likestilling Skrevet 1. desember 2021 #21 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Interessant at det var jevnt mellom kvinner og menn frem til 2008 så sluttet menn helt å ha sex. Kan det ha noe med 2008 finanskrisen å gjøre? Anonymkode: 52b79...98f Tinder/nettdating? Jeg lurer på hvordan tallene er nå, om trenden har fortsatt og at stadig flere unge menn blir eksludert fra alt "romantisk". 2
t_bomb Skrevet 1. desember 2021 #22 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Interessant at det var jevnt mellom kvinner og menn frem til 2008 så sluttet menn helt å ha sex. Kan det ha noe med 2008 finanskrisen å gjøre? Anonymkode: 52b79...98f De fleste av mine venner fikk Facebook i 2008. Det var på mange måter starten på 'globaliseringen' av datingmarkedet. 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #23 Skrevet 1. desember 2021 likestilling skrev (4 minutter siden): Tinder/nettdating? Jeg lurer på hvordan tallene er nå, om trenden har fortsatt og at stadig flere unge menn blir eksludert fra alt "romantisk". Eller så ble menn dyttet ut i fattigdom og ble uaktuelle for kvinner. Anonymkode: 52b79...98f 1
umAxa Skrevet 1. desember 2021 #24 Skrevet 1. desember 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Interessant at det var jevnt mellom kvinner og menn frem til 2008 så sluttet menn helt å ha sex. Kan det ha noe med 2008 finanskrisen å gjøre? Anonymkode: 52b79...98f Det forklarer ikke hvordan kvinnens sexløshet har knapt bevegd seg, gitt at kvinner er de største forbrukerne, jobber og tar opp lån slik som menn gjør. Tross alt rammet finanskrisen uavhengig av kjønn vil jeg påstå. Korrelasjonen er nok mer direkte, som handler om forandret sosial dynamikk og normalisering av dating apper er relativt nytt fenomen i hvordan vi samspiller med hverandre.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #25 Skrevet 1. desember 2021 umAxa skrev (3 minutter siden): Det forklarer ikke hvordan kvinnens sexløshet har knapt bevegd seg, gitt at kvinner er de største forbrukerne, jobber og tar opp lån slik som menn gjør. Tross alt rammet finanskrisen uavhengig av kjønn vil jeg påstå. Korrelasjonen er nok mer direkte, som handler om forandret sosial dynamikk og normalisering av dating apper er relativt nytt fenomen i hvordan vi samspiller med hverandre. Hvorfor blir ikke like mange kvinner stengt ute fra nettdating? Anonymkode: 52b79...98f
umAxa Skrevet 1. desember 2021 #26 Skrevet 1. desember 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor blir ikke like mange kvinner stengt ute fra nettdating? Anonymkode: 52b79...98f Aldri hørt om det før. Kan du utdype?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #27 Skrevet 1. desember 2021 Ja, jeg tror også det er en megatrende. Færre i langvarige forhold, og færre som stifter familie. En stor andel av den mannlige befolkningen vil omtrent være helt utenfor kjønnsmarkedet, og en del kvinner som heller ikke klarer. Flere kvinner vil velge å få barn på egenhånd, og vilkårene for å gjøre det vil bli stadig bedre. Klarer ikke å se at det er noe som kan få trenden til å snu. Jeg tror framtiden ser ensom ut for mange single, for å svare op. Anonymkode: 9aef0...e7d 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #28 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Trist utvikling. Men kvinnene kan skylde på seg selv. De har blitt veldige kresne. Du skal helst være slem mann med store muskler. Er man en hyggelig mann med vanlig kropp får man ikke fitte… Skremmende utvikling. Anonymkode: 61ca3...a68 Menns p*kker har blitt så små og slappe, og menn har blitt så lave og skalla. Skremmende utvikling. Jeg tror de gjør det med vilje. Anonymkode: 2ffc9...100 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #29 Skrevet 1. desember 2021 likestilling skrev (1 time siden): Jeg ser ikke hva du sikter til i innlegget du siterer? Det er langt flere menn enn kvinner som aldri har sex, så da må det vel nesten være slik at kvinner går på rundgang...eller? Her forsnakket du deg visst. Jeg trodde mannsvitenskapen var at det var de mest populære mennene som gikk på rundgang? Hvilken rolle spiller det om menn ikke får sex? Kvinner som gruppe er typisk lite interessert i tilfeldig sex, så å klage på at man ikke får tilgang til å seksuelt tilfredsstille seg selv med kvinners kropper ved å penetrere dem høres ut som overgripermentalitet. Anonymkode: 2ffc9...100 8
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #30 Skrevet 1. desember 2021 likestilling skrev (1 time siden): Det er mye bedre enn å være 37 og ha barn for de aller fleste vil jeg tro Jeg ønsker ikke barn selv så det hadde vært langt over en tobarnsmor for min del i alle fall, men det kommer jo an på hvem du spør. Det er ikke unaturlig at mange menn ønsker å få avkom/barn. Men har du noen kilde på at dette har rot i virkeligheten overhodet? Hvor har du det fra at menn bare konkurrerer om de 10% mest attraktive? Om noe sier jo tallene at det er omvendt.... Det er jo det menn hele tiden hevder selv? At de har vansker på feks Tinder osv og det kommer jo av at de kun søker i samme aldersgruppe (18-29) når du spør om de virkelig aldri for noen match overhodet så viser det seg alltid at joda det får de, men da er jo damene de får match med seff ikke bra nok allikevel så de tar ikke med dem i regnestykket. Det finnes mao INGEN menn som aldri får muligheten, men det finnes MANGE menn som ikke vil ta det mulighetene de faktisk får. Anonymkode: c4ca1...364 5
likestilling Skrevet 1. desember 2021 #31 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Her forsnakket du deg visst. Jeg trodde mannsvitenskapen var at det var de mest populære mennene som gikk på rundgang? Hvilken rolle spiller det om menn ikke får sex? Kvinner som gruppe er typisk lite interessert i tilfeldig sex, så å klage på at man ikke får tilgang til å seksuelt tilfredsstille seg selv med kvinners kropper ved å penetrere dem høres ut som overgripermentalitet. Anonymkode: 2ffc9...100 Det er ingen motsetning mellom at de mest populære mennene går på rundgang, og de mest populære kvinnene? Grunnen til at det rammer menn hardere enn kvinner har nok en del å gjøre med den enorme kjønnsforskjellen, og at vi har et massivt overskudd av menn i Norge. Her jeg bor er det 10% flere menn enn kvinner, og hvis 80% er opptatte blir det 50% flere menn enn kvinner i "singel"-kategorien. Ut fra tall fra Tinder er det enda verre, med tre ganger flere menn enn kvinner. Det er klart det blir mange menn som er sjanseløse da. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo det menn hele tiden hevder selv? At de har vansker på feks Tinder osv og det kommer jo av at de kun søker i samme aldersgruppe (18-29) når du spør om de virkelig aldri for noen match overhodet så viser det seg alltid at joda det får de, men da er jo damene de får match med seff ikke bra nok allikevel så de tar ikke med dem i regnestykket. Det finnes mao INGEN menn som aldri får muligheten, men det finnes MANGE menn som ikke vil ta det mulighetene de faktisk får. Anonymkode: c4ca1...364 Har du noen kilder på noe av det du sier? Jeg ser jo hva du skriver, men jeg får det ikke til å gå opp eller gi mening. Undersøkelser viser jo at det er veldig mange flere menn enn kvinner på f.eks. Tinder som du nevner, så hva skjer med mennene som er til overs når alle kvinnene har funnet noen å ligge med, eller hva de nå vil? Her er kjønnsfordeling fra USA f.eks: Det sier seg vel egentlig selv at det blir mange menn "til overs" når alt er gjort opp? Med mindre vi har en haug med gode "mor teresaer" blant damene da, som forbarmer seg over de som er under middels pene? Jeg har ikke møtt så mange slike kvinner, men kanskje du vet mer om dette, som kommer med påstandene? 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #32 Skrevet 1. desember 2021 likestilling skrev (Akkurat nå): Det er ingen motsetning mellom at de mest populære mennene går på rundgang, og de mest populære kvinnene? Grunnen til at det rammer menn hardere enn kvinner har nok en del å gjøre med den enorme kjønnsforskjellen, og at vi har et massivt overskudd av menn i Norge. Her jeg bor er det 10% flere menn enn kvinner, og hvis 80% er opptatte blir det 50% flere menn enn kvinner i "singel"-kategorien. Ut fra tall fra Tinder er det enda verre, med tre ganger flere menn enn kvinner. Det er klart det blir mange menn som er sjanseløse da. Har du noen kilder på noe av det du sier? Jeg ser jo hva du skriver, men jeg får det ikke til å gå opp eller gi mening. Undersøkelser viser jo at det er veldig mange flere menn enn kvinner på f.eks. Tinder som du nevner, så hva skjer med mennene som er til overs når alle kvinnene har funnet noen å ligge med, eller hva de nå vil? Her er kjønnsfordeling fra USA f.eks: Det sier seg vel egentlig selv at det blir mange menn "til overs" når alt er gjort opp? Med mindre vi har en haug med gode "mor teresaer" blant damene da, som forbarmer seg over de som er under middels pene? Jeg har ikke møtt så mange slike kvinner, men kanskje du vet mer om dette, som kommer med påstandene? Så får de mennene som liksom er til overs bli sammen med kvinner 30 + istedenfor å jage en liten gruppe kvinner? De sliter FORDI de bare vil ha bitteliten andel av kvinner, det sier seg selv...Menn i alderen 18-99 søker kvinner i alderen 18-29 ergo så går det ikke opp i opp. Senk kravene deres istedenfor å sitte der med nesa i sky og mene ingen er bra nok for dere så går det seg helt fint til😊 god natt Anonymkode: c4ca1...364 6
likestilling Skrevet 1. desember 2021 #33 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så får de mennene som liksom er til overs bli sammen med kvinner 30 + istedenfor å jage en liten gruppe kvinner? De sliter FORDI de bare vil ha bitteliten andel av kvinner, det sier seg selv...Menn i alderen 18-99 søker kvinner i alderen 18-29 ergo så går det ikke opp i opp. Senk kravene deres istedenfor å sitte der med nesa i sky og mene ingen er bra nok for dere så går det seg helt fint til😊 god natt Anonymkode: c4ca1...364 Det er mulig du var ekstremt dårlig i hoderegning på skolen, og at det er derfor du sliter med å forstå hva jeg prøver å forklare, men la oss si at det ble gjort på din måte. Folk vil ha de peneste de kan få, så da vil en kvinne fra "nederst i bunken" ende opp med en mann som er i topp 1/3-sjiktet. Okei? Nå er alle damene, inkludert de minst attraktive som du snakker om tatt. Hva da, med de 2/3 av menn som er igjen? De "minst" attraktive 2/3 som bare er litt over gjennomsnittlig pene? Det blir jo ingen igjen til dem, uansett hvor mye de senker lista. Ser du ikke at kjønnsbalansen har mye å si? Kanskje det hadde vært bra for deg å bo i et samfunn med 90% kvinner i noen år, så hadde du kanskje sett at ting ikke går opp når man har massiv skjevfordeling mellom kjønnene. Jeg skjønner virkelig ikke at dette skal være så vanskelig å forstå?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #34 Skrevet 1. desember 2021 Tror det kommer til å fortsette å utvikle seg negativt pga nett som gjør både dating mindre personlig og ekte, og utroskap lettere. Til slutt er vi alle bare roboter som ikke tør å gå i dybden i følelser og skape ekte nære relasjoner. Færre tør å bli kjærester, færre evner å forelske seg og elske et annet menneske og flere kommer til å få barn på egenhånd eller utenfor kjærlighetsfulle forhold. F eks venner som får barn sammen for å være forelder istedet for par ut av kjærlighet osv Anonymkode: 928ea...47b 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #35 Skrevet 1. desember 2021 likestilling skrev (33 minutter siden): Det er ingen motsetning mellom at de mest populære mennene går på rundgang, og de mest populære kvinnene? Grunnen til at det rammer menn hardere enn kvinner har nok en del å gjøre med den enorme kjønnsforskjellen, og at vi har et massivt overskudd av menn i Norge. Her jeg bor er det 10% flere menn enn kvinner, og hvis 80% er opptatte blir det 50% flere menn enn kvinner i "singel"-kategorien. Ut fra tall fra Tinder er det enda verre, med tre ganger flere menn enn kvinner. Det er klart det blir mange menn som er sjanseløse da. Jeg er totalt uinteressert. Om menn "får sex" eller ikke er et ikke-problem. Jeg blir så flau på menns vegne at jeg har ikke ord, dere er som barn. Å kalle seg undertrykt fordi man ikke får bruke kvinner seksuelt, det er som å kalle seg undertrykt fordi man ikke får bruke andre menneskers hus og sove i deres seng. At dere ikke dør av flauhet. Anonymkode: 2ffc9...100 7
Gjest Anna Liana Skrevet 1. desember 2021 #36 Skrevet 1. desember 2021 (endret) Internettæraen er en fascinerende samfunnsutvikling med potensiale til å være vel så revolusjonerende for kjønnsdynamikken som det overgangen fra jeger- og sankersamfunnet til jordbrukssamfunnet en gang var. Men det er ikke nødvendigvis en så dyster utvikling som mange vil ha det til. Opphopningen av kronisk single og barnløse, samt ett-barns-familier, er begge faktorer som bidrar til en fødselsrate som ikke lenger klarer å opprettholde folketallet i høyteknologiske land. Men dette kan like gjerne være menneskelig tilpasning til en fremtid hvor kunstig intelligens og automasjon - og ikke folketall og arbeidere - er det som vil holde produktiviteten oppe. I en slik fremtid har vi rett og slett ikke plass eller behov for så mange mennesker, da det kan by på store sosiale utfordringer, og mye sosial uro, dersom majoriteten av mennesker er å regne som arbeidsuføre, og ressurser allikevel skal kunne fordeles på en eller annen måte. Så det gir mening at psyken og kulturen vår på makronivå utvikler seg i en retning som fører til lavere forplantning. Samtidig har det heller aldri vært lettere å leve et innholdsrikt og underholdende liv som enslig, så det er heller ikke sånn at de som ikke har tilgang på enten sex (primært menn) eller stabile partnere (primært kvinner), er dømt til å leve sine liv i elendighet og ulykke på utsiden av samfunnet. Det kan jo etterhvert kanskje bli normen, kan det i hvert fall se ut som. Endret 1. desember 2021 av Anna Liana
likestilling Skrevet 1. desember 2021 #37 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er totalt uinteressert. Om menn "får sex" eller ikke er et ikke-problem. Jeg blir så flau på menns vegne at jeg har ikke ord, dere er som barn. Å kalle seg undertrykt fordi man ikke får bruke kvinner seksuelt, det er som å kalle seg undertrykt fordi man ikke får bruke andre menneskers hus og sove i deres seng. At dere ikke dør av flauhet. Anonymkode: 2ffc9...100 Totalt uinteressert, totalt kunnskapsløs, totalt uten empati, totalt uten evne til å kunne argumentere... kall det hva du vil. Du blander deg inn i en debatt med meningsløse innlegg som ikke gir noen mening. I tillegg tillegger du andre meninger de ikke har, og begynner å snakke om "få sex" og lignende. Ingen andre enn deg har nevnt det, som jeg har sett. Ingen har kalt menn "undertrykt" heller, men noen har prøvd å forklare hvorfor ting er som det er. Det at du ikke engang tør å signere med brukernavn sier vel kanskje mest om hvem som er og burde være flau her... 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #38 Skrevet 1. desember 2021 ClausSaus skrev (4 timer siden): Tall fra USA indikerer at andelen av unge menn som i løpet av de siste 12 mnd ikke engang har fått seg et ligg, langt mindre noe forhold, nærmer seg 30%. Denne forskningen har jeg lyst til å sette meg inn i, kan du dele hvor du fant disse tallene? Anonymkode: 08624...d39
Gjest Anna Liana Skrevet 1. desember 2021 #39 Skrevet 1. desember 2021 3 minutter siden, likestilling said: Totalt uinteressert, totalt kunnskapsløs, totalt uten empati, totalt uten evne til å kunne argumentere... kall det hva du vil. Du blander deg inn i en debatt med meningsløse innlegg som ikke gir noen mening. I tillegg tillegger du andre meninger de ikke har, og begynner å snakke om "få sex" og lignende. Ingen andre enn deg har nevnt det, som jeg har sett. Ingen har kalt menn "undertrykt" heller, men noen har prøvd å forklare hvorfor ting er som det er. Det at du ikke engang tør å signere med brukernavn sier vel kanskje mest om hvem som er og burde være flau her... Pro tip: Søk på ordet "mannevitenskap", så vet du hvem brukeren er. Hun bruker det ordet svært mye, også under eget brukernavn.
Flintis Skrevet 1. desember 2021 #40 Skrevet 1. desember 2021 likestilling skrev (2 timer siden): Jeg ser ikke hva du sikter til i innlegget du siterer? Det er langt flere menn enn kvinner som aldri har sex, så da må det vel nesten være slik at kvinner går på rundgang...eller? Det bør også bemerkes at USA er et land med kvinneoverskudd. Så ser en at andelen kvinner uten sex er stigende fra 8 til 18 % Hva har skjedd i denne tiden? Facebook og andre sosiale medier en skal være vellykket på. Smarttelefonen, så en ikke er oppmerksom irl.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå