Gå til innhold

And Just Like That (Ny Sex og Singelliv Sesong)

Gjest Cid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
8 hours ago, Highhopes said:

Han skulle komme i siste episode i et flashback.

Syns det er trist han klippes ut. Alt tyder mer eller mindre på at han er skyldig, men hvorfor han må klippes ut er likevel uforståelig for meg. 

Virkelig? Det er fullstendig uforståelig at skaperne ikke vil ha en seksuell overgriper med i serien de lager? 

Anonymkode: fa202...384

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Virkelig? Det er fullstendig uforståelig at skaperne ikke vil ha en seksuell overgriper med i serien de lager? 

Anonymkode: fa202...384

Ironisk at han er «cancelled» fra en «woke-serie»..

Anonymkode: dae1e...edd

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Highhopes skrev (11 timer siden):

Han skulle komme i siste episode i et flashback.

Syns det er trist han klippes ut. Alt tyder mer eller mindre på at han er skyldig, men hvorfor han må klippes ut er likevel uforståelig for meg. 

Har vanskelig for å tro på det.

Veldig trist at han klippes ut.. mens i den gamle serien er det mange overgripere som burde vært klipt ut, som ikke har tilført serien noe (Trump, Hefner, etc)..

Anonymkode: a0cd6...694

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, Peonjenta said:

Ikke rart det, når jeg hører om "They" tenker jeg mer på personer som er schizofrene.  Det er jo ikke to personer bare fordi de ikke får bestemt seg for hvilket kjønn de er.  Syns det er utrolig merkelig å omtale en person som flere. 

Jeg elsker å lese, og det er helt idiotisk å lese historier med "they" i seg. Forstår aldri om man snakker om "they" slik ordet SKAL brukes, eller om en av disse raringene. Helt umulig.

Anonymkode: 7109f...4c9

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg elsker å lese, og det er helt idiotisk å lese historier med "they" i seg. Forstår aldri om man snakker om "they" slik ordet SKAL brukes, eller om en av disse raringene. Helt umulig.

Det er helt ok å ikke like bruken av et ord, men å kalle disse personene "raringer" er forkastelig og sier mer om deg enn om dem.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Peonjenta skrev (6 timer siden):

Ikke rart det, når jeg hører om "They" tenker jeg mer på personer som er schizofrene.  Det er jo ikke to personer bare fordi de ikke får bestemt seg for hvilket kjønn de er.  Syns det er utrolig merkelig å omtale en person som flere. 

I knooow:) Det er en merkelig betegnelse. Hen burde holde i massevis. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, Batteri said:

Det er helt ok å ikke like bruken av et ord, men å kalle disse personene "raringer" er forkastelig og sier mer om deg enn om dem.

Det ER jo rart. "Jeg føler meg ikke som et kjønn" - neivel, hva kjennes et kjønn ut som? For noen som vil "sprenge grensene" rundt kjønn så gjør de faktisk ikke noe annet enn å snevre inn begrepene. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hannah80 skrev (13 minutter siden):

Hen på engelsk?

Anonymkode: c9153...527

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (8 timer siden):

Nå er ikke schizofrene to eller flere personer heller da… DID derimot er en betegnelse på mennesker som lider av multippel personlighetsforstyrrelse (bare for å være helt korrekt - folk blander ofte disse to 🤓). Men det var en avsporing. 

Personlig er jeg veldig delt når det kommer til serien, men jeg likte den siste episoden til tross for den vanvittig kleine sexscenen på kjøkkenet til Carrie 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg syntes derimot at det er trist at ikke-hvite mennesker og trans/they/Gud vet hva, skal sidestilles. Det burde vært utrolig mye mer naturlig å inkludere fargede som faktisk sett er født slik, enn å sette dem i samme gruppe som mennesker med forskjellige identiteter. Det er her jeg føler serien er for politisk korrekt. En afro amerikaner kan ikke velge å leve det ut, en trans/they/non-binært og alt det andre, har faktisk ett valg. Det provoserer.

Anonymkode: 08ccb...e57

Du tror ikkebinære velger det selv? De velger det like lite som homofile velger legning.

Anonymkode: ee687...4cf

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (13 timer siden):

Hadde vært mer merkelig om de brukte ordet "hen" i en amerikansk serie. 

Anonymkode: 7c1e2...93b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du tror ikkebinære velger det selv? De velger det like lite som homofile velger legning.

Anonymkode: ee687...4cf

Er jo akkurat det de gjør - velger å "ikke" være ett kjønn..

Anonymkode: bf84c...edc

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er jo akkurat det de gjør - velger å "ikke" være ett kjønn..

Kan du forklare hvorfor dette er et problem for deg? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du forklarer hvorfor det er et problem for deg,at jeg synes det er teit?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er nok ikke et problem for brukeren du siterte. Men selv så syns jeg det er en skremmende utvikling. Har selv snakket med unge jenter som ikke føler seg som jenter kun fordi de kanskje har interesser som ikke er typiske for en jente å ha. Det betyr ikke at de er ikke-binære for det om. Det er alt for mye fokus på kjønn nå. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
24 minutter siden, Hannah80 said:

Det er nok ikke et problem for brukeren du siterte. Men selv så syns jeg det er en skremmende utvikling. Har selv snakket med unge jenter som ikke føler seg som jenter kun fordi de kanskje har interesser som ikke er typiske for en jente å ha. Det betyr ikke at de er ikke-binære for det om. Det er alt for mye fokus på kjønn nå. 

Enig! Som jeg sa tidligere i tråden så snevres begrepene inn, og glir over i noe helt annet (og noe helt unødvendig)
Jeg var ei guttejente da jeg var lita. Dette er et begrep som nå omtrent er dødt. Er man guttejente i dag så begynner man å spørre seg om barnet er trans i stedet. BARN. Det er helt hinsides.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (32 minutter siden):

Veldig trist, og skummelt! JK Rowling skrev om nettopp dette, og ble cancelled pga det.

Jeg har aldri vært en typisk jente. Kan fortsatt ikke legge mascara. Føler meg ikke feminim. Men tenker jo ikke så mye på det. Hadde jeg vært født 15 år senere, så hadde jeg kanskje trodd at jeg var ikke-binær ellerno..

Anonymkode: a0cd6...694

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (3 timer siden):

Nei, man har jo ikke innovertiss om man liker gaming og skateboard. :roll:   

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvis du forklarer hvorfor det er et problem for deg,at jeg synes det er teit?

Et av problemene med folk som ikke takler at andre er ulike enn det de selv er vant til og synes ting de ikke forstår er "teit", er at folk som er utenfor normen føler seg stigmatisert og ikke velkommen i samfunnet. Det har vi jo sett gang på gang i menneskets historie. 

Jeg spør fordi jeg ærlig talt ikke skjønner hvorfor du må legge deg opp i hvilket bilde andre mennesker har på seg selv? Jeg lurer på hvorfor du synes det er "teit" at de ikke vil være enten mann eller kvinne? Jeg spør bare fordi jeg prøver å forstå meg på tankegangen din...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...