Gå til innhold

Bulimi med nye trekk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har de fire siste årene slitt av og på med bulimi, men nå det siste året har det vært konstant. Nå den siste måneden har jeg brått ikke klart å spise så mye, og gått ned 5kg på 3 uker. Jeg går på DPS, men blir ikke tatt seriøst verken med bulimien, eller at jeg ikke klarer å spise. 

Har dere noen gode råd til hva jeg kan gjøre selv, for å bli bedre? Og hvordan jeg kan bli tatt seriøst? Jeg orker snart ikke leve mer sånn her, det styrer livet mitt.. (Nei, jeg er ikke suicidal).

Anonymkode: c8204...301

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Dette hørtes tungt og krevende ut, skjønner godt at du blir sliten av dette. Kan det hende at behandleren din ikke helt har forstått omfanget av dette? At han/hun misforstår litt? Kanskje kan det hjelpe om du skriver en dagbok/logg der du noterer hvor ofte du får spiser, hvor ofte du ikke spiser og hva som skjer etter et måltid? Kanskje også ta med noe om hvor psykisk vondt du har det dag for dag, f.eks. bruke en skala der 1 er lite psykisk smerte og 5 eller 10 er helt grusomt. Kunne du tenke deg å prøve å gjøre det en uke eller to, og så vise til behandleren din? 
Håper du får den hjelpen du trenger, Sender deg en god og varm klem❤️

Anonymkode: a620c...8f6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dette hørtes tungt og krevende ut, skjønner godt at du blir sliten av dette. Kan det hende at behandleren din ikke helt har forstått omfanget av dette? At han/hun misforstår litt? Kanskje kan det hjelpe om du skriver en dagbok/logg der du noterer hvor ofte du får spiser, hvor ofte du ikke spiser og hva som skjer etter et måltid? Kanskje også ta med noe om hvor psykisk vondt du har det dag for dag, f.eks. bruke en skala der 1 er lite psykisk smerte og 5 eller 10 er helt grusomt. Kunne du tenke deg å prøve å gjøre det en uke eller to, og så vise til behandleren din? 
Håper du får den hjelpen du trenger, Sender deg en god og varm klem❤️

Anonymkode: a620c...8f6

Tusen takk for utrolig godt tips, det skal jeg faktisk foreslå for henne!❤️

Rumle skrev (37 minutter siden):

Høres slitsomt ut, kanskje du kan prøve å kontakte https://nettros.no/

I will❤️

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår at dette er tungt og slitsomt. Og enda verre når man ikke føler at man blir tatt på alvor. Jeg har selv slitt med spiseforstyrrelser i «alle år», og vet hvor mye kontroll det kan ha over livet. Jeg følte selv i perioder at jeg ble tatt mindre seriøst når jeg så friskere ut på utsiden, selv om det ikke sa noen ting om hvor kjipt jeg hadde det mentalt. Man kan absolutt være langt nede selv om man ikke nødvendigvis er på sitt sykeste fysisk. 

Har dessverre ikke noen råd, men håper at du klarer å finne styrken etterhvert til å bli frisk❤️ Du er sjefen over ditt liv. 

Anonymkode: 1d6c2...af4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår at dette er tungt og slitsomt. Og enda verre når man ikke føler at man blir tatt på alvor. Jeg har selv slitt med spiseforstyrrelser i «alle år», og vet hvor mye kontroll det kan ha over livet. Jeg følte selv i perioder at jeg ble tatt mindre seriøst når jeg så friskere ut på utsiden, selv om det ikke sa noen ting om hvor kjipt jeg hadde det mentalt. Man kan absolutt være langt nede selv om man ikke nødvendigvis er på sitt sykeste fysisk. 

Har dessverre ikke noen råd, men håper at du klarer å finne styrken etterhvert til å bli frisk❤️ Du er sjefen over ditt liv. 

Anonymkode: 1d6c2...af4

❤️Stor klem til deg, og tusen takk 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...