Gå til innhold

Bruke min manns organisasjonsnummer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er ikke ansatt i min manns firma, kan jeg allikevel bruke hans organisasjonsnummer slik at oppdrag jeg tar blir betalt inn til han?

Jeg skal bare ta ett oppdrag og det hadde vært flott å slippe å sette opp sitt eget enk...

Eller er dette fullstendig ulovlig av en eller annen grunn?🙈 Jeg kan ikke noe om dette, derfor spør jeg.

Anonymkode: 848f2...9b1

Skrevet

Nei, det kan du selvfølgelig ikke.

Anonymkode: e0c5a...d41

• Liker 2
Skrevet

Det burde vel ikke være ulovlig at han fakturerer for noe du gjorde, så lenge det faktureres riktig med moms og hele pakka? Mulig den opprinnelige avtalen også må være med hans bedrift da. Kan ikke du bli registrert som ansatt hos ham? Jeg vet ikke om det er vanskelig eller ikke lov..

Anonymkode: 4f51f...a43

Skrevet

Tror ikke du trenger noe enk for 1 oppdrag da, man kan vel bare ta det som privatperson, spørs kanskje litt hvor mye du skal ha betalt...

Anonymkode: 4f51f...a43

Skrevet

Slik jeg leser det må man skatte av enkeltstående oppdrag som overstiger 6000 kr og hvor oppdragsgiveren ikke er en privatperson. 

Jeg vil ikke gjøre noe ulovlig, så da er det vel bare å opprette mitt eget enk da👩‍💻

Anonymkode: 848f2...9b1

Skrevet

Du trenger ikke et eget foretak. Bare fakturer som privatperson, og før det opp som inntekt på skattekortet ditt slik at du blir trukket riktig når skatteoppgjøret kommer.

Anonymkode: 8e7ad...913

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du trenger ikke et eget foretak. Bare fakturer som privatperson, og før det opp som inntekt på skattekortet ditt slik at du blir trukket riktig når skatteoppgjøret kommer.

* Skattemeldingen.

Anonymkode: 001c2...2b3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Faktura som skal inn i et bedriftsregnskap skal ha organisasjonsnummer. Hvis ikke må betalingen behandles som lønn.

Anonymkode: 2bc13...df5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...