AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #1 Skrevet 30. november 2021 Det er jo utrolig omdiskutert dette her med at kroppen går i sparebluss, holder på fett osv... De med anoreksia, vil de noen gang nå vektplatåer selvom de spiser sinnsykt lite? Eller går de ned litt og litt for hver dag? Anonymkode: 0490b...63a 1
Purple_Pixiedust Skrevet 30. november 2021 #2 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er jo utrolig omdiskutert dette her med at kroppen går i sparebluss, holder på fett osv... De med anoreksia, vil de noen gang nå vektplatåer selvom de spiser sinnsykt lite? Eller går de ned litt og litt for hver dag? Anonymkode: 0490b...63a De må i hvert fall gradvis kutte mer ned på maten da lavere vekt = mindre kcal-behov. Det merker jeg selv også. Har spiseforstyrrelse, men ikke så ille at den kvalifiseres til anoreksi. Er undervektig innimellom og da kan jeg ikke spise like mye som når jeg er normalvektig. Derfor blir det jo på en måte et vektplatå fram til en kutter ennå mer ned på maten.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #3 Skrevet 30. november 2021 Jeg har hatt perioder hvor jeg spiste altfor lite, og det er ingen tvil om at kroppens metabolisme går ned for min del, kontra når jeg trener og spiser sunt! Jeg lærte derfor at jeg kunne se bedre ut, føle meg bedre og ha langt mer kontroll på veltnedgnagen ved å spise nok og trene styrke Anonymkode: 6e91a...42a 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #4 Skrevet 30. november 2021 Da jeg var syk opplevde jeg å gå jevnt ned til jeg nådde et visst punkt, og så stoppet det liksom litt opp før jeg gikk sakte ned og krevde mer kødd fra min side. Den ene legen som behandlet meg fortalte at det punktet hvor det stopper opp er når kroppen begynner å få småpanikk og tuller til stoffskiftet for å spare på det den kan. "Punktet" var ulikt hver runde sett i forhold til BMI, men fellestrekket var at jeg mistet mensen (helt eller delvis) og at blodprøvene begynte å se ganske funky ut på ca. samme tidspunkt. Anonymkode: a5c18...50a 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #5 Skrevet 30. november 2021 Takk for svar! Anonymkode: 0490b...63a
liljetro Skrevet 30. november 2021 #6 Skrevet 30. november 2021 Jeg har anoreksi og har gått ned i vekt flere ganger, og kan være stabil (ha vektplatå) på meget lite kalorier, men så plutselig går jeg ned igjen. Har vært alvorlig undervektig (bmi11) og det går jo gradvis nedover, men stopper opp innimellom. Plutselig kan man også få et vekthopp opp om man f.eks spiser mer eller er forstoppa osv, selv om man i teorien spiser for lite.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #7 Skrevet 30. november 2021 Men hvor lenge varte denne sparebluss for dere og hva gjorde dere for å bli kvitt spareblussen? Anonymkode: cae1e...9d3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #8 Skrevet 1. desember 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Men hvor lenge varte denne sparebluss for dere og hva gjorde dere for å bli kvitt spareblussen? Anonymkode: cae1e...9d3 Varte vel strengt tatt helt til jeg kom meg opp i vekt. Anonymkode: a5c18...50a
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #9 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Varte vel strengt tatt helt til jeg kom meg opp i vekt. Anonymkode: a5c18...50a Hvordan kom du deg opp i vekt? Trente du styrke? Anonymkode: cae1e...9d3
Safiye Skrevet 1. desember 2021 #10 Skrevet 1. desember 2021 Tråden stenges med hensyn til følgende forumregel: Sitat * Selvmordstanker, selvmords- og selvskadingsmetoder, samt tanker om spiseforstyrrelser. * Helseskadelig råd og anbefalinger. Safiye, mod 1
Fremhevede innlegg