AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #1 Skrevet 1. desember 2021 Min sønn er under utredning for cøliaki. Prøvesvarene var 1900 på IGA og 72 på IGG. Fastlegen bad oss forberede oss på at dette sannsynligvis er cøliaki, og at verdiene er såpass høye at vi kanskje slipper gastro og kan få diagnosen på papiret ved en blodprøve til. Når jeg leser normalverdiene, ser jeg jo at IGA verdien er voldsom høy på vår sønn. Noen andre med erfaringer rundt så høye verdier på barn? Slapp dere gastro? Anonymkode: e8656...427
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #2 Skrevet 1. desember 2021 Jeg trodde barn helt slapp gastroskopi når blodprøvene er nokså tydelige? Hvor gammel er sønnen din? Barn får vanligvis gastroskopi i narkose. Anonymkode: c00c5...0b1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #3 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg trodde barn helt slapp gastroskopi når blodprøvene er nokså tydelige? Hvor gammel er sønnen din? Barn får vanligvis gastroskopi i narkose. Anonymkode: c00c5...0b1 Han ble først utredet som 6-åring. Hadde da også høye blodprøveverdier på IGA, men normal IGG. Derfor ble det gastroskopi, som da var normal. Siden plagene vedvarer, nå 3 år senere, er utredningen startet på nytt. Prøvesvarene var jo langt over normalen nå, både IGA og IGG. Lurer derfor på om det kan være nok til å slippe gastroskopi denne gang. Anonymkode: e8656...427
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #4 Skrevet 1. desember 2021 33 minutter siden, AnonymBruker said: Han ble først utredet som 6-åring. Hadde da også høye blodprøveverdier på IGA, men normal IGG. Derfor ble det gastroskopi, som da var normal. Siden plagene vedvarer, nå 3 år senere, er utredningen startet på nytt. Prøvesvarene var jo langt over normalen nå, både IGA og IGG. Lurer derfor på om det kan være nok til å slippe gastroskopi denne gang. Anonymkode: e8656...427 Dette kan kun legen svare på. Ingen her på KG Anonymkode: 8a433...64a 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #5 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette kan kun legen svare på. Ingen her på KG Anonymkode: 8a433...64a Jeg spør her etter andre i lignende situasjon - mens jeg venter på beskjed fra synehuset… Anonymkode: e8656...427
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå