AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #1 Skrevet 28. november 2021 Hva er den en/flere feil du har gjort i trafikken? Anonymkode: 5b583...691
Hero1 Skrevet 28. november 2021 #2 Skrevet 28. november 2021 (endret) Kjørt på rødt lys. Brutt vikeplikten. Ikke blitt tatt enda Endret 28. november 2021 av Hero1
Gjest Shawtyella Skrevet 28. november 2021 #3 Skrevet 28. november 2021 Jeg gjorde litt feil på starten her og der, men de verste situasjonene har vært om jeg på starten dret meg ut med vikeplikta. Det har vært mer flaut enn farlig for å si det sånn, men allikevel😂 Jeg er snart ferdig med de to prøveåra på lappen, og kjørte ca 45.000km fra mars 2020 til mars året etterpå. Har fått mye mer erfaring bak rattet nå, men fy så redd jeg var før🤣🤣
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #4 Skrevet 28. november 2021 Brutt vikeplikten, den er fort gjort. Anonymkode: efe02...a3f 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #5 Skrevet 28. november 2021 Har bare hatt lappen i to år, og ikke kjørt så veeeldig mye så er jo ganske fersk. Har gjort ordentlig feil to ganger, ble tuta på begge gangene og det var helt forferdelig Brudd på eller holdt på å bryte vikeplikten to ganger, en gang i lyskryss og en gang i rundkjøring… Har heldigvis lært av det da, og kommet meg videre, selv om jeg følte meg fysisk dårlig et par dager etterpå hehe Anonymkode: 5b583...691 5
Gjest Chiroptera. Skrevet 28. november 2021 #6 Skrevet 28. november 2021 Skulle ut på riksveien og stod i et kryss og ventet på å få kjørt ut. En trailer som hadde glemt å skru av blinklyset kom kjørende og istedenfor å vente for å være sikker på at den faktisk bremset ned for å kjøre av, så stolte jeg kun på blinkingen hans og kjørte ut. Det var så nære på at han smalt inn i siden på meg at jeg fikk blodsmak i munnen. Dritskummelt.
Cole Skrevet 29. november 2021 #7 Skrevet 29. november 2021 Holdt på kjøre på et barn som stod med ryggen til en fotgjengerovergang med lyssignal, og som plutselig begynte å gå over baklengs. Det var i nærheten av Solli plass i Oslo. Det var mye trafikalt støy, og jeg var fortsatt ganske fersk på bykjøring alene. Jeg er fortsatt usikker på om jeg overså at det var rødt lys eller om det var barnet som gikk på rundt. Uansett var det særdeles uansvarlig å ikke være mer forsiktig når et barn står rett ved et overgangsfelt. Utover det har jeg ikke gjort noen store, grove feil som har virkelig har satt seg i ryggmargen. Man gjør jo åpenbart småting her og der som man tar med seg videre, men jeg har alltid vært særdeles bevisst på å kjøre defensivt. 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #8 Skrevet 29. november 2021 Den største feilen jeg har gjort er vel da jeg kræsjet med en annen bil. Det var heldigvis i lav hastighet, men allikevel. Det gikk heldigvis bra med oss begge, men har ikke hatt den samme gleden i å kjøre bil etter det. Jeg hadde ikke hatt lappen særlig lenge da det skjedde, og det er sikkert ikke lurt å ikke kjøre mer enn det jeg gjør. Det er flere år siden, men det plager meg enda. Anonymkode: 7e948...a51
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #9 Skrevet 29. november 2021 Kjørt i rødlys 🤣 såg på feil lys dings bongs. Anonymkode: 1ea0f...0a5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #11 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjørt i rødlys 🤣 såg på feil lys dings bongs. Anonymkode: 1ea0f...0a5 Glemte det nesten!. Da jeg kjørte første gang i Oslo så kjørte jeg i te banne sporene som er livsfarlig. Hey jeg overlevd Anonymkode: 1ea0f...0a5 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #12 Skrevet 29. november 2021 Kjørte helt inn i siden på en vei en gang for å slippe av en venn. Jeg var ikke kjent med denne veien, så jeg fikk ikke med meg at det var store hull i kanten. Havnet nedi et hull, og kom dermed inntil autovernet. Fikk en grei skrape i siden 😥 Kom litt for fort inn mot en tunell i regnværet, og fikk vannplaning. Gikk veldig bra da, men ekkel opplevelse. Anonymkode: 50ae2...441 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #13 Skrevet 29. november 2021 Jeg blinker ikke ut av rundkjøring, kjører Tesla. Anonymkode: 6d14f...8e1 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #14 Skrevet 29. november 2021 Den største feilen(e) jeg har gjort, er og kjøre ALT for fort, og ikke bare en gang. Jeg får skylde på at jeg var ung og dum, og alt for glad i fart og spenning. Det gikk heldigvis bra, og jeg har aldri vært utfor en ulykke, men det er sikkert bare flaks sett tilbake på det. Nå er jeg heldigvis blitt mer voksen, og ser tilbake på det med skam og en del takknemlighet for at jeg ikke forårsaket en alvorlig ulykke.... 😢 Anonymkode: 9831a...f35 1
Troyamin Skrevet 29. november 2021 #15 Skrevet 29. november 2021 Brøt vikeplikten og krasjet ikke mange dagene etter jeg fikk lappen. Kjørt alt for fort i min ungdom. Heldigvis skjedde det ingen ting. Men har hatt dårlig samvittihet i ettertid. Har kjørt på rødt lys to ganger, uten å bli tatt. Ellers har jeg (bank i bordet) kjørt prikkfritt og fint i snart 25 år! Når det er sagt, så støtter jeg ungdom som nå er ute og prøver bilen sin på glatta. Jeg synes politiet er alt for strenge på sladding og annen "leking" på nattestid og da på øde landeveier. 2
Cole Skrevet 29. november 2021 #16 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Glemte det nesten!. Da jeg kjørte første gang i Oslo så kjørte jeg i te banne sporene som er livsfarlig. Hey jeg overlevd Anonymkode: 1ea0f...0a5 Du mener trikkesporet? 1
Gjest Chiroptera. Skrevet 29. november 2021 #17 Skrevet 29. november 2021 (endret) Troyamin skrev (5 timer siden): Brøt vikeplikten og krasjet ikke mange dagene etter jeg fikk lappen. Kjørt alt for fort i min ungdom. Heldigvis skjedde det ingen ting. Men har hatt dårlig samvittihet i ettertid. Har kjørt på rødt lys to ganger, uten å bli tatt. Ellers har jeg (bank i bordet) kjørt prikkfritt og fint i snart 25 år! Når det er sagt, så støtter jeg ungdom som nå er ute og prøver bilen sin på glatta. Jeg synes politiet er alt for strenge på sladding og annen "leking" på nattestid og da på øde landeveier. Det er så mye elg og alskens av dyr på de øde landeveiene at det er en uting å leke seg der. Hadde det bare gått ut over dem selv om det skjedde noe så er det greit, men det er ikke gøy for de som må komme å rydde opp i rotet som blir av både dyr og folk når man kræsjer med et dyr. Spesielt om det må letemannskap ut midt på natta i kulda for å lete etter et skadet dyr. Det de burde hatt er tilgang på trygge steder de kan leke seg som f.eks de digre banene hvor de øver seg på glattkjøring. Endret 29. november 2021 av Chiroptera.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #18 Skrevet 29. november 2021 Sitte på med svigermor. Det er helt vanvittig å tro at den dama ikke kræsjer daglig. Ufattelig sløv, får ikke med seg noe, står på grønt, kjører på rødt, ligger i motsatt felt på smal vei fordi hun ikke vet hvor bred bilen er, snakker seg bort i 110 sone på E18 og ligger da i 50. Nope. Aldri igjen. Anonymkode: d9b57...f55 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #19 Skrevet 29. november 2021 Jeg så bare til venstre før jeg kjørte ut i et kryss. Det er en trafikkert vei, og det er bare flaks at det ikke kom en bil. Jeg vet ikke hvorfor jeg bare så den ene veien før jeg kjørte, men det er den eneste gangen jeg ikke har sett begge veier. Anonymkode: f2520...36f
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #20 Skrevet 29. november 2021 Kjørte på motorveien da jeg var ganske fersk sjåfør og havnet bak en campingbil som kjørte i 60 i 100-sona og syntes det var forferdelig sakte. Kjørte ut i venstre-fila og kjørte forbi og kom til et punkt på motorveien der det hadde samlet deg mye vann, så jeg vannplana og mista nesten all kontroll over bilen… det gikk heldigvis bra, greide å holde meg innenfor feltet, men det var bare flaks! Skikkelig ekkelt og uansvarlig kjøring av meg… Anonymkode: 5b583...691 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå