AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #21 Skrevet 30. november 2021 Noen blir kun kåte av dem de føler en dyp connection med, kanskje er du en av dem! Og det er noe veldig nydelig med det synes jeg. Og ikke at det bør bety noe hva menn tenker, men de aller fleste mannfolk vil eeelske å bli sammen med en jomfru. Ingen mann vil tenke at det er en dårlig ting hvis de er den eneste som har opplevd deg på den måten Anonymkode: cbd29...42d 1
DominantHr Skrevet 30. november 2021 #22 Skrevet 30. november 2021 Legg deg på sengen med et speil i den ene hånden og plaser det mot skrittet. Før så en finger mot/inn i vagina. Ser du en sammentrekning så har du vaginismus. Gjenta øvelsen. Den visuelle forståelsen av sammentrekningen gjør at den fort vil gå over.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #23 Skrevet 6. desember 2021 Jeg har hatt partiell vaginisme og vestibulitt, og har blitt bra igjen. Det trenger ikke være noen livstidsdom akkurat, selv om det er noe herk, og tok noen år å bli helt bra og få samleie til å fungere igjen. Mitt råd til deg - for å forebygge at du får dette problemet - er å ta det rolig og være snill mot deg selv. Bare ha sex når du har veldig lyst, ikke press deg til noe. Etter den runden jeg har vært igjennom er jeg overbevist om at dette er en kombinasjon av et psykisk og nevrologisk problem. Når man opplever smerter under sex, blir man engstelig for å oppleve mer smerte, og dette medfører at man spenner og strammer, noe som fører til smerte. Selv om problemet har en psykisk årsak kan man faktisk måle nevrologiske endringer, forventningen om smerte forplanter seg også gjennom nervesystemet som en kroppslig reaksjon. Den beste måten å hindre at dette skjer deg er å ikke utsette deg for smertefull eller fryktskapende sex. På den positive siden: Det funker motsatt også. Gode seksuelle opplevelser venner kroppen til å forvente noe godt, gjør at vi slapper av, blir våte etc. Selv om behandling og terapi har hjulpet meg, er det flere år med forsiktig opptrapping gode seksuelle opplevelser som virkelig har kurert problemet. Anonymkode: 43a3b...42b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå