Gå til innhold

har du noen tenkt over at utlendinger kan være rasister???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 23 år gammel jente som begynte på høgskolen i august. har alltid vært interessert i nye mennesker særlig fra andre land, hadde til og med tenkt å studere i utlandet bare for å treffe nye mennesker. i klassen min var det ikke så mange utenlandske, kanskje fem til sammen 3 jenter og 2 gutter, en av guttene har mange av fagene jeg har så vi ser hverandre ofte, han er så utrolig hyggelig å hjelpsom, men når jeg prøver å komme meg enda mere innpå så begynner han å bli rar, observert han lite gran, han er sånn med de etnisk norske elevene, samme gjelder de jentene. er dere enige at de kan være rasister? noen opplevd det samme før?

Anonymkode: 66677...261

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, folk med innvandrerbakgrunn er som hovedregel ikke rasister.

Det burde du vite.

Anonymkode: b8262...125

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det burde du vite.

😂

Anonymkode: b1dbf...3e1

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det burde du vite.

trodde det jeg og til og begynne med, men har notert meg følgende:

- de henger ikke med etnisk norske elever

- når en utlending sitter på en benk og en etnisk norsk på en annen også kommer det en annen utlendinger, gjett hvilken benk han velger?

- de er snille i korte sammenheng men de ignorer lange samtaler med etnisk norske elever

kan du forklare det? hvis ikke det er rasisme?

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Kun hvite er rasister :ironi:

Eneste forskjell er at ikke-hvite har lov å være rasister. 

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet

What? Næhei, kun hvite mennesker kan være rasister. 

Anonymkode: 911d7...243

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

jeg er 23 år gammel jente som begynte på høgskolen i august. har alltid vært interessert i nye mennesker særlig fra andre land, hadde til og med tenkt å studere i utlandet bare for å treffe nye mennesker. i klassen min var det ikke så mange utenlandske, kanskje fem til sammen 3 jenter og 2 gutter, en av guttene har mange av fagene jeg har så vi ser hverandre ofte, han er så utrolig hyggelig å hjelpsom, men når jeg prøver å komme meg enda mere innpå så begynner han å bli rar, observert han lite gran, han er sånn med de etnisk norske elevene, samme gjelder de jentene. er dere enige at de kan være rasister? noen opplevd det samme før?

Anonymkode: ebcc6...fa8

Skrevet

Ja mange av dem er rasister, kaller oss for potet osv, de syntes vi er ekle som spiser svinn.

Anonymkode: 4180f...0ff

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

trodde det jeg og til og begynne med, men har notert meg følgende:

- de henger ikke med etnisk norske elever

- når en utlending sitter på en benk og en etnisk norsk på en annen også kommer det en annen utlendinger, gjett hvilken benk han velger?

- de er snille i korte sammenheng men de ignorer lange samtaler med etnisk norske elever

kan du forklare det? hvis ikke det er rasisme?

Det er ikke rasisme før man diskriminerer noen på bakgrunn av rase.  Å velge å sette seg med en fra samme opprinnelse er altså ikke rasisme før man ytrer eller tilkjennegir at man velger bort den ene på bakgrunn av rase.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Anonymkode: ebcc6...fa8

?

Skrevet

Det er mye rasisme blandt andre folkeslag. Mellom grupper, klaner og nasjoner. Tror faktisk nordmenn generelt er blandt de minst rasistiske. Har bodd i ulike land, å møtt mye rasisme, og jeg er etnisk norsk. Av en eller annen merkelig grunn så er det i Norge, opplest å vedtatt, at bare hvite er rasister. Virkeligheten er noe ganske annet.

Anonymkode: 24a6a...8dc

• Liker 6
Skrevet

Kan være?? Det er helt likt over hele verden.

Anonymkode: c322f...704

Skrevet

Hæ?! Jeg trodde rasisme var et norsk fenomen. Har aldri tenkt at det kan være sånn i utlandet.

Anonymkode: 6c050...152

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

jeg er 23 år gammel jente som begynte på høgskolen i august. har alltid vært interessert i nye mennesker særlig fra andre land, hadde til og med tenkt å studere i utlandet bare for å treffe nye mennesker. i klassen min var det ikke så mange utenlandske, kanskje fem til sammen 3 jenter og 2 gutter, en av guttene har mange av fagene jeg har så vi ser hverandre ofte, han er så utrolig hyggelig å hjelpsom, men når jeg prøver å komme meg enda mere innpå så begynner han å bli rar, observert han lite gran, han er sånn med de etnisk norske elevene, samme gjelder de jentene. er dere enige at de kan være rasister? noen opplevd det samme før?

Ja selvsagt er de rasister, og selvsagt er de mer rasistiske enn etniske nordmenn, rett og slett fordi etniske nordmenn læres opp til å ikke være det og det tolereres ikke at vi er det, mens innvandrerer oppfordres til å være stolte av sin etnisitet og differensiere seg, og det bortforklares og ignoreres når de er rasistiske, så selvsagt vil de ende opp med å være mer rasistiske enn etnisk norske.

• Liker 2
Skrevet

For et blåst spørsmål. Rasisme, fremmedfrykt eller en tanke om at egen kultur, væremåte, religion, tankesett osv er best finnes overalt. 

Relativt mye nasjonalisme bare i denne tråden, her snakker man om innvandrere, utlendinger og utlandet som om det bare er et stort land utenfor Norge hvor alle er like og sannsynligvis en annen rase. Men det er ikke viktig hvor de er fra, de er bare utlendinger. 

• Liker 2
Skrevet

Det er mye rasisme blant innvandrere som er rettet mot nordmenn, bare se på hvordan innvandrerungdommer rotter seg sammen for å rane og banke opp etniske norske.

Etniske norske jenter og andre jenter som ikke dekker seg til kan ikke gå i fred uten å bli kalt for horer, de blir sett på som mindreverdige og fritt vilt når det kommer til seksuelle tilnærmelser. 

Jenter med innvandrerbakgrunn får ikke bli sammen med etniske norske fordi det bringer skam over familien, mange innvandrerbarn får ikke leke sammen etniske norske barn fordi det er dårlig innflytelse.

Religiøse ledere advarer mot at innvandrerungdommer har blitt for norske og oppfordrer foreldrene til å sende ungene på religiøse skoler.  

Anonymkode: 139cc...8de

• Liker 2
Skrevet
Cuntzilla skrev (2 minutter siden):

For et blåst spørsmål. Rasisme, fremmedfrykt eller en tanke om at egen kultur, væremåte, religion, tankesett osv er best finnes overalt. 

Relativt mye nasjonalisme bare i denne tråden, her snakker man om innvandrere, utlendinger og utlandet som om det bare er et stort land utenfor Norge hvor alle er like og sannsynligvis en annen rase. Men det er ikke viktig hvor de er fra, de er bare utlendinger. 

Ikke bare finnes rasisme overalt. Det er langt mer rasisme i ikke-vestlige land. I ikke-vestlige land er ofte rasisme helt stuerent. Og de som kommer fra slike land tar naturlig nok med seg holdningene. Ikke så rart. Er man vokst opp med at jødene står bak alt faenskap i verden så slutter man ikke å tro det kun fordi man flytter til Norge. 

Anonymkode: 148dd...63a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er mye rasisme blant innvandrere som er rettet mot nordmenn, bare se på hvordan innvandrerungdommer rotter seg sammen for å rane og banke opp etniske norske.

Etniske norske jenter og andre jenter som ikke dekker seg til kan ikke gå i fred uten å bli kalt for horer, de blir sett på som mindreverdige og fritt vilt når det kommer til seksuelle tilnærmelser. 

Jenter med innvandrerbakgrunn får ikke bli sammen med etniske norske fordi det bringer skam over familien, mange innvandrerbarn får ikke leke sammen etniske norske barn fordi det er dårlig innflytelse.

Religiøse ledere advarer mot at innvandrerungdommer har blitt for norske og oppfordrer foreldrene til å sende ungene på religiøse skoler.  

Anonymkode: 139cc...8de

Det stemmer. Tror man må huske på at mange av innvandrerne kommer fra en klankultur og så lenge de beholder den så vil de aldri kunne integreres i Norge.  Muslimenes kultur bryter sammen om de begynner å respektere kvinner. 

Anonymkode: 148dd...63a

• Liker 1
Skrevet

Rasister kommer i alle former og farger.

Skrevet

Pakistanere ser ned på og unngår folk fra Somalia, blant annet, har jeg lest. Dette er rasisme.

Anonymkode: 97ba5...35c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...