Gå til innhold

And Just Like That (Ny Sex og Singelliv Sesong)

Gjest Cid

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nei. Rasisme innebærer også en maktforskjell. 

Anonymkode: 462aa...916

Det er to definisjoner, du snakker om en av dem, vi normale snakker om den andre.

Anonymkode: 7109f...4c9

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var blodfan av SATC back in the day, så skepsisen til AJLT var enorm. Jeg hadde ingen tro på at de ville klare å videreføre essensen av SATC, men det synes jeg virkelig de har gjort! Så langt liker jeg serien veldig godt.

Jeg ser mange kritisere AJLT for å være krampaktig PK - men det er jo hele poenget, det skal være krampaktig for å kunne formidle kompleksiteten i dagens samfunn. Han, hun, hen, hva er det "lov" å si - alt blir liksom feil uansett hvor gode intensjoner man har, og er man litt eldre blir det kanskje ekstra vanskelig å navigere seg gjennom PK-labyrinten.

Det eneste jeg har reagert på så langt var at Carrie ikke ringte 911 i første episode. What the actual f...? Uansett om meningen var at de skulle ha et "moment" ville vel enhver oppegående person kasta seg over telefonen? Veldig merkelig scene. Ellers synes jeg der ser veldig bra ut så langt, og jeg gleder meg til forutsettelsen!

Anonymkode: c9153...527

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir opp serien, den er puteflau 😓 jeg har gitt den et helhjertet forsøk, men det funker ikke. Ufattelig kleint, og ekle mr Big oppå der igjen .. :flau:

Anonymkode: ff761...9f6

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg var blodfan av SATC back in the day, så skepsisen til AJLT var enorm. Jeg hadde ingen tro på at de ville klare å videreføre essensen av SATC, men det synes jeg virkelig de har gjort! Så langt liker jeg serien veldig godt.

Jeg ser mange kritisere AJLT for å være krampaktig PK - men det er jo hele poenget, det skal være krampaktig for å kunne formidle kompleksiteten i dagens samfunn. Han, hun, hen, hva er det "lov" å si - alt blir liksom feil uansett hvor gode intensjoner man har, og er man litt eldre blir det kanskje ekstra vanskelig å navigere seg gjennom PK-labyrinten.

Det eneste jeg har reagert på så langt var at Carrie ikke ringte 911 i første episode. What the actual f...? Uansett om meningen var at de skulle ha et "moment" ville vel enhver oppegående person kasta seg over telefonen? Veldig merkelig scene. Ellers synes jeg der ser veldig bra ut så langt, og jeg gleder meg til forutsettelsen!

Anonymkode: c9153...527

Det plagde meg ganske mye også! Slutten kunne vært "romantisk og rørende" selv om hun ringte etter hjelp! Hadde jeg funnet mitt livs største kjærlighet sittende på gulvet med pågående hjerteinfarkt så hadde jeg satt himmel og jord i bevegelse for å redde han. Ikke tenkt "oi faen, nå er løpet kjørt, han har sikkert noen minutter igjen så da kan han dø i armene mine". 

Carrie har aldri vært min favoritt i serien, og jeg merker hun går meg litt på nervene. Blant annet når Charlotte luftet sine bekymringer vedrørende alkoholforbruket til Miranda. Carrie avfeiet det selvsagt, for gud forby at noen andre enn henne skal få oppmerksomhet! 

Endret av Trøst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Det er to definisjoner, du snakker om en av dem, vi normale snakker om den andre.

Det er en forskjell på hverdagsrasisme og strukturell rasisme. Sistnevnte er helt klart den verste, og også den formen hvite ikke opplever. Hverdagsrasisme kan alle oppleve.

Er så lei av påstanden om at hvite ikke kan oppleve rasisme, det blir så altfor generalisert.

Anonymkode: fa202...384

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.12.2021 den 11.58):

Jeg skjemmes over at de nå plutselig desperat prøver å inkludere afro-amerikanere i serien, på en særdeles klønete og klein måte. Jeg er selv afrikaner, og jeg fatter ikke hvorfor de skal prøve å få det til å virke som at det er så forbanna vanskelig å vite hva man skal si rundt oss som ikke er hvite. Er det så forbanna vanskelig å bare oppføre seg normalt og høflig - uten å påpeke "DU ER JO SVART" eller noe sånt? Bare oppføre seg som de gjør mot mennesker med samme hudfarge??? Herregud, jeg ble så pinlig berørt av den scenen når Miranda påpekte at det var professoren sin stol og hele greia med kommentaren om håret osv. Det er mange år siden folk ble bevisste på dette og de ligger så forbanna langt etter - dette er spilt inn i 2021, men de er fortsatt i 2012 liksom. De kunne løst denne problematikken på en ekstremt mye mer elegant måte. 

Og hvorfor ringte ikke Carrie ambulanse når Big ligger å dør foran øynene hennes??? 

Og Charlotte er så tom og overflatisk at jeg har ikke ord. Alt handler om kjoler og prestasjoner, jeg spyr. Hun har ikke noe å tilby! 

Nei, fy søren så skuffa jeg er. Burde skjønt at dette kom til å bli mislykket mtp de to kalkun-filmene de klarte å lage (særlig den siste, herreguuuuuuud). 

Hvis Miranda ender opp med å bli lesbisk helt plutselig, fordi de MÅÅ ha en lesbisk hovedrolle, så orker jeg faktisk ikke fortsette å se. Og da bør de søren meg droppe å lage noe mer også etter denne sesongen. For dette er bare hårreisende dårlig og provoserende titting. Og dette kommer fra en som ELSKET serien og har sett alle episodene ørten ganger. 

Det eneste som kan redde dette litt nå, er at Carrie faktisk ender opp med Aidan. Regner med barna hans er voksne nå, så hun trenger ikke akkurat bli småbarns-stemor. For det hadde vært helt krise. 

Anonymkode: 8cd42...9ca

Kunne ikke vært med enig! 🙌

Anonymkode: 99dc1...adf

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mr. Big 🥺 serien er så krampaktig politisk korrekt at jeg er lei allerede.

Anonymkode: a0cd6...694

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvilke dager blir det frigjort nye episoder?

Anonymkode: 1bd72...ff2

Torsdager 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.12.2021 den 2.52):

Har du sett "svarte" serier fra 90-tallet? Er ikke mange hvite i de seriene, med mindre det er for å gjøre narr av dem. Eller betyr ikke det så mye når det er svarte som gjør det?

Ja, det har jeg, men dette her er jo en tråd om Sex and the City. :) Jeg kan gjerne delta i diskusjoner om andre serier, men ikke i denne tråden. 

Anonymkode: 5c86b...cbd

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuntzilla skrev (På 17.12.2021 den 18.29):

Stemmer, husker MadTV eller noen hadde en parodi på at de liksom pulte alle de møtte, de kunne ikke gå i banken engang uten å suge han bak disken, og Samantha var jo omtrent for gammel til å ha et sexliv. Den frigjorte kvinnelige seksualiteten ble for voldsom for noen.

Men i SATC så var det jo i det minste morsomt! Nå er alt litt for mørkt og alvorlig hele tiden synes jeg, til og med stand up-komikeren var utrolig lite morsom, bare "woke". Har ikke ledd en eneste gang hittil.

Nei, jeg savner når de kunne lage en hel episode om at Carrie feis i senga med Mr. Big. Alt trenger ikke være så seriøst hele tiden. Selv om tema var seriøst nok, den noen ganger litt vanskelige overgangen fra at man er nyforelska og har sex hver dag til man blir mer komfortable med hverandre. Men de angrep temaet med humor.

Serien hadde virkelig trengt Samantha som er åpen for alt og hadde vært den første til å omfavne ikke-binære osv - men som også gir mye mer faen. Nå er de bare tre nevrotiske, stressa damer uten en motvekt som navigerer gjennom livet på en mindre komplisert måte.

Og de tre stresser mer nå enn de noensinne har gjort.

Jeg er ganske enig i dette. Samtidig så sluker vi jo serier på en helt annen måte enn på 90-tallet og tidlig 2000-tallet. Vi binger serier på en helg som egentlig var fordelt utover én kveld i uka over en hel sesong. Vi forventer generelt mer innholdsrike episoder enn før og kan ikke vente før det neste store skjer. Det har vel mistet litt av magien i sånne serier. 

Det bare falt meg inn. Det er jo også mange andre serier de må konkurrere med nå, og de er mer på bølgelengde med denne seriens raske vendinger enn en hel episode med Carries fis (selv om jeg elsket sånne episoder). Bare en måte å se det på. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Episode 4 er elendig, synes jeg 

Anonymkode: 39360...f78

Jeg likte episode 4. Føler at vi nå er mer inne i en SATC-vibe der vi følger livene deres uten at nødvendigvis så mye skjer. 

SATC tok opp kontroversielle temaer og debatterte dem gjennom episodene, og det er også det AJLT gjør. Bare se på denne tråden her. Kommentarene strømmer, og meningene er i alle retninger. De har åpenbart gjort jobben sin riktig. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå etter episode 4 vet jeg ikke om jeg gidder mer..

Charlotte er Charlotte, men måten hun prater på, spesielt i denne episoden ble så kunstig og krampaktig.

Og jeg forstår det må være veldig tungt å miste mannen sin, men hvor mye tid av serien skal Carrie fortsette å bruke tid på å sutre over Big .. det begynner å bli kjedelig.

Og denne politisk korrektheten er helt latterlig.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatet den serien. Samantha og Miranda var kule nok, men Carrie og Charlotte var jo bare tragiske. «Independet women» meg midt i ræva. Gifte seg til penger og leve på gubbene.

Nei, jeg vil helle runde Viaplay enn å se det skvipet. Kan umulig være bedre så mange år etter.

Anonymkode: d03ef...844

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har begynt å se serien fra starten heller. 
and just like that bare skuffer. Miranda prøvde allerede i starten av første sesongen å være lesbisk I første sesongen, og hun er den som like teknologi best. Der hun kom med en stilig ny mobil lenge før noen andre hadde det, også tee-vo. Og laseroperasjonen hun har, noe som også var uvanlig da. 

Lurer på om de har sett de tidligere sesongene… 

Anonymkode: 8027c...ff1

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokopuddingen skrev (11 minutter siden):

Nå etter episode 4 vet jeg ikke om jeg gidder mer..

Charlotte er Charlotte, men måten hun prater på, spesielt i denne episoden ble så kunstig og krampaktig.

Og jeg forstår det må være veldig tungt å miste mannen sin, men hvor mye tid av serien skal Carrie fortsette å bruke tid på å sutre over Big .. det begynner å bli kjedelig.

Og denne politisk korrektheten er helt latterlig.

Jeg syns ikke at Carrie sutrer så veldig. Hadde vært helt merkelig hvis hun gikk ufortrødent videre, og ikke snakket om han. Syns de fremstiller Carrie usedvanlig sterk i denne sammenhengen. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (11 timer siden):

Jeg syns ikke at Carrie sutrer så veldig. Hadde vært helt merkelig hvis hun gikk ufortrødent videre, og ikke snakket om han. Syns de fremstiller Carrie usedvanlig sterk i denne sammenhengen. 

Helt enig. Hadde vært rart og urealistisk om hun ikke skulle sørget. Jeg likte episode 4 jeg, i motsetning til mange andre. Var litt vel mye Charlotte da, syns hun er så irriterende, men likte episoden likevel og gleder meg til neste. Kjedelig at de bare legger ut en episode i uka, skulle ønske jeg kunne sett hele resten av serien i romjulen :) 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.12.2021 den 11.58):

Jeg skjemmes over at de nå plutselig desperat prøver å inkludere afro-amerikanere i serien, på en særdeles klønete og klein måte. Jeg er selv afrikaner, og jeg fatter ikke hvorfor de skal prøve å få det til å virke som at det er så forbanna vanskelig å vite hva man skal si rundt oss som ikke er hvite. Er det så forbanna vanskelig å bare oppføre seg normalt og høflig - uten å påpeke "DU ER JO SVART" eller noe sånt? Bare oppføre seg som de gjør mot mennesker med samme hudfarge??? Herregud, jeg ble så pinlig berørt av den scenen når Miranda påpekte at det var professoren sin stol og hele greia med kommentaren om håret osv. Det er mange år siden folk ble bevisste på dette og de ligger så forbanna langt etter - dette er spilt inn i 2021, men de er fortsatt i 2012 liksom. De kunne løst denne problematikken på en ekstremt mye mer elegant måte. 

Og hvorfor ringte ikke Carrie ambulanse når Big ligger å dør foran øynene hennes??? 

Og Charlotte er så tom og overflatisk at jeg har ikke ord. Alt handler om kjoler og prestasjoner, jeg spyr. Hun har ikke noe å tilby! 

Nei, fy søren så skuffa jeg er. Burde skjønt at dette kom til å bli mislykket mtp de to kalkun-filmene de klarte å lage (særlig den siste, herreguuuuuuud). 

Hvis Miranda ender opp med å bli lesbisk helt plutselig, fordi de MÅÅ ha en lesbisk hovedrolle, så orker jeg faktisk ikke fortsette å se. Og da bør de søren meg droppe å lage noe mer også etter denne sesongen. For dette er bare hårreisende dårlig og provoserende titting. Og dette kommer fra en som ELSKET serien og har sett alle episodene ørten ganger. 

Det eneste som kan redde dette litt nå, er at Carrie faktisk ender opp med Aidan. Regner med barna hans er voksne nå, så hun trenger ikke akkurat bli småbarns-stemor. For det hadde vært helt krise. 

Anonymkode: 8cd42...9ca

Utrolig godt skrevet👍👍. Kunne ikke vært mer enig!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...