AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #1 Skrevet 28. november 2021 Har lagt meg til en uvane med å plukke/skrape av flassflak i hodebunnen når jeg kjenner på stress/angst. Har begynt å miste mer hår av det... Har noen samme problem, og tips til hvordan jeg kan slutte? Begynner å gjøre det ubevisst, f.eks. hvis jeg sitter og ser på tv. Og har noen tips til en god sjampo for flassende/sår/irritert hodebunn? Anonymkode: fbf2e...9e9
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #2 Skrevet 28. november 2021 Det er en uvane å generelt plukke på ting. Jeg gjorde det en del før da jeg hadde ganske tørr hodebunn. Det hjelper sikkert om du slutter å flasse og da ikke har så mye å plukke på da. Vet dessverre ikke om noen gode sjampoer for det Anonymkode: 131c2...87c
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #3 Skrevet 28. november 2021 Vet ikke om det er helt det samme, men jeg har også pirket meg i hodebunnen i flere år. Synes det var flaut og tenkte kløen, sår og flasset ikke ville gå bort før jeg sluttet å pirke. Og det var umulig. Men når legen så på det hadde jeg utviklet et stort eksem, og med kortison krem ble det mye bedre, og jeg glemmer ofte å pirke. Verdt å prøve kanskje 😊 Anonymkode: ced91...7f9
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #4 Skrevet 28. november 2021 Jeg gjorde det før. Nå bruker jeg den banan-sjampoen man får i alle matbutikker, og da klør det ikke mer. Jeg skummer også sjampoen før jeg tar den lett i håret. Det hjalp at det ikke klør lenger. Du må også bare være streng med deg selv og tenke på hvor tynt håret blir. Anonymkode: eda20...953
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå