Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Million
Skrevet

Det hadde vel vært fint om alle var villig til å dele på goder og overskudd, og Norge har i så fall et godt utgangspunkt til å gå foran som et godt eksempel. Landegrenser burde viskes ut, i alle fall mentalt, når naturkatastrofer ødelegger for så mange mennesker.

Det hadde vært fint om alle kunne se på verden som et AS. Hvis det går dårlig i noen av avdelingene så må man få dem på rett kjøl for å få et bedre overskudd.

Og husk at det kommer ikke noe i en lukket hånd :-)

Skrevet

Før vi kan begynne å se på verden som et AS, må vi først gjøre det her i landet. Og hverken Norge eller verden forøvrig er slik man skulle ønske.

Gjest Million
Skrevet

Var bare en tanke... og man kommer i alle fall ingen vei hvis man ikke sikter litt høyt.

Norge er vel ganske nære fasiten på et velfungerende samfunn sammenlignet med resten av verden. De problemene vi synes er store her i landet blir pinlig små sammenlignet med en del andre lands.

Skrevet

Helt enig med deg Million. Poenget mitt var bare at verden er dessverre ikke perfekt.

Gjest Million
Skrevet

Nei, verden er ikke perfekt.

Men hvis vi slutter å tenke "fysj! Så fælt vi har det", og heller sikter litt høyt og framover, så kommer vi kanskje litt nærmere mål alle sammen :-)

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Regjeringen synes tydeligvis at Ashan og andre har helt rett, og har fremmet forslag om tilleggsbevilgning.

Selv støtter jeg selvsagt trådstarteren fullt ut. I et tragisk land der bensinprisen overstiger 10 kroner pr. liter er det helt hårreisende at man tar seg råd til å bidra med hjelp til en bitteliten rystelse i Muslimistan som bare gjør noen få millioner hjemløse!

Skrevet (endret)

Aslam Ahsan er en vits, han har ikke rett til å kreve noe. Den norske stat har gitt bort nok av skattebetalernes penger allerede.

Endret av Christiane
Gjest Dum Perignon
Skrevet (endret)

Moderert

Endret av Dum Perignon
Skrevet (endret)
Ja, ikke sant!

Helt enig. Like greit det kommer flere skjelv, så enda flere dør. Jo flere muslimske barn som dør, dess færre terrorister vil det bli i fremtiden. Da blir det behov for mindre økonomisk bistand og vi kan spise oss enda feitere på harrymat og harrysnop for de pengene staten sparer.

Ærlig talt. Skjerp dere folk. Klart man skal hjelpe når det er katastrofe.

Ps. Jeg skjønte at Dum P`s sitat er ironisk ment.

Endret av Remyline
Skrevet
Ærlig talt.  Skjerp dere folk.  Klart man skal hjelpe når det er katastrofe.

Selvsagt kan man hjelpe. Men ingen har rett til å kreve penger fra de norske skattebetalerne (Det er tross alt derfra pengene kommer)

Han kan gjerne be, trygle, tigge eller mase, men han har ikke rett til å kreve noe.

Skrevet

Den siste der var meg. Jeg glemte å logge meg inn.

Skrevet
Den siste der var meg. Jeg glemte å logge meg inn.

Enig med Christiane, og gjest under.

Vi er kjent for å gi mest både i og utaførr de offentlige budsjettene når det gjelder u-hjelp/katastrofehjelp.

Dt er derfor en uting når noen begynner å ta vår gavmildhet/gjestfrihet for gitt. Det er rett og slett frekt :frustrert:

Skrevet

Om femti år, når det er vi her på bjerget som ikke eier nåla i veggen lenger, når det er tomt for olje og fisk, og vi dermed ikke har noe å leve av, og Asia er på topp eller på vei oppover... da håper jeg at de ikke tenker som enkelte nordmenn gjør i dag, at ikke pokker om de skal hjelpe til med sine skattepenger..hvis vi skulle trenge litt hjelp her i det iskalde nord.

Skrevet
Om femti år, når det er vi her på bjerget som ikke eier nåla i veggen lenger, når det er tomt for olje og fisk, og vi dermed ikke har noe å leve av, og Asia er på topp eller på vei oppover... da håper jeg at de ikke tenker som enkelte nordmenn gjør i dag, at ikke pokker om de skal hjelpe til med sine skattepenger..hvis vi skulle trenge litt hjelp her i det iskalde nord.

Bra sagt! Med tanke på hvor mye vi satser på utdanning og forskning i norge så er vi jo veldig godt utrustet når olja forsvinner. Kult med et land fullt av sosiologer og statsvitere.. og en person som er litt stødig i mattematikk...moaaahahaha..

Skrevet

Idiotisk å sende så mye penger ut av landet, når vi har en god del eldre og syke her i landet som ikke får det de har krav på, man må tydeligvis være halvdau for å få sykehjemsplass, og når man endelig kommer inn så blir man mer eller mindre stuet bort,fordi det ikke er råd til å ansette nok pleiere.... Det er mye norge ikke har råd til i helsevesenet til sine egne beboere,men å sende ut maaaasse penger, det har vi råd til.... Lenge leve norge..... :sarkasme:

Skrevet
Idiotisk å sende så mye penger ut av landet, når vi har en god del eldre og syke her i landet som ikke får det de har krav på, man må tydeligvis være halvdau for å få sykehjemsplass, og når man endelig kommer inn så blir man mer eller mindre stuet bort,fordi det ikke er råd til å ansette nok pleiere.... Det er mye norge ikke har råd til i helsevesenet til sine egne beboere,men å sende ut maaaasse penger, det har vi råd til.... Lenge leve norge..... :sarkasme:

Vi har faktisk råd til begge deler, men det er faktisk ikke politisk vilje til å gjøre noe for de eldre og vanskeligsstilte her i landet ellers ville ting vært gjort for lenge siden. Og pleiermangelen kommer nok bare til å øke siden det er dårlig betalt og tungt arbeide, at staten ikke har penger er bare en del av problemstillingen. Men jeg synes ikke man skal la dette gå ut over mennesker som er rammet av en katastrofe, og det er faktisk mange norske statsborgere som har slekt i området.

Skrevet
Men jeg synes ikke man skal la dette gå ut over mennesker som er rammet av en katastrofe, og det er faktisk mange norske statsborgere som har slekt i området.

Før den skal kaste bort penger i øst og vest burde staten ta seg av problemene innad i landet.

Slik jeg ser det burde staten være forpliktet til å først og fremst sikre behovene til landets innbyggere, efterpå kan man begynne å tenke på bistand.

Skrevet

Jeg lever under "fattigdomsgrensa" i Norge, og betaler for et barn i SOS-barneby hver måned. Det er alltid noen som har det værre enn oss, ikke glem det.

Det er dumt å KREVE, men politikken her i landet har åpnet for denne type behandling fra flerkulturelle. Uansett går pengene til noen som trenger det mer enn oss, prøv å huske det.

NB: er IKKE sosialklient!

Skrevet
Før den skal kaste bort penger i øst og vest burde staten ta seg av problemene innad i landet.

Slik jeg ser det burde staten være forpliktet til å først og fremst sikre behovene til landets innbyggere, efterpå kan man begynne å tenke på bistand.

Tror ikke du at et rikt land som Norge har råd til å ta seg av sine egne? Det har vi, men det gjøres bare ikke av ulike grunner. Inflasjon, økonomi og generell mistenksomhet innenfor befolkningen mot at noen skal få noe er noen av grunnene til dette. Sjekk trygdetråden eller tråden om at sosialklienter skal få noe mer å rutte med så ser du realitetene. Eldre, barn og fattige er ikke lønnsomme så det gjør ikke så mye om de ikke har det så bra. Det er til og med folk som mener at tiggerne skal skatte, så vennligst ikke kom med den "hjelpe andre her hjemme-talen" nå det ikke ligger mer i det enn en anledning til å nekte andre fattige katastroferammede hjelp. Vi har råd til begge deler faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...