Gå til innhold

Truxal- erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vektøkning, og det hjalp meg ikke på søvn i d hele tatt. Følte meg dårlig av den. Skal ikke dit før om 1 måned, på samtale :( vet ikke om han vil skrive ut noe så sterkt som apodorm. Han var usikker på å skrive ut truxal også. TS

Anonymkode: 5ce77...da1

Skjønner. 

Lag deg en liste, og i verste fall må du jo kreve å få legesamtale før, eller dra på legevakta. Ønsker deg i alle fall lykke til ❤️ 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ut på tur! skrev (Akkurat nå):

Skjønner. 

Lag deg en liste, og i verste fall må du jo kreve å få legesamtale før, eller dra på legevakta. Ønsker deg i alle fall lykke til ❤️ 

Tusen takk :( ❤️ TS

Skrevet

Tror det er pga vaksina jeg begynte å slite med søvn. Sleit aldri med det før jeg tok vaksina, og heller ikke med noe psykisk. TS

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Takk for svar. Ja kjenner at truxal ikke funker når jeg bare sov 4 timer av den, selv om jeg tok 50 mg. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Skal jeg gå uten medisiner? Er det det som trengs for å bli frisk? TS

Hvor mange dager har du tatt Truxal? Man kan leve greit med å sove 4 timer om natten. Det er ubehagelig, men det er ikke farlig på noen måte.

Anonymkode: 16b6a...faf

Skrevet
1 hour ago, Ut på tur! said:

Har du spurt om å få prøve apodorm? Det er mer potent enn Imovane og har mye lengre halvveringstid. Skal ikke brukes over tid, men kanskje du trenger noe mer krutt for å komme over kneika og inn i en bedre spiral?

Jeg mener at TS har fått tilbud om både Imovane (og Valium av legevakten), men hun ønsker ikke å ta noe avhengighetsskapende, så hun har takket nei til det. Da er vel ikke Apodorm et alternativ.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvor mange dager har du tatt Truxal? Man kan leve greit med å sove 4 timer om natten. Det er ubehagelig, men det er ikke farlig på noen måte.

Dette! Jeg kan, rett som det er, ha netter hvor jeg sover 4-5 timer. Det er faktisk ikke uvanlig. Så jeg ville ikke avskrevet Truxal fordi jeg «bare» sov 4 timer. Du sov jo, faktisk. 

Anonymkode: 99783...8e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette! Jeg kan, rett som det er, ha netter hvor jeg sover 4-5 timer. Det er faktisk ikke uvanlig. Så jeg ville ikke avskrevet Truxal fordi jeg «bare» sov 4 timer. Du sov jo, faktisk. 

Men jeg føler meg veldig dårlig av den. Kjempe svimmel , og svimte av imorres pga den og lavt blodtrykk. Det var skummelt. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tok den bare inatt, men er redd for å ta den igjen. Kjentes skummelt ut. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men jeg føler meg veldig dårlig av den. Kjempe svimmel , og svimte av imorres pga den og lavt blodtrykk. Det var skummelt. TS

Men det er da en helt annen begrunnelse enn at du skal slutte med den fordi du «bare» sov 4 timer. Vet ikke hvor lenge du forventer å sove på natta? 10-12 timer? I løpet av ei arbeidsuke er det mange som i gjennomsnitt har 5-6 timer nattesøvn, noen kanskje enda mindre - det er ikke ideelt, men normalt. 4 timer søvn er heller ikke ideelt, men heller ikke krise. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men det er da en helt annen begrunnelse enn at du skal slutte med den fordi du «bare» sov 4 timer. Vet ikke hvor lenge du forventer å sove på natta? 10-12 timer? I løpet av ei arbeidsuke er det mange som i gjennomsnitt har 5-6 timer nattesøvn, noen kanskje enda mindre - det er ikke ideelt, men normalt. 4 timer søvn er heller ikke ideelt, men heller ikke krise. 

Nei men jeg går rundt svimmel hver dag, og er kjempe sliten og helt utslitt. Hvis jeg har fått nok søvn, hvorfor føler jeg meg så dårlig da? Tror det er fordi jeg ikke sover 4 timer sammenhengende, men oppdelt. 4 timer oppdelt på natta. TS

Skrevet

Du besvimte jo av og til når du ikke brukte Truxal også. Det har vel vært det samme uansett hvilken medisin du har prøvd? Så da er nok ikke det denne medisinen sin skyld.

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Tok den bare inatt, men er redd for å ta den igjen. Kjentes skummelt ut. TS

Jeg vet du er redd for å ta medisiner. Men legen din ville ikke latt deg få prøve dette hvis det var farlig for deg. Du kan trygt ta medisinene dine.

Hold deg til den dosen du har fått foreskrevet. Hvis du tar mer kan du få sterkere bivirkninger. Da blir du redd og urolig igjen og så blir det enda vanskeligere å sove. Så hold deg til dosen legen har gitt deg og prøv å være tålmodig. 

• Liker 1
Skrevet

Men vil egentlig være helt uten medisiner :( TS

Skrevet

Har sett den andre tråden som du lagde i stad, og som ble stengt. Det var jo veldig leit, for det var så mange som ville hjelpe deg..❤️ Men man må være litt forsiktig med hvor mye man deler av tunge tanker her inne 😕 

Men hva om du skriver ned litt på et papir, om de tunge tankene som du  delte i det forumet? Legen må jo ta deg seriøst når du deler sånne ting med h*n. Bestill en akutt-time i morgen.. ok? ❤️

Og da må du få et eller annet samtaletilbud eller behandling, og ikke bare medisiner🤦‍♀️ For det er altfor dårlig!!

Og ja, kjære deg, det kan absolutt hjelpe å snakke med psykolog eller andre fagpersoner. Jeg vet at du tenker at det du trenger er «å bare bli frisk», men da MÅ du få hjelp. Det er når du snakker med noen om dette her, at de finner fortest ut av akkurat hvilken hjelp du trenger. For de kan ikke vite det, hvis du ikke sier det til noen. 

Det blir bedre igjen❤️

:hug:

Anonymkode: cbe8a...285

Skrevet

Snakk med de som er på STEPPS kurset og vær ærlig der om hvordan du har det. Det kan hende at de også kan hjelpe deg, enten selv, eller ved at de setter deg i kontakt med andre som kan det. Spør dem om de kan hjelpe deg med å forstå hva som skjer med deg.

Jeg sier som AB over at dette kommer til å bli bedre. Jeg tror at mange som har Borderline opplever å gå igjennom en slik dårlig fase som du har nå. Jeg leste i den andre tråden din at du er veldig ung. Du har ikke vært igjennom noe slikt før, så selvfølgelig er dette veldig skremmende. Men dette kommer til å gå over igjen. Fortsett å be om hjelp, fastlege, legevakt, gå på STEPPS. Hold ut. :klem:

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler deg å prøve Truxal lenger enn en natt.Du gir opp for lett og 4 timer søvn er så uendelig mye mer enn ingen søvn.Jeg bruker Truxal og har gjort det i mange år.Noen ganger sover jeg 6-7 timer i strekk,andre netter 3-4.Men det er helt greit,slik er det å ha en søvnforstyrrelse.Hold deg til et preparat  og bruk over tid.                                                                        

Anonymkode: 001b4...722

Skrevet

Den svimmelheten du fikk av Truxal er for de fleste en forbigående oppstartsbivirkning. Kroppen vil vende seg til det. Jeg har gått på Truxal i fire år og det er kun hvis jeg tar mer enn jeg skal (dvs mer enn kroppen er vant til) at jeg blir helt zombie dagen etterpå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...