at de kunne klippet bort endel av praten om kjøtt. Hun har sagt at hun ikke vil lage et stort nummer av det fordi hun er i mindretall. Men det er folk tidligere på farmen som har satt seg imot slakt av dyr og sånt, og det er jo egentlig litt tullete når man har meldt seg på farmen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå