mizzey Skrevet 10. oktober 2005 #1 Skrevet 10. oktober 2005 noen som har noen erfaringer med denne typen av prevangsjonsmiddel?? pris osv ??
Iceglow Skrevet 10. oktober 2005 #2 Skrevet 10. oktober 2005 Skum gjennom de trådene her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...&hl=p-spr%F8yte http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...&hl=p-spr%F8yte At den er lovlig i annet enn helt ekstraordinære tilfeller (tenker her i hovedsak på PU og lignende hvor det er i påvente av sterilisering) er for meg et mysterium.
Gjest gjest1 Skrevet 10. oktober 2005 #3 Skrevet 10. oktober 2005 Koster ikke spesielt mye, du får resept hos legen, så tar du med deg greiene å og en sykepleier setter sprøyta på deg på legekontoret. Så slipper du å huske piller hver dag da, og det er jo en fordel Har tatt den en gang, men blødde konstant i 3 mnd så jeg ville ikke fortsette. Etter det tok det et år før mensen ble normal igjen.
India Skrevet 13. oktober 2005 #4 Skrevet 13. oktober 2005 Hei. Jeg brukte p-sprøyte i litt over ett år. Det var jo veldig fint å slippe å ha mens og slippe å tenke på prevensjon. Men jeg fikk utrolig humør svingninger, deprimert, lei meg for alt osv. Pluss at jeg la på meg ca 15 kg. Det var pga vekta at jeg sluttet med den, og det er jeg veldig glad for nå. Det første jeg merket var humøret ble berdre og jeg kunne føle meg glad, samboeren min merket stor forskjell på hvordan jeg var. Etterhvert har jeg gått ned igjen i vekt også, men det sitter litt igjen enda. To år siden jeg sluttet. Jeg vil ikke annbefale noen å bruke p-sprøyte pga fysisk og psykisk forandring, men det kan vel variere litt fa person til person. men jeg har aldri hørt om noen med positiv opplevelse av p-sprøyten. Jeg angrer meg iallefall...
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2005 #5 Skrevet 13. oktober 2005 vet ikke så mye om den, bortsett fra at moren min ble gravid på den...
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2005 #6 Skrevet 14. oktober 2005 Jeg brukte p-sprøyte i ca to år, og var strålende fornøyd med den. Hadde noen uregelmessige småblødninger innimellom, men resten av tiden var helt uten mens. Jeg har lagt på meg de siste årene, men jeg tror ikke at p-sprøyten kan ta skylden for det. (Det må nok Nidar Bergene og julemarsipan i oktober gjøre) Da jeg sluttet med den fikk jeg voldsomme humørsvinginger. Skikkelig sur og grinet lenge. Mens jeg gikk på den kjente jeg at jeg fikk litt redusert sexlyst, men ikke så mye at det var et problem.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2005 #7 Skrevet 14. oktober 2005 man tar det vel 3 hver mnd hos legen...(en sprøyte i rompa eller noe) så koster d ca 300 kr tror jeg..men man mister jo mensen så det vil ikke jeg...(greit selvfølgelig, men vanskelig å ha noe kontroll hvIS man skulle blitt gravid o.l..pluss kan ikke bli gravid på en lang stund etterpå så ikke lurt å begynne på den hvis du har planer om barn om noen år...)
Gjest Varg-Menja Skrevet 15. oktober 2005 #8 Skrevet 15. oktober 2005 Man tar sprøyta hos legen hver 3. måned, hver sprøyte koster rett under 100 kroner. Så må man betale litt hos legen for å sette den, men gjør man det hos fastlegen koster det ikke mer enn 50 kroner. Jeg brukte den i tre år, grunnen til at jeg begynte var at jeg var i en situasjon hvor jeg måtte ha så trygg prevensjon som mulig. Fungerte helt fint de første to åra, men så mistet jeg sexlysten og ble oppsvulmet i kroppen. (Gikk ikke opp i vekt, bare "este" litt ut.) Hovedgrunnen til at folk legger på seg er at p-sprøyta øker apetitten, så dersom man er redd for det må man passe på å spise som man pleier. Jeg kan egentlig anbefale den, så lenge man er ops på det med sex-lysten. Den store faren er at den forsvinner så sakte at man ikke legger merke til det før den er borte. Så må man huske at når man slutter på den igjen kan det ta 1-2 år før man blir fruktbar igjen. Da jeg sluttet fikk jeg tilbake menstruasjon og eggløsning etter bare ett halvt år, heldigvis.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2005 #9 Skrevet 15. oktober 2005 Jeg brukte p-stav i et halvt år, det går vel litt ut på det samme. Mista all sexlyst, ble deprimert og blødde som bare det i veldig uregelmessige perioder. Misfornøyd og kvitta meg med dritten!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå