Gå til innhold

Bortfall av mensen seks måneder etter andre dose pfizer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har opplevd krøll med mensen så sent som fem-seks måneder etter andre vaksine mot covid-19? Min menstruasjon holder seg vanligvis på en syklus mellom 27 og 29 dager. I løpet av tiden etter andre dose (26.05.) har jeg hatt en gang med 32 dager mellom to menstruasjoner og en gang med 31, ellers har det vært normalt. Helt til den 15.11. da jeg plutselig begynte å spotte. Dette var dag 18 etter første dag i forrige menstruasjon, og i dagene som fulgte kom blødningene i større eller mindre grad. Men ingen typiske mensen-smerter, bare en og annen murring. Ser man bort fra denne blødninga skulle jeg hatt mensen for to til fire dager siden. Men skal jeg tro at denne blødninga var en slags mensblødning? Ikke gå og vente på at det skal komme en ny i disse dager, men heller anse det som at neste blødning kommer ca 13.12.?

Vanskelig å svare på for alle damer. Men er det andre som har opplevd lignende? At menstruasjonen ikke har slått krøll på seg før flere måneder etter vaksinasjonen, er det andre enn meg som har opplevd det?

Anonymkode: 8bf96...0f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må tilføye at nevnte blødning varte ca en uke 

TS

Skrevet

Kan være en cyste som har sprukket. Helt vanlig.

Menssyklus på 28-31 regnes som veldig regelmessig.

• Liker 1
Skrevet
Ny Bruker skrev (9 timer siden):

Kan være en cyste som har sprukket. Helt vanlig.

Menssyklus på 28-31 regnes som veldig regelmessig.

Det vet jeg. Men jeg skulle fått mensen for en uke siden ifølge den syklusen. Som jeg skriver så var 15.11. dag atten etter første dag i forrige menstruasjon

• 4 uker senere...
Skrevet

Når fikk du mensen igjen?

Min andre dose var Moderna i begynnelsen av september, altså snart 5 mnder siden. Normal sykluslengde for meg er 26 dager, og jeg har hatt mensen 3 ganger siden 2. dose helt som normalt, men nå er jeg på 39nde døgnet. Altså mensen er forsinket med 13 dager.. jeg har hatt murringer flere dager og vært sikker på at nå, nå kommer den endelig, men nei. Og nei, jeg er ikke gravid, fysisk umulig. 

Kan forstyrrelsen skyldes vaksinen? Er det andre som har opplevd en slik forsinket reaksjon? 

Anonymkode: 32e0e...9ce

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt regelmessig mens i alle år, men i vinter og vår var det bare kluss. Kunne gå 50- 60dager uten mens. Måtte til slutt sette inn hormonspiral for slimhinna i livmoren ble så fortykket og det ble en økt kreftrisiko. Dette var før jeg tok vaksine.  

Om det bare er én gang med forsinket mens ville jeg ikke brydd meg. Men om du ikke kommer i gang igjen innen et par-tre måneder ville jeg tatt kontakt med lege.  

Anonymkode: 9f2fe...bd0

Skrevet

Har fått kluss i form av at mensen varer lengre og økte smerter både under menstruasjon og før/etter. 

Tok 3.dose for 3 uker siden. Siden det har jeg hatt 3-4 runder med langvarige mensen-smerter vonde som rier... 

• Liker 2
Skrevet

Det er veldig uvanlig at en bivirkning av en vaksine oppstår flere måneder etter vaksinering, så jeg tror ikke det er det.

• Liker 4
Skrevet
Nicathv skrev (På 30.12.2021 den 3.00):

Det er veldig uvanlig at en bivirkning av en vaksine oppstår flere måneder etter vaksinering, så jeg tror ikke det er det.

Det er ikke uvanlig at bivirkninger etter vaksine oppstår etter måneder. Det kan faktisk gå noen år og!

• Liker 6
Skrevet

Det er veldig, veldig mange årsaker til uregelmessig menstruasjon. Når det først inntreffer så lang tid etter vaksinen, ville jeg gått ut fra at vaksinen ikke var årsaken. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, men det har skjedd noen ganger i livet ellers. Pleier å være veldig regelmessig. 

Skrevet

Tråden stenges i henhold til rommets retningslinjer, les mer her:

-Safiye, mod

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...