Gå til innhold

Minneside

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sånn digital minneside fra begravelsesbyrå, er det mange som deler denne på facebook og andre steder? Fikk beskjed om at det var lurt å gjøre av begravelsesbyrået. Har ikke lagt merke til andre som har gjort det, og vil ikke virke som noen som roper etter oppmerksomhet i sorgprosessen heller.

Anonymkode: 757ca...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo individuelt hva man ønsker. Men ved å dele vil flere få mulighet til å skrive en liten hilsen. Vi leste mye av hilsene i ettertid og satt stor pris på det, men andre ønsker å holde det mer privat 

Anonymkode: 15f86...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg mistet pappa så delte vi det fra hans Facebook profil som ble gjort om til en minneside, fordi de fleste av oss i familien visste ikke om hele nettverket hans og hvem han var venn med osv. Så at det var flere ukjente navn der som da også fikk mulighet til å skrive en siste hilsen, det føltes fint.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo individuelt hva man ønsker. Men ved å dele vil flere få mulighet til å skrive en liten hilsen. Vi leste mye av hilsene i ettertid og satt stor pris på det, men andre ønsker å holde det mer privat 

Anonymkode: 15f86...7dc

Hvor var det dere delte?

Anonymkode: 757ca...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Vi delte denne minnesiden på Facebooksiden til pappa og tagget oss nærmeste i innlegget. Her var begravelsen midt i den verste nedstengingen og det var begrenset plasser i begravelsen, vi syns derfor det var lurt å legge det ut, slik at folk visste at de ikke bare kunne møte opp, men måtte melde seg på i forkant. 
Når det er sagt så er det helt utrolig hvor mye trøst og støtte det var i et enkelt hjerte eller en kommentar på både Facebook og på minnesiden. Det å se at folk man trodde man hadde glemt tar seg tid til å skrive noen ord om hva pappa var for dem, at mine gamle barndomsvenninner ønsket å delta i sorgen med meg, at mammas gamle kollegaer virkelig brød seg om mamma og stilte opp for henne. Det var virkelig stort i sorgen og jeg er glad vi gjorde det så offentlig. 

Jeg har aldri tenkt at folk som legger ut link til slike sider har et oppmerksomhetsbehov eller at det skal være noe som helst galt i det. Tror folk stort sett syns det er fint å få informasjon.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...