Gjest prestekrage Skrevet 10. oktober 2005 #1 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg har nå jobbet i min nye jobb i litt over to uker. Og nå er gullungen blitt syk (feber). I dag var heldigvis min lillesøster i byen slik at hun kunne steppe inn mens jeg var på jobb. Mye tyder på at hun er frisk til å gå i barnehagen i morgen, men dette fikk meg til å tenke litt. Er det noen regel som sier hvor lenge man skal ha vært ansatt før man kan benytte seg av egenmelding (fant ikke noe om dette i kontrakten). Hvis; vil det evt hjelpe noe om jeg får en legeattest? Bare kjekt å vite, for strengt tatt har jeg ikke råd til å miste en hel dags (flere dagers) inntekt, og vil evt vurdere å ta kontakt med barnefars foreldre (barnefar bor for langt unna...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde Skrevet 10. oktober 2005 #2 Del Skrevet 10. oktober 2005 Er det ikek første 2 mnd da? Tror det gjelder både egenmelding og sykemelding, men jeg er ikke sikker altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dum Perignon Skrevet 11. oktober 2005 #3 Del Skrevet 11. oktober 2005 Egenmelding kan normalt ikke brukes før du har vært ansatt i 2 måneder. Slik begrensning er det ikke på fravær på grunn av sykt barn. Snakk med arbeidsgiver for ordens skyld, og ikke minst fordi du selv blir "tryggere" på hva du faktisk har rett til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå