AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #1 Skrevet 1. desember 2021 Jeg har fysisk sykdom som gjør at jeg ikke kan måke, helt avhengig av bilen min om jeg skal komme meg noe sted og ikke veldig god råd (enslig forsørger). Nå har det kommet kjempemasse snø her på Sørlandet og det blir ikke brøytet eller strødd - kun hovedveiene, og de også bare sånn halvveis og slurvete. Jeg føler meg så ekstremt innestengt, jeg kommer meg faktisk ikke ut av huset mitt. Ja, jeg kan bestille mat på døra, men får ikke gått i behandling, som jeg pleier å gå til minst to ganger i uka. Jeg har ikke krav på å få dekket transport. Jeg har snakket med kommunen, men ingen hjelp å få, de «gjør sitt beste». Så hva gjør jeg? Sitter innesperret til april? Anonymkode: 7e2cd...2ca 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #2 Skrevet 1. desember 2021 Få en tenåring til å hjelpe deg. Koster ikke mye. Alternativt flytte til et sted du ikke trenger å måke. Begge alternativene er reelle for meg. Anonymkode: 3a806...c30 11
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #4 Skrevet 1. desember 2021 Ja, legg ut et anbud på Finn? Du gir 200 til førstemann som kan brøyte oppkjørselen din. Slike jobber pleier å være ettertraktede på Finn. Det går an å være litt løsningsorientert. Anonymkode: 25765...c3a 10
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #5 Skrevet 1. desember 2021 Vi bor også på sørlandet, men selv om de ikke kunne brøyte her før de stor veiene kom de utover dagen. Men det gode med Sørlandet er jo at det ikke er veldig ofte det er snø på veiene da.. Blir jo slaps og bare veier rimelig raskt. Og snart regner vel alt bort igjen 😊 Anonymkode: ec1c0...2b1 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #6 Skrevet 1. desember 2021 Milky skrev (4 minutter siden): Hvordan har du gjort alle andre år da? Bodde et annet sted, var ikke et aktuelt problem. Helsa var også annerledes. Anonymkode: 7e2cd...2ca
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #7 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi bor også på sørlandet, men selv om de ikke kunne brøyte her før de stor veiene kom de utover dagen. Men det gode med Sørlandet er jo at det ikke er veldig ofte det er snø på veiene da.. Blir jo slaps og bare veier rimelig raskt. Og snart regner vel alt bort igjen 😊 Anonymkode: ec1c0...2b1 Her kom de dagen etter, så snødde det hele natta og nå har de ikke vært her igjen. Det skal snø hele uka såvidt jeg har sett. Men blank is er ikke akkurat bedre… Anonymkode: 7e2cd...2ca
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #8 Skrevet 1. desember 2021 Hvor gammel er ungen din, og kan ungen være til hjelp? Anonymkode: 83266...ca6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #9 Skrevet 1. desember 2021 Vær åpen på ei lokal side og spør om noen kan tenke seg å hjelpe deg å måke. Det bruker å ordne seg. Anonymkode: 2af5d...dbe
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #10 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Få en tenåring til å hjelpe deg. Koster ikke mye. Alternativt flytte til et sted du ikke trenger å måke. Begge alternativene er reelle for meg. Anonymkode: 3a806...c30 Og hvor finner man en tenåring? Flytte, ja, det skal jeg selvsagt gjøre. Dette går jo ikke. Men det vil jo ta en stund, sikkert ikke før våren. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, legg ut et anbud på Finn? Du gir 200 til førstemann som kan brøyte oppkjørselen din. Slike jobber pleier å være ettertraktede på Finn. Det går an å være litt løsningsorientert. Anonymkode: 25765...c3a Hvor på Finn? Anonymkode: 7e2cd...2ca
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #11 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor gammel er ungen din, og kan ungen være til hjelp? Anonymkode: 83266...ca6 Ungen er ikke så liten, men er handikappet. Anonymkode: 7e2cd...2ca 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #12 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vær åpen på ei lokal side og spør om noen kan tenke seg å hjelpe deg å måke. Det bruker å ordne seg. Anonymkode: 2af5d...dbe «Lokal side»? Anonymkode: 7e2cd...2ca
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #13 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): «Lokal side»? Anonymkode: 7e2cd...2ca Lokal side på Facebook eller noe Anonymkode: 2af5d...dbe 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #14 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi bor også på sørlandet, men selv om de ikke kunne brøyte her før de stor veiene kom de utover dagen. Men det gode med Sørlandet er jo at det ikke er veldig ofte det er snø på veiene da.. Blir jo slaps og bare veier rimelig raskt. Og snart regner vel alt bort igjen 😊 Anonymkode: ec1c0...2b1 Jeg bor ganske sentralt, og de har ikke brøytet i nabolaget mitt i dag i det hele tatt. Og det er meldt minus i minst en uke til... Ts, sjekk om du har rett på støtte fra pasientreiser til behandling ring og snakk med legesenteret ditt. Anonymkode: d1458...3e9 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #15 Skrevet 1. desember 2021 Trodde Sørlandet var bare sol og saltvann og svaberg... Anonymkode: 69b73...f39 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #16 Skrevet 1. desember 2021 luado.no der kan du bestille en fikser til alt mulig. Går du ut og inn jevnlig så blir det en sti. Og med mindre det snør mye på en gang så er det kjørbart om du kjører jevnlig så snøen blir pakket. Forøvrig finnes det mange blokkleiligheter der heisen går rett ned i garasjen. Absolutt en god løsning om du ikke kan måke, klippe gress luke og annet. Anonymkode: 9d6d1...cea 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #17 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trodde Sørlandet var bare sol og saltvann og svaberg... Anonymkode: 69b73...f39 Ja alle bor på svaberg der. Butikkene er på svaberg, alle hus er i strandkanten. Faktisk er Sørlandet en stripe med kyst og denne kysten har vann på begge sider. Ingen side vender inn , begge sider vender ut mot havet. Sørlandet er bare 100m bredt. Alt bortenfor det er Innlandet. Så er det helt klart sol og sommer hele året. Gresset er så frodig fordi det aldri får vann. Anonymkode: 9d6d1...cea 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #18 Skrevet 1. desember 2021 Her har jeg fått hjelp hos frivillighetssentralen i perioder på vinteren hvor jeg blir alene. Kan heller ikke måke snø pga sykdom, og trenger ha åpen innkjørsel i tilfelle jeg trenger ambulansen. Ellers pleier veldig snille naboer og nabobarn ta i et tak her når de ser det trengs, veldig heldig. Anonymkode: b313e...467 3
Gjest Chiroptera. Skrevet 1. desember 2021 #19 Skrevet 1. desember 2021 Jeg måker snø for en dame. Hun hang opp lapp på butikken. Det funket det.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #20 Skrevet 1. desember 2021 Skulle også tipse om Frivilligsentralen, men ser det er nevnt allerede. Det går an å ringe dem og høre om noen der har mulighet. Anonymkode: 6616a...d11 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå