AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #1 Skrevet 1. desember 2021 Jeg har slitt en del psykisk og er litt suicidal, og mamma sa det til en venninne. Så var venninna på besøk hos mamma og jeg var der, og da sier hun til meg mens mamma ikke hører at det er jo bare å ta livet sitt om jeg vil det, mens hun ler litt... Jeg stivner og klarer ikke ta det innover meg. Det var skikkelig tøft og høre når man egentlig vil kaste seg ut av vinduet eller skyte seg selv i hodet... Tenk om jeg hadde gjort det, for jeg holdt på å gjøre det... Hun har null forståelse for psykisk helse. Anonymkode: e3233...bd4 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #2 Skrevet 1. desember 2021 Hva får andre mennesker til å si at andre skal ta livet sitt? Anonymkode: e3233...bd4 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 1. desember 2021 Fortell din mor om det venninnen hennes sa. Det hennes venninne sa til deg er fryktelig galt og stygt gjort. Og jeg ville ha bedt mor om å la være med å fortelle slike ting til venner og andre. Anonymkode: 5b55a...365 63
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #4 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva får andre mennesker til å si at andre skal ta livet sitt? Anonymkode: e3233...bd4 Jeg tror at slike mennesker mangler noe i hjernen slik at de ikke har medfølelse for andre mennesker dessverre. Det er også straffbart å si slikt. Du kan anmelde henne til politiet for det hun sa. Anonymkode: 5b55a...365 9
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #5 Skrevet 1. desember 2021 Får du god hjelp av din mor - snakker hun med deg og støtter deg og hjelper deg når du har det vondt? Anonymkode: 5b55a...365 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #6 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Får du god hjelp av din mor - snakker hun med deg og støtter deg og hjelper deg når du har det vondt? Anonymkode: 5b55a...365 Hun prøver å forstå, men mamma har ikke psykiske problemer. Anonymkode: e3233...bd4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #7 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg tror at slike mennesker mangler noe i hjernen slik at de ikke har medfølelse for andre mennesker dessverre. Det er også straffbart å si slikt. Du kan anmelde henne til politiet for det hun sa. Anonymkode: 5b55a...365 Kan jeg virkelig anmelde henne? Blir det ikke ord mot ord? Anonymkode: e3233...bd4
Ellinl Skrevet 1. desember 2021 #8 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Fortell din mor om det venninnen hennes sa. Det hennes venninne sa til deg er fryktelig galt og stygt gjort. Og jeg ville ha bedt mor om å la være med å fortelle slike ting til venner og andre. Anonymkode: 5b55a...365 Tenker at det er en stor psykisk påkjenning for en forelder å konstant være redd for barnet sitt ❣ så har nok behov for en fortrolig person å prate med. Men helt enig om at det ikke kan være denne venninnen. Så har også villet sakt ifra om dette. For en forferdelig ting å si! 😔 13
Xertio Skrevet 1. desember 2021 #9 Skrevet 1. desember 2021 For et forferdelig menneske! Du må fortelle din mor hva hun sa. Hadde jeg vert din mor da hadde iallefall ikke hun hatt meg som venninne lenger! Moren din er nok redd for deg. Hun fortjener å vite hva hennes såkalte vennine har sagt til det mest dyrebare hun har 💕 Håper du får hjelp og støtte 💕 16
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #10 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har slitt en del psykisk og er litt suicidal, og mamma sa det til en venninne. Så var venninna på besøk hos mamma og jeg var der, og da sier hun til meg mens mamma ikke hører at det er jo bare å ta livet sitt om jeg vil det, mens hun ler litt... Jeg stivner og klarer ikke ta det innover meg. Det var skikkelig tøft og høre når man egentlig vil kaste seg ut av vinduet eller skyte seg selv i hodet... Tenk om jeg hadde gjort det, for jeg holdt på å gjøre det... Hun har null forståelse for psykisk helse. Anonymkode: e3233...bd4 Fy faen for et monster av ei kjerring! Sender deg en god klem, ts❤️ Anonymkode: c4817...57a 7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #11 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hun prøver å forstå, men mamma har ikke psykiske problemer. Anonymkode: e3233...bd4 Har du tatt det med psykisk helse hos fastlege? At du sliter. Hjelper ikke anmelde, du kommer ingen vei med det. Anonymkode: 56ee7...44a 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #12 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror at slike mennesker mangler noe i hjernen slik at de ikke har medfølelse for andre mennesker dessverre. Det er også straffbart å si slikt. Du kan anmelde henne til politiet for det hun sa. Anonymkode: 5b55a...365 For så å henlegge saken.. Anonymkode: 5a582...6b1 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #13 Skrevet 1. desember 2021 Mamma bare forsvarer henne og sier at hun ikke mente det sånn... Anonymkode: e3233...bd4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #14 Skrevet 1. desember 2021 Jeg tror nok at det hun sa var mer ut i fra frustrasjon for sin venninne for hun ser hvordan dette påvirker henne. Regner med hun er den din mor betror seg til og det er ikke lett å ha en i familien som går rundt og tenker på selvmord, det er blytungt og hvor jævlig det er å ha et barn så går med slike tanker er jeg så heldig å ikke ha erfaring med. Men kan tenke meg at det er helt jævlig og har forståelse for at din mor har behov for å prate med noen. Av en eller annen grunn så er det denne venninna din mor er mest fortrolig med så da må hun nesten få lov til det. Ja, det var uheldig det hun klarte å få seg til å si, men frustrasjonen bak kan jeg forstå. Men hun burde ha holdt kjeft, enkelt og greit. Hun har jo rett, det er ikke vanskelig å ta livet av seg om man ønsker det, det er mye vanskeligere å holde seg i live når man ikke ønsker det. Så jeg synes du er fantastisk som holder ut, det blir bedre til slutt.❤️ Anonymkode: 11d58...ade 9
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #15 Skrevet 1. desember 2021 Venninna var ikke frustert, hun lo av meg og tok det ikke seriøst fordi hun ikke forstod alvoret i det. Anonymkode: e3233...bd4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #16 Skrevet 1. desember 2021 Jeg ønsket å ta livet mitt da jeg var i tenårene. Da min mor fant meg og fikk meg til legen for å sy meg sammen, sa han til min mor; "hadde hun virkelig ønsket å dø, hadde hun gjort det." Det hjalp ikke akkurat på depresjonen. Men jeg lever da enda. Ikke alle kommentarer er ment sånn som de høres ut. Gi blanke i din mors venninne... Anonymkode: aa22a...f8b 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #17 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kan jeg virkelig anmelde henne? Blir det ikke ord mot ord? Anonymkode: e3233...bd4 Nei det kan du ikke. Så må man se det i perspektiv. Om du stadig snakker om å ta livet ditt og evnt kanskje tilogmed bruker det litt, og din mor går i kjelleren hver gang du sier det, så blir det på et vis slik at du skader henne litt for hver gang. Om venninnen da sier at du kan gjøre det hvis du vil, så er det kanskje for å få frem at du ikke forstår hvor mye dette belaster moren din og at slike trusler er belastende. Legger til at jeg vet ikke hvordan det er for dere, men noen bruker suicidalitet for å påvirke omgivelsene sine. Psykologer sier også det om det blir mye snakk om suicidalitet; at ingen hindrer en i å gjøre det. Kanskje man da tenker seg om at det ikke er noe man faktisk hadde gjort og fokuserer mer på å få til livet sitt. Anonymkode: 4b738...4a2 14
Carrot Skrevet 1. desember 2021 #18 Skrevet 1. desember 2021 Får du hjelp av andre enn din mor TS, jeg tenker på dps, psykolog osv? ❤️ i så fall snakk med dem om dette! 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #19 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Venninna var ikke frustert, hun lo av meg og tok det ikke seriøst fordi hun ikke forstod alvoret i det. Anonymkode: e3233...bd4 Du vet jo ikke hvorfor hun "lo" det kan ha vært en stressa latter på grunn av det ubehagelige emnet. Du virker veldig opptatt av at hun skal forstå alvoret, hjelper ikke deg om hun forstår noe. For alt du vet så kan hun ha hatt en i familien som har pratet og truet med selvmord så hun har kanskje erfaring med det. Det er ganske mange som har opplevd slikt med et familiemedlem og da blir man litt "hard" for som regel så er det slik at de som ønsker det mest er de som prater minst og da kommer det som et sjokk på de rundt i stedet for de som prater og truer med selvmord i 50 år for det er en del av de og. Anonymkode: 11d58...ade 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #20 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du vet jo ikke hvorfor hun "lo" det kan ha vært en stressa latter på grunn av det ubehagelige emnet. Du virker veldig opptatt av at hun skal forstå alvoret, hjelper ikke deg om hun forstår noe. For alt du vet så kan hun ha hatt en i familien som har pratet og truet med selvmord så hun har kanskje erfaring med det. Det er ganske mange som har opplevd slikt med et familiemedlem og da blir man litt "hard" for som regel så er det slik at de som ønsker det mest er de som prater minst og da kommer det som et sjokk på de rundt i stedet for de som prater og truer med selvmord i 50 år for det er en del av de og. Anonymkode: 11d58...ade Hun kom plutselig bort til meg og sa det. Jeg stod på kjøkkenet og ordnet med noe, og hun kom bare bort til meg og sa det. Jeg har aldri pratet med henne om det, og jeg prater bare med mamma om det og psykiateren. Det var svært ubehagelig at en dame jeg ikke kjenner og ikke har pratet noe særlig med sa dette til meg. Blir som en nabo som kommer bort til deg og sier det til deg når du henter posten. Anonymkode: e3233...bd4 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå