Muskath Skrevet 1. desember 2021 #21 Skrevet 1. desember 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Men myndighetene har jo lagt opp til at man ikke skal ha karantene! Slik har det vært oversalt, både på skoler og arbeidsplasser. Om vi skulle holdt oss eller barna hjemme hver gang vi hadde vært i nærkontakt, kunne vi jo bare låst døra og kastet nøkkelen i september. At myndighetene nå innfører det er noe annet, da vil jo også antallet nærkontakter reduseres…. Til ts, jeg hadde nok ikke tatt henne med. En bil har svært lite luft som skal deles, og da spres smitten raskere☺️ Anonymkode: 8ce27...aa2 Vet ikke hva du mener med nærkontakt, men når én i husstanden er smittet, er det lov å tenke at de andre kan holde seg hjemme noen dager? Eller i alle fall droppe å dra på trening når de må sitte i bil med andre. I det miste holde avstand. 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #22 Skrevet 1. desember 2021 17 hours ago, Muskath said: Jeg synes folk er utrolig ansvarsløse. Hvorfor holder ikke foreldrene denne jenta hjemme? Hun skal da ikke dra på trening og risikere at andre blir smittet når det er smitte hjemme hos dem! Det er neimen ikke rart at smittetallene bare øker og øker. Sånn har faktisk reglene vært siden september, at symptomfrie nærkontakter kan gjøre hva de vil, inkludert de i husstanden. Selvsagt vil dette føre til økt smitte, så man kan jo tenke mye om den strategien - men det er altså myndighetene som har bestemt at det skal være sånn. Anonymkode: ecfa7...bab 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #23 Skrevet 1. desember 2021 Her ble mannen smittet tirsdag. Fikk beskjed av smittevernslege på jobb at jeg kunne komme på jobb på sykehus. Lot være. Fredag hadde jeg positiv test. Fikk beskjed om at barna kunne gå i barnehagen, men helst testes og vente 3-4 dager. Lot være å sende dem i barnehagen selv om vi kunne. I dag, onsdag testet ett av barna positivt. vi har ingen nærkontakter. Hadde jeg fulgt reglene hadde vi hatt en hel sykehusavdeling og en hel barnehagegruppe. Anonymkode: 91ea5...d3f 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #24 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her ble mannen smittet tirsdag. Fikk beskjed av smittevernslege på jobb at jeg kunne komme på jobb på sykehus. Lot være. Fredag hadde jeg positiv test. Fikk beskjed om at barna kunne gå i barnehagen, men helst testes og vente 3-4 dager. Lot være å sende dem i barnehagen selv om vi kunne. I dag, onsdag testet ett av barna positivt. vi har ingen nærkontakter. Hadde jeg fulgt reglene hadde vi hatt en hel sykehusavdeling og en hel barnehagegruppe. Anonymkode: 91ea5...d3f Et slikt eksempel burde kommet fram i media for å vise hvor utrolige teite reglene for nærkontakt er nå. Anonymkode: 11d50...452
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #25 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Min datter har ei venninne som bruker å sitte på med oss til trening. I går testet broren til venninnen positivt. Min datter sier at venninne testet negativt i dag, så hun skal sitte på med oss i morgen. Jeg er skeptisk. Hun kan jo fortsatt testet positivt om noen dager. Hva hadde du gjort? Jeg har ikke så lyst å ha henne i bilen med oss. Anonymkode: 25a97...14c Da forteller du at det er du ikke klar for siden broren er smittet og du vil være forsiktig. Alle forstår det! Og burde vært en selvfølge at foreldrene selv ordnet transport eller holdt hun hjemme til de var sikkerpå resultatet.Med skikkelig test! Anonymkode: e2bc9...787
Muskath Skrevet 1. desember 2021 #26 Skrevet 1. desember 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Sånn har faktisk reglene vært siden september, at symptomfrie nærkontakter kan gjøre hva de vil, inkludert de i husstanden. Selvsagt vil dette føre til økt smitte, så man kan jo tenke mye om den strategien - men det er altså myndighetene som har bestemt at det skal være sånn. Anonymkode: ecfa7...bab Ja, reglene. Men det må da være mulig for folk å bruke litt vanlig fornuft! KAN er ikke det samme som at man MÅ. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #27 Skrevet 1. desember 2021 Just now, Muskath said: Ja, reglene. Men det må da være mulig for folk å bruke litt vanlig fornuft! KAN er ikke det samme som at man MÅ. Selvsagt ikke, men man har jo igjen bare rettet seg etter de offisielle rådene. Når dette ikke samsvarer med vanlig fornuft, burde jo rådene vært annerledes. Anonymkode: ecfa7...bab
Muskath Skrevet 1. desember 2021 #28 Skrevet 1. desember 2021 Just now, AnonymBruker said: Selvsagt ikke, men man har jo igjen bare rettet seg etter de offisielle rådene. Når dette ikke samsvarer med vanlig fornuft, burde jo rådene vært annerledes. Anonymkode: ecfa7...bab Ja, enig i det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå