Gå til innhold

Farmen Kjendis 2022 - TV2 - Ingen spoiling!

Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

sys64738 skrev (1 minutt siden):

Sånn går det når man gir makt til de religiøse.

Men du så ikke Selbekk mene det samme som Adam. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (2 minutter siden):

Men du så ikke Selbekk mene det samme som Adam. 

Men Selbekk var ikke storbonde.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes han virker slitsom og umoden. Dette med alkoholen toppet jo det hele, trodde han tullet først. :0  barnslig predikering av sin egen forakt for alkohol, hvem vinner på dette? ingen. han mister alkohol han ikke vil ha engang, hjelperne mister et gode ..og blir ikke avholds selvom han heller ut godsakene, om det er det han hadde håpet på. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som sier dere skal slutte å se og ditt og datt lurer på hvilke høye forventninger dere egentlig har til et reality show? Og alle som virker så skuffet over at disse kjendisene ikke er perfekte og moralske? Merkelige forventninger. Tv2 nærmest oppfordrer deltakere til å lage nest mulig drama.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var virkelig en "interessant" tolkning Adam har av storbonderollen... 😬 Jeg hadde sabotert tvert!

Jeg lurer litt på om han later som han er så dum, eller faktisk er det? (Eller er ikke det lov å si) 🤔 Jeg tror ikke dette ukesoppdraget går i havn av en eller annen grunn.  

• Liker 27
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det blir sabotasje denne uken. Skulle tro Adam var en innleid komiker som bare kødda, jeg skjønner ikke at det går an å oppføre seg sånn! Snakk om å endre personlighet når man får litt makt! Med det sagt må dette være en av de morsomste farmen-episodene jeg har sett noensinne, jeg lo så tårene sprutet! :hoho: 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.tv2.no/underholdning/14516848/

Sitat

I etterkant av alkoholsjokket blant deltakerne, ytret Selbekk til Ezzari at han hadde ønsket å bli involvert i avgjørelsen om å helle det ut. Han tror det var lite smart å kvitte seg med brennevinet.

– Det var en såpass røff avgjørelse, og reaksjonene var sterke. Derfor hadde jeg satt pris på om du spurte meg først, sier Selbekk i episoden.

Han tror avgjørelsen provoserte gruppen, noe som kan slå tilbake på storbonden.

– Jeg tror det kan slå negativt ut for Adam som storbonde. Han er helt avhengig av å ha med seg gruppen, for å dra alt sammen. Da tror jeg det trengs en større grad av ydmykhet, sier han, og undrer på om situasjonen er ute av verden eller ei

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludder skrev (3 timer siden):

Skinnhellige faktisk. Jeg kan riktignok bare svare for meg sjøl, men det er ganske mange som gir uttrykk for at det rett og slett er en drittsesong. Farmen kjendis har i utgangspunktet samme konsept som vanlig Farmen, man tenker fort at da gjelder de samme reglene, og at fokuset er på konkurransen. Det viser seg jo å ikke være likt, og så klart blir folk skuffa, og gir uttrykk for det. Det er hverken overraskende eller "skinnhellig" at folk reagerer.

Men det sier seg da selv at fokuset ikke er på konkurransen med kjendiser son lever av å bli eksponert i flest mulige tv programmer. De får vel penger uansett hvor lenge de deltar, og de får godteri og sprit underveis for å bli lengst mulig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om han er muslim og ikke drikker trenger han ikke helle ut det de på storbondeloftet koser seg med. Det er barnslig, denne uken viser en fryktelig umoden 22 åring som ikke har peiling og heller ikke fnugg av selvinnsikt. Storbonderollen har gått ham til hodet. Det nytter ikke å prakke troen hans på voksne folk med tvang. Det virker bare dumt og mot sin hensikt. Hadde virkelig sansen for han i starten av farmen men nå er han bare en ureflektert fjott 😊

Var rimelig sikker på at Kjersti ville bli storbonde for hun var så i tospann med Shabana. Det hadde hun fortjent. Synes forresten ikke hun var å se idag?

• Liker 29
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... Hva er det jeg nettopp har sett?!  Har de byttet om Farmen Kjendis til "Kjendis barnehagen?!"  Adam, en bygutt som ikke evner å se hva en storbonde står for. Som verken forstår hva mentor sier eller hva oppgavene betyr. Hevder seg dermed som en konge over riket. "Det jeg ikke gjør,gjør ikke dere heller", og derfor drikker vi ikke alkohol! Dette kan  bli ei spennende uke. 

Ser for meg at det blir sabotasje. Og skulle ukesoppdraget gå i havn, er det i hvertfall ikke storbondens fortjeneste.

• Liker 23
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste ukes storbonde får kjøre full hedningeuke da og tvinge alle til å spise gris og drikke sprit. Skal se om Adam synes det er like greit da....

• Liker 31
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig skjønner jeg hvorfor de fikk lyst til å kjøpe alkohol! Det handlet vel om å protestere på Adams regler.

• Liker 24
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At han spurte mentor hva han mente var bra! Det var bare litt komisk og fint at han forsøkte skjønne hva han skulle. Det etterpå og måten han valgte å være storbonde på var tragisk . 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (1 time siden):

Han virket utrolig uintelligent der han stod, men det som skjedde med alkoholen etterpå gikk over alle støvleskaft. Å sette seg til dommer over hva andre skal gjøre på den måten speiler verken han ellers hans religion som er grunnen til at HAN er avholden og hans syn på alkohol i samfunnet generelt, på noe som helst positivt.

Og så har han ikke selvinnsikt nok til å forstå at det er HAN som har gjort alkoholen til et stort problem! Sitter i sync og snakker ned de andre og er skuffet over at alkoholen betyr så mye for dem...

Vel, det var ikke et problem før du oppførte deg som en drittsekk. Det ble en prinsippsak fordi DU gjorde det til et prinsipp!

Dessverre tror jeg endel seere vil få et dårlig inntrykk av muslimer pga Adams oppførsel. Jeg er fra byen og hver gang jeg er ute på byen så drikker jeg sammen med mine muslimske venner, så jeg vet at ikke alle er "sånn". Men veldig mange nordmenn er rasister og dette bidrar ikke til å gjøre dem mindre rasistiske. Dersom en idiot sitter hjemme og tror at muslimene vil ta over Norge og kontrollere oss vil han få masse vann på mølla av dette opplegget. Adam takler ikke makt og tvinger sitt livssyn på andre. Det verste er at han er totalt blind for egen rolle i konflikten.

Å fremstille muslimer slik som Adam gjør kan gjøre stor skade.

Som medmenneske er det også ekstremt lite tolerant å ikke godta at alle er forskjellige og har sin måte å leve på. Som minoritet burde han forstå bedre. 

Ingen tvang Adam til å drikke de andre ukene og han har ingen rett til å nekte andre å drikke denne uken.

Han hever seg over andre og er maktsyk. 

Minner meg om Koranbrenningen til SIAN, og man så jo hvordan muslimene reagerte på dét. Bare fordi du kan betyr ikke at du burde... Respekt må gå begge veier ellers funker det ikke.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
*blueberry* skrev (23 minutter siden):

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/rE3y4w/helte-ut-alkoholen-paa-farmen-angrer-ikke 

Selv om metoden til Adam var barnslig så kommer det tydelig frem at han synes de andres alkoholkonsum på gården var ubehagelig. Han innrømmer også at han var en av de som varslet produksjonen om smuglingen. 

Tenker det er Adam som er Farmen-deltakeren som har havnet på Niklas sin beryktede hatliste.

• Liker 10
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (7 minutter siden):

Og så har han ikke selvinnsikt nok til å forstå at det er HAN som har laget alkoholen til et stort problem! Sitter i sync og snakker ned de andre og er skuffet over at alkoholen betyr så mye for dem...

Vel, det var ikke et problem før du oppførte deg som en drittsekk. Det ble en prinsippsak fordi DU gjorde det til et prinsipp!

Dessverre tror jeg folk som sitter hjemme og ser på vil få et dårlig inntrykk av utlendinger og muslimer pga Adams oppførsel. Jeg er fra byen og hver gang jeg er ute på byen så drikker jeg sammen med mine muslimske venner (og blonde venner), så jeg vet at ikke alle er "sånn". Men veldig mange nordmenn er rasister og dette bidrar ikke til å gjøre dem mindre rasistiske.

Som medmenneske er det også ekstremt lite tolerant å ikke godta at alle er forskjellige og har sin måte å leve på. Som minoritet som higer etter å bli godtatt av majoriteten burde han forstå dette. Slike ting må gå begge veier! 

Ingen tvang Adam til å drikke de andre ukene og han har ingen rett til å nekte andre å drikke denne uken.

Riktig. Det er muslimene som har problemer med alkohol, ikke den vanlige nordmann som drikker et glass i ny og ne.

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, loveli said:

Og så har han ikke selvinnsikt nok til å forstå at det er HAN som har laget alkoholen til et stort problem! Sitter i sync og snakker ned de andre og er skuffet over at alkoholen betyr så mye for dem...

Dessverre tror jeg folk som sitter hjemme og ser på vil få et dårlig inntrykk av utlendinger og muslimer pga Adams oppførsel. Jeg er fra byen og hver gang jeg er ute på byen så drikker jeg sammen med mine muslimske venner (og blonde venner), så jeg vet at ikke alle er "sånn". Men veldig mange nordmenn er rasister og dette bidrar ikke til å gjøre dem mindre rasistiske.

Som medmenneske er det også ekstremt lite tolerant å ikke godta at alle er forskjellige og har sin måte å leve på. Som minoritet som higer etter å bli godtatt av majoriteten burde han forstå dette. Slike ting må gå begge veier! 

100%. Når han skulle i tvekamp med Mini så viste han jo ydmykhet, men etter å ha fått litt makt tar han en 360 helomvendig til en stormannsgal som er bedre enn alle andre. Selvinnsikt, empati og evne til å forstå hvordan hans handlinger påvirker andre er ikke-eksisterende. Forhåpentligvis lærer han av dette.

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipponull skrev (5 minutter siden):

Tenker det er Adam som er Farmen-deltakeren som har havnet på Niklas sin beryktede hatliste.

Ja det kan hende. Vi så jo hvor viktig alkohol var for han 🙄. Med tanke på hvordan han oppførte seg etter litt brennevin fra storbondehuset så lurer jeg på hvorfor ingen har fratatt han flaska tidligere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...