AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #1 Skrevet 29. november 2021 Jeg skal ta min første dose om et par dager. Er det noe jeg kan gjøre selv for å minimere risikoen for alvorlige bivirkninger? Anonymkode: b472f...0f1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #2 Skrevet 29. november 2021 Ja, ta en Paracet når du kommer hjem. 🤷 Anonymkode: b5024...7eb 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #3 Skrevet 29. november 2021 Nei. Men du kan døyve bivirkningene med paracet Anonymkode: f00ec...91f
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #4 Skrevet 29. november 2021 Si fra hvordan det gikk og hva du fikk. 🙏 Anonymkode: 6ae3f...41e
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #5 Skrevet 29. november 2021 Jeg fikk beskjed om å ta paracet Før jeg kom og etter. Det forhindrer feber og influensasymptom. Anonymkode: 4e085...628 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #6 Skrevet 29. november 2021 Jeg ba om tips for å hindre alvorlige bivirkninger. Anonymkode: b472f...0f1
LeneXCII Skrevet 29. november 2021 #7 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ba om tips for å hindre alvorlige bivirkninger. Anonymkode: b472f...0f1 La vær å ta den 6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #8 Skrevet 29. november 2021 Nei, det er det ikke. Alvorlige bivirkninger rammer bare noen ytterst få, og blant ellers friske er det helt tilfeldig. Hadde man visst hva som kunne forebygge dem ville du fått beskjed om det via langt mer pålitelige kanaler enn KG. Anonymkode: 6b22e...615 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #9 Skrevet 29. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg ba om tips for å hindre alvorlige bivirkninger. Anonymkode: b472f...0f1 Alvorlige bivirkninger oppstår som regel innen 30 min etter vaksine, derfor skal man sitte igjen. Man kan ikke forhindre dette, Anonymkode: f00ec...91f 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #10 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fikk beskjed om å ta paracet Før jeg kom og etter. Det forhindrer feber og influensasymptom. Anonymkode: 4e085...628 Det har dessverre ikke noe å si. Noe forskning viser at det kan hemme den immunologiske reaksjonen, som i utgangspunktet et en positiv "bivirkning". Anonymkode: dc8ce...0b4 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #11 Skrevet 29. november 2021 LeneXCII skrev (1 time siden): La vær å ta den Kutt ut. Selvfølgelig skal TS ta vaksinen. Alle som kan skal ta vaksinen og hadde folk bare gjort det hadde vi ikke sittet med en haug med mutasjoner nå. Anonymkode: dc8ce...0b4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #12 Skrevet 29. november 2021 Just now, AnonymBruker said: Det har dessverre ikke noe å si. Noe forskning viser at det kan hemme den immunologiske reaksjonen, som i utgangspunktet et en positiv "bivirkning". Anonymkode: dc8ce...0b4 Nocebo-effekten er fin Anonymkode: f00ec...91f
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #13 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nocebo-effekten er fin Anonymkode: f00ec...91f Å ta før vaksinen har ikke en effekt og kan være negativt i følge noe forskning. Å ta etter vaksinen har en effekt på symptomer. Anonymkode: dc8ce...0b4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #14 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skal ta min første dose om et par dager. Er det noe jeg kan gjøre selv for å minimere risikoen for alvorlige bivirkninger? Anonymkode: b472f...0f1 Du sørger for å sove godt, stresse lite og spise en sunn og solid frokost/lunsj før du drar. Som for alt annet i livet tåler vi mer når vi tar vare på oss selv. Anonymkode: 22891...cf4 2
velociraptor Skrevet 29. november 2021 #15 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Alvorlige bivirkninger oppstår som regel innen 30 min etter vaksine, derfor skal man sitte igjen. Man kan ikke forhindre dette, Anonymkode: f00ec...91f Anafylaktisk sjokk, ja, Blodpropper, alvorlige blødningsforstyrrelser, perikarditt etc, oppstår selvsagt ikke innen 30 minutter. Heldigvis er disse bivirkningene forholdsvis sjeldne.
I Grosny Skrevet 29. november 2021 #16 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skal ta min første dose om et par dager. Er det noe jeg kan gjøre selv for å minimere risikoen for alvorlige bivirkninger? Anonymkode: b472f...0f1 Passe på at du ikke er forkjølet eller syk på noen måte. Sove nok.Holde deg generelt i god form og spise sunn mat.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #17 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kutt ut. Selvfølgelig skal TS ta vaksinen. Alle som kan skal ta vaksinen og hadde folk bare gjort det hadde vi ikke sittet med en haug med mutasjoner nå. Anonymkode: dc8ce...0b4 😴😴😴😴 Anonymkode: c99bc...e59 2
Hoppetaujenta Skrevet 30. november 2021 #18 Skrevet 30. november 2021 Ha en god mental innstilling på at dette kommer til å gå helt fint.
Lonehill Skrevet 30. november 2021 #19 Skrevet 30. november 2021 Det spørsmålet har jeg aldri sett før. Rart at ingen har lurt på det der tidligere. Svaret er ganske enkelt å sørge for å ha nok vitamin D innabords. Immunforsvaret må ha tilgang til vitamin D for å lage hormonet immuncellene må ha for å formere seg. Hormonet cellene lager av vitamin D heter kalsitriol. Hormonet kalsitriol kan koble seg på i cellekjernen og styrer ikke mindre enn 3.000 gener. Har vi for lite vitamin D i blodet, blir det laget for få immunceller og da kan utviklinga bli litt uforutsigbar. For å si det mildt. I verste fall kan det ende med autoimmune reaksjoner. Når vi tar vaksinen, er poenget at den skal provosere immunforsvaret til å mobilisere. Da ryker det med en del vitamin D for å drive celledelingen. Derfor er det uansett lurt å fylle på lageret når man skal ta en vaksine. Hvis vi blir syke av et virus, er det fordi immunforsvaret har problemer med å fyre opp maskineriet når vi blir infisert. Da går det an å kickstarte immunforsvaret med en dose D-vitamin. Her er en populærvitenskapelig artikkel på dansk som forklarer hvordan immunceller bruker vitamin D som startbatteri: https://videnskab.dk/krop-sundhed/d-vitamin-er-immunforsvarets-batteri Dette har vært kjent for vitenskapen i 40 år, men er av en eller annen grunn ikke så veldig godt markedsført. Hvis du synes dette høres interessant ut og vil ha mer dokumentasjon, finnes det sammenhengende forskning fra 1983 og frem til i dag som dokumenterer at vitamin D styrer celledeling i immunceller. Bare spør. Her er en artikkel fra den canadiske legen Gerry Schwalfenberg, som rapporterer om hvordan det gikk da han kickstarta immunforsvaret på tre pasienter med kyssesyke: https://www.researchgate.net/profile/Gerry-Schwalfenberg/publication/350616555_Treatment_of_Infectious_Mononucleosis_with_High_Dose_Vitamin_D3_in_Three_Cases/links/60694d38458515614d32f603/Treatment-of-Infectious-Mononucleosis-with-High-Dose-Vitamin-D3-in-Three-Cases.pdf 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #20 Skrevet 2. desember 2021 Lonehill skrev (På 30.11.2021 den 16.08): Det spørsmålet har jeg aldri sett før. Rart at ingen har lurt på det der tidligere. Svaret er ganske enkelt å sørge for å ha nok vitamin D innabords. Immunforsvaret må ha tilgang til vitamin D for å lage hormonet immuncellene må ha for å formere seg. Hormonet cellene lager av vitamin D heter kalsitriol. Hormonet kalsitriol kan koble seg på i cellekjernen og styrer ikke mindre enn 3.000 gener. Har vi for lite vitamin D i blodet, blir det laget for få immunceller og da kan utviklinga bli litt uforutsigbar. For å si det mildt. I verste fall kan det ende med autoimmune reaksjoner. Når vi tar vaksinen, er poenget at den skal provosere immunforsvaret til å mobilisere. Da ryker det med en del vitamin D for å drive celledelingen. Derfor er det uansett lurt å fylle på lageret når man skal ta en vaksine. Hvis vi blir syke av et virus, er det fordi immunforsvaret har problemer med å fyre opp maskineriet når vi blir infisert. Da går det an å kickstarte immunforsvaret med en dose D-vitamin. Her er en populærvitenskapelig artikkel på dansk som forklarer hvordan immunceller bruker vitamin D som startbatteri: https://videnskab.dk/krop-sundhed/d-vitamin-er-immunforsvarets-batteri Dette har vært kjent for vitenskapen i 40 år, men er av en eller annen grunn ikke så veldig godt markedsført. Hvis du synes dette høres interessant ut og vil ha mer dokumentasjon, finnes det sammenhengende forskning fra 1983 og frem til i dag som dokumenterer at vitamin D styrer celledeling i immunceller. Bare spør. Her er en artikkel fra den canadiske legen Gerry Schwalfenberg, som rapporterer om hvordan det gikk da han kickstarta immunforsvaret på tre pasienter med kyssesyke: https://www.researchgate.net/profile/Gerry-Schwalfenberg/publication/350616555_Treatment_of_Infectious_Mononucleosis_with_High_Dose_Vitamin_D3_in_Three_Cases/links/60694d38458515614d32f603/Treatment-of-Infectious-Mononucleosis-with-High-Dose-Vitamin-D3-in-Three-Cases.pdf Ahh! Det var deilig å lese! Jeg tar masse d-vitamin uansett, fordi jeg regner med det er bra for å motvirke en evt coronainfeksjon også 🙂 Da er jeg meeeget godt forberedt til vaksina🙂 Anonymkode: b472f...0f1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå