Gå til innhold

And Just Like That (Ny Sex og Singelliv Sesong)

Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Jeg synest ikke det er kleint. De byr på seg selv.

Men dette er da ikke så mye mer kleint enn alle sesongene til SATC?

Synest serien har tatt seg mye opp nå!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare meg som synes det er veldig overdrevent og kle seg i galla når du skal møte ei venninne på kaffe eller dra på et foreldremøte.  Gjør det enda mer urealistisk. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Djungelvrål skrev (1 time siden):

Bare meg som synes det er veldig overdrevent og kle seg i galla når du skal møte ei venninne på kaffe eller dra på et foreldremøte.  Gjør det enda mer urealistisk. 

Men husk at det er stor forskjell på Norge og New York. Vi er ganske trauste i forhold til mange land.

Anonymkode: 1cd71...87b

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner overhodet ikke igjen Miranda, og da mener jeg ikke utseendemessig, der er hun seg selv lik.

Anonymkode: aa902...388

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men husk at det er stor forskjell på Norge og New York. Vi er ganske trauste i forhold til mange land.

Anonymkode: 1cd71...87b

Likevel.....

Anonymkode: 283fb...222

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (2 timer siden):

nå sitter de ganske fint i det økonomisk da. De er ikke middelklassefolk liksom

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har akkurat sett episode 3. 

Den var ganske fin, men igjen, typisk SATC at det er liksom sååå mange kjekke single menn der og alle blir interessert i Carrie & co.

Kom igjen...

Anonymkode: 39360...f78

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Djungelvrål skrev (4 timer siden):

Serien er da ikke ment å være realistisk.

Mote har alltid vært en enorm del av serien.

Anonymkode: bf84c...edc

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Djungelvrål said:

Jeg er enig i det meste av kritikken av AJLT, men denne forstår jeg ikke. Mote har alltid vært en stor del av SATC universet og for meg og mange andre har antrekkene til Patricia Field nesten vært som den femte hovedkarakteren i serien. Her syns jeg faktisk den nye serien holder seg tro mot den gamle og jeg syns den nye stylisten er overraskende dyktig til å være tro mot den enkelte karakters etablerte stil, samtidig som den føles moderne og mer moden. 

Fant en artikkel om stylisten fra starten av første sesong om noen er interessert:

https://www.stylist.co.uk/fashion/and-just-like-that-carrie-bradshaw-stylist/600607

• Liker 9
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
netpuppy skrev (1 time siden):

Jeg er enig i det meste av kritikken av AJLT, men denne forstår jeg ikke. Mote har alltid vært en stor del av SATC universet og for meg og mange andre har antrekkene til Patricia Field nesten vært som den femte hovedkarakteren i serien. Her syns jeg faktisk den nye serien holder seg tro mot den gamle og jeg syns den nye stylisten er overraskende dyktig til å være tro mot den enkelte karakters etablerte stil, samtidig som den føles moderne og mer moden. 

Fant en artikkel om stylisten fra starten av første sesong om noen er interessert:

https://www.stylist.co.uk/fashion/and-just-like-that-carrie-bradshaw-stylist/600607

Jeg synes moten er for mye basert på high end luksusmote i AJLT. Det blir for fjernt til å virke inspirerende. I SATC hadde de alltid dyre sko, men jeg oppfattet ikke klærne som couture og topp luksus i ett og alt. Noe av drt, ja, men ikke alt. Det var litt mer brukbare hverdagsklær og en god miks vintage i Carries antrekk.

Anonymkode: 75817...f21

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Episode 4 var jo en stor facepalm med alle disse "we still got it" sexscenene 🤦‍♀️

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg synes moten er for mye basert på high end luksusmote i AJLT. Det blir for fjernt til å virke inspirerende. I SATC hadde de alltid dyre sko, men jeg oppfattet ikke klærne som couture og topp luksus i ett og alt. Noe av drt, ja, men ikke alt. Det var litt mer brukbare hverdagsklær og en god miks vintage i Carries antrekk.

Men økonomien er jo en helt annen for de nå enn tidligere i sesongene. Carrie hadde jo ikke en gang råd til å kjøpe leiligheten sin og måtte låne penger av Charlotte og de snakket jo i noen sesonger om at ting hadde blitt så dyrt, selv om de også brukte mye penger på dyre sko. Innimellom kjøpte de noen dyre plagg, men det blir stadig referert til kredittkortregning som måtte betales. I slutten av serien når hun er i Paris begynner hun å shoppe ganske dyre antrekk på Dior osv., men da har hun jo også fått en økonomisk opptur etter boksalget.  Iallefall er endringen stor for Carrie, som fikk mer penger av å selge bøker og ikke minst av arven etter Mr. Big som de spesifikt snakker om i den nyeste episoden, der det ble hintet til at hun er an av de med "deep pocket". Mr. Big var vel bemidlet, og er blant annet grunnen til at de kunne kjøpe den dyre toppleiligheten i film nr. 1. Carrie sier "Can we afford it?" og han sier bare "I got this, don´t you worry". De fikk aldri barn heller. Carrie har jo gått fra å være småfattig avisskribent til å bli ganske rik.

Charlotte er jo gift med en advokat som hele tiden har eid sin del av advokatfirma, så han er nok rik også, og hun hadde jo også godt med penger etter skilsmisseoppgjøret med Trey. Hun fikk jo toppleiligheten etter Trey og gifteringen var tydeligvis dyr nok til å betale leiligheten til Carrie.

Basert på dette, så virker det faktisk ganske troverdig. Så moteinteressert som de er, så er det rart om de ikke bruker mer penger på mote når har blitt rike.

Endret av missmcbeal
  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
missmcbeal skrev (3 timer siden):

Men økonomien er jo en helt annen for de nå enn tidligere i sesongene. Carrie hadde jo ikke en gang råd til å kjøpe leiligheten sin og måtte låne penger av Charlotte og de snakket jo i noen sesonger om at ting hadde blitt så dyrt, selv om de også brukte mye penger på dyre sko. Innimellom kjøpte de noen dyre plagg, men det blir stadig referert til kredittkortregning som måtte betales. I slutten av serien når hun er i Paris begynner hun å shoppe ganske dyre antrekk på Dior osv., men da har hun jo også fått en økonomisk opptur etter boksalget.  Iallefall er endringen stor for Carrie, som fikk mer penger av å selge bøker og ikke minst av arven etter Mr. Big som de spesifikt snakker om i den nyeste episoden, der det ble hintet til at hun er an av de med "deep pocket". Mr. Big var vel bemidlet, og er blant annet grunnen til at de kunne kjøpe den dyre toppleiligheten i film nr. 1. Carrie sier "Can we afford it?" og han sier bare "I got this, don´t you worry". De fikk aldri barn heller. Carrie har jo gått fra å være småfattig avisskribent til å bli ganske rik.

Charlotte er jo gift med en advokat som hele tiden har eid sin del av advokatfirma, så han er nok rik også, og hun hadde jo også godt med penger etter skilsmisseoppgjøret med Trey. Hun fikk jo toppleiligheten etter Trey og gifteringen var tydeligvis dyr nok til å betale leiligheten til Carrie.

Basert på dette, så virker det faktisk ganske troverdig. Så moteinteressert som de er, så er det rart om de ikke bruker mer penger på mote når har blitt rike.

Charlotte kommer også fra en svært bemidlet upper class familie med gamle penger,er jo derfor hun er så snobbete.

Miranda er jo advokat og har alltid hatt god råd,samme med Samantha (som jo nå ikke er med,men alikevel..) godt etablert i sin jobb med dertil inntekt.

Anonymkode: bf84c...edc

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
missmcbeal skrev (5 timer siden):

Det gjør det ikke interessant uansett 🤷🏻‍♀️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Orker ikke den historien med Miranda og Lisa som står og sikler over en ung gutt, og er stolte av å stå på Milf listen hans.  Denne serien er så ekstremt politisk korrekt nå, men helt alminnelig anstendighet glemmer de bort. Orker heller ikke mer MIranda og Che, aldri sett et mindre sjarmerende par. Ubegripelig at Che skulle være interessert i Miranda. Tenkte jeg skulle gi det en sjanse til, men dette er kroken på døra. Carries historier er ikke så ille da, for å si noe positivt. Og stylingen hennes er mye bedre. Charlotte og Mirandas er dog forferdelig.

Anonymkode: 467f2...eea

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hyggelig å se Steve igjen, men hvorfor er han singel? Er han liksom fortsatt forelsket i Miranda? Er det meningen at Miranda slår opp med Che til slutt og blir sammen med Steve? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hyggelig å se Steve igjen, men hvorfor er han singel? Er han liksom fortsatt forelsket i Miranda? Er det meningen at Miranda slår opp med Che til slutt og blir sammen med Steve? 

det håper jeg!!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 timer siden):

det håper jeg!!!

Samme her! Åååå, det hadde vært så fint! 😻

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Miranda er jo hans livs kjærlighet, slik har det vært fra hans side helt fra starten av. Jeg håper inderlig at de ender opp sammen igjen, typ slutten i første filmen. Mange par er litt av og på opp gjennom årene, det hadde vært utrolig romantisk om de fant hverandre igjen. Syns derimot det er litt rart at Miranda så og si aldri snakker om han, kunne like gjerne vært Steve som døde.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.7.2023 den 11.35):

Det er en grunn til at New Yorkere er kjent for å være arbeidsnarkomane, folk har ikke råd til å bo i byen med mindre de er rike. Jeg ser den første serien på nytt nå og Carrie går i Dior, Chanel, Vivienne Westwood, D&G, Prada m.m. Genseren som Aidan ville hun skulle kaste var en Roberto Cavalli. Carrie har alltid gått med designerklær og er kjent for å være glad i high fasion, men er enig i at stilen hennes var litt mindre flashy i den originale serien. Men hun var ikke gift med en finansmann da, eller hadde arvet de titalls millionene hans. Kjøper de second hand, så er det neppe tilfeldige merkenavn 😅Serien gjør en god jobb på å etablere at de er langt fra middelklasse. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...