Gå til innhold

Valp i hus! Så sliten!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Endelig ble det vår tur! En liten aktiv krabat som vi har sett frem til. Men alt har ikke gått etter planen, min partner fikk endret turnus som betyr at det er meg og valpen alene fra nå i 4 uker, fra den er 8uker til den er 12uker. Det var ikke planen og er skikkelig tungt. Har vært alene i 2 uker og er så sliiiten. Har hatt fri fra jobb litt, men må tilbake igjen nå. Og den bitingen! Valpen er kjempe søt og morsom og givende å trene, se dne lære og alt dette gøyale og positive med valper! Men den bitingen! Og vi har ikke heis og bor i 4etg. Satser på bra rumpe etterhvert.

Har du noen gode valpetips angående rabiat skapning og biting?

eventuelt trøstende ord

Anonymkode: 80902...d6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du noen gode valpetips angående rabiat skapning og biting?

eventuelt trøstende ord

Anonymkode: 80902...d6a

Slapp av og pust med magen. Det blir bedre! 

Ha alltid godbiter og en liten taufille i lomma. Den skal du avlede hunden med når den starter å bite. For å få tilbake filla, bytter du med godbitene. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg lå på stua med klærne på de første 14 dagene siden den måtte ut om natta heeele tida, jeg så ut som en uteligger til slutt! Ang bitinga, sørg for at den har mange leker å tygge på. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er i samme båt. Jeg har en liten krabat på 1 kg som biter etter foten min. Kjempe vondt. 

Anonymkode: bcfac...1dd

Skrevet (endret)

Dypeste medfølelse! Jeg brukte en del fylt og fryst kong for å få litt pause! 

Og valpegrind! Så lenge de ikke har panikk, kan de godt klage litt! Blir bitingen veldig intens er det fordi de er overstimulert. Da er det rett i grinden, sånn at de får hvile. Super vanskelig og krevende!! Jeg var også helt utslitt

Det blir bedre ❤️❤️❤️

Endret av Ballerina87
  • Liker 2
Gjest Linny111
Skrevet

Det blir bedre! Ett tips er å begynne relativt tidlig med rotrening. Vi var ikke sååå flinke til det og fikk en ganske vilter tenåring, men nå som vi har begynt å fokusere ordentlig på det, er livet mye enklere. Valper blir lett overstimulert og trenger mer søvn enn de egentlig har lyst på 😂

Kos deg! Ikke vær spesielt redd for bitingen. Den går nesten alltid over så lenge du ikke oppmuntrer til det. Vår bet sykt mye, jeg tenkte at det kunne ikke være normalt, men det gikk over. Jeg kjøpte Crocs for å beskytte føttene mine de første månedene.

Skrevet

Ikke la den få bite & burtrening😊

Anonymkode: 8b253...dc6

Skrevet

Jeg foreslår at du ser serien med hundetrener Maren og valpeeiere, den ligger på NRK.no, tror jeg. Der ser du både andre nybakte hundeeiere som er frustrerte og slitne, og får masse gode tips. Håper det snart går bedre :) 

• Liker 1
Skrevet

Hver gangen hunden biter må du ta grep. Hvordan du vil løse dette er opp til deg, men du kan for eksempel gå bort fra den, ta den ned av sofaen, bytte ved at du gir den en leke. 

Jeg føler det er blitt vanligere å behandle hunder som små barn og dette er ikke bra for hunder. De trenger å få være det de er, hunder! 

Anonymkode: fee38...7f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke la den få bite & burtrening😊

Hva legger du i burtrening?

Anonymkode: 6697f...cb9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.11.2021 den 17.46):

Hva legger du i burtrening?

Sier seg selv, trene på å ligge i buret når jeg ønsker det. Helst etter aktivitet så den lærer seg å slappe av. Åpner døren lydløst når den sovner. Det får man mye igjen for senere når man trenger å ha den i buret under feks middagslaging, besøk, handletur. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sier seg selv, trene på å ligge i buret når jeg ønsker det. Helst etter aktivitet så den lærer seg å slappe av. Åpner døren lydløst når den sovner. Det får man mye igjen for senere når man trenger å ha den i buret under feks middagslaging, besøk, handletur. 

Her gjør vi det annerledes. Hunden her har lært at i buret får hun noe godt, så hun skynder seg inn i det når vi setter det opp (har sammenleggbart, brukes ikke så ofte hjemme). Jeg ville uansett trent på at hunden klarte å slappe av uten bur med besøk og middagslaging. Når vi handler er hun løs hjemme. 

Skrevet

Det blir bedre❤️

Anonymkode: 25d31...d23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...