AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #1 Skrevet 27. november 2021 Noen her som har angst for å sove ? Jeg er livredd for å sove så ender som regel opp med panikkangst når jeg blir trøtt å som igjen fører til at jeg sover lite. Noen som har noen tips til meg på hva jeg kan gjøre for å snu dette? Anonymkode: 12877...804
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #2 Skrevet 27. november 2021 Vet du hvorfor du er så redd for å sove? Anonymkode: a144e...34f 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #3 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vet du hvorfor du er så redd for å sove? Anonymkode: a144e...34f Tankekjør, dødsangst, angst, mareritt , redd for fremtiden, redd for ny dag, redd for å aldri komme med igjen etter en bipolar episode . Hi Anonymkode: 12877...804
trøndermann38 Skrevet 27. november 2021 #4 Skrevet 27. november 2021 Ja har hatt det flere ganger, bruker løse suduko eller lese, det hjelper meg
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #5 Skrevet 27. november 2021 Jeg setter nattfilter på telefonen og distraherer meg med Instagram reels eller TikTok til jeg sovner. Scroller kjapt forbi alt som ikke er koselig eller morsomt. Anonymkode: 37f20...6c2 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #6 Skrevet 28. november 2021 Jeg har perioder der jeg er redd for dette. Som regel når jeg har fri dagen etter. Da setter jeg på alarmen på mobilen for da føler jeg hvertfall at jeg har kontroll på når jeg våkner og det føles tryggere. Anonymkode: df7e8...10b
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #7 Skrevet 28. november 2021 Nok en natt våken, jeg tørr rett og slett ikke å sove, jeg har ganske store doser sovemedisin som jeg kan ta men bare tanken gir meg panikk, takker ikke å sove, hater dette her, vil bare sove som alle andre. Hi Anonymkode: 12877...804
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #8 Skrevet 28. november 2021 Du kan begynne å bruke amfetamin. Da slipper du å bekymre deg for søvn så mye. Søvn er oppskrytt uansett, Anonymkode: 6b9b5...21a
Vampyrina Skrevet 28. november 2021 #9 Skrevet 28. november 2021 Test ut mindfulness. Det kan hjelpe. Finnes flere gode på Spotify.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #10 Skrevet 28. november 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Tankekjør, dødsangst, angst, mareritt , redd for fremtiden, redd for ny dag, redd for å aldri komme med igjen etter en bipolar episode . Hi Anonymkode: 12877...804 Jeg er også bipolar men det har aldri påvirket mitt søvn mønster så mye. sover jo mindre når jeg er manisk men ikke så veldig mye mindre. dødsangst og bekymring for remtiden derimot er jo ikke bra for søvn. Hjernen klarer ikke slappe av når du bekymrer deg over ting. Hvorfor er du redd for å dø? Anonymkode: 6b9b5...21a 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #11 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er også bipolar men det har aldri påvirket mitt søvn mønster så mye. sover jo mindre når jeg er manisk men ikke så veldig mye mindre. dødsangst og bekymring for remtiden derimot er jo ikke bra for søvn. Hjernen klarer ikke slappe av når du bekymrer deg over ting. Hvorfor er du redd for å dø? Anonymkode: 6b9b5...21a Jeg har gjort så mye stygt med meg selv når jeg har vært manisk depressiv at jeg er redd kroppen nå sier stopp, pluss at jeg har anoreksi . Etter siste episode så kommer jeg til å få konsekvenser jeg ikke kommer til å klare å leve med, skal legges inn på mandag så håper det hjelper, men har vært innlagt av og på siden slutten av sommeren , både tvang å frivillig, så ser ikke så lyst på fremtiden nå. Hi Anonymkode: 12877...804
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #12 Skrevet 28. november 2021 Kommer angsten i det du går inn på soverommet eller når du tenker på å legge deg? Hvis det er det første så prøv å sov en annen plass, ta med deg dynen og puten inn på sofaen og sov der. Det har jeg måtte gjøre i perioder. Det er viktigere å få sove enn hvor du gjør det. Går du over lengre perioder med lite søvn kan det gjøre angsten enda sterkere og du kommer inn i en ond spiral. Det høres kanskje litt rart ut, men det kan også hjelpe endre på plasseringen av sengen. Eller bare det å ligge motsatt vei i sengen har har hjelpt meg. Du kan prøve utelukkende gjøre 2 ting i sengen, å sove eller ha sex. Dvs at har du lagt 10 minutter uten å sovne, så står du opp igjen og gjør noe kjedelig en stund før du prøver igjen. Jeg kan anbefale å ta frem en tilfeldig bok og begynne å telle hvor mange av en bestemt bokstav det er i boken. Tro meg, det er kjedelig det. Kommer angsten tidligere på kvelden så må du rett og slett prøve å gjøre unngå å gi de tankene rom. Gå en kveldstur, drikk en kopp kamille te, ansiktsmaske eller andre ting som gir deg en god følelse. Det jeg gjorde i de verste periodene hvis det var helt krise var å gjøre klar en varmeflaske i under dynen, så gikk jeg utenfor huset med så lite klær at jeg begynte å fryse, og sto der så lenge jeg klarte. Da klarte jeg å midlertidig snu den negative tanken om at sengen var skummel til en plass som gav meg det jeg trengte akkurat i det øyeblikket, nemlig varme. Og siden jeg ble ganske kald måtte jeg ligge en stund der, og som oftest sovnet jeg. Anonymkode: 9d202...6a0 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #13 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommer angsten i det du går inn på soverommet eller når du tenker på å legge deg? Hvis det er det første så prøv å sov en annen plass, ta med deg dynen og puten inn på sofaen og sov der. Det har jeg måtte gjøre i perioder. Det er viktigere å få sove enn hvor du gjør det. Går du over lengre perioder med lite søvn kan det gjøre angsten enda sterkere og du kommer inn i en ond spiral. Det høres kanskje litt rart ut, men det kan også hjelpe endre på plasseringen av sengen. Eller bare det å ligge motsatt vei i sengen har har hjelpt meg. Du kan prøve utelukkende gjøre 2 ting i sengen, å sove eller ha sex. Dvs at har du lagt 10 minutter uten å sovne, så står du opp igjen og gjør noe kjedelig en stund før du prøver igjen. Jeg kan anbefale å ta frem en tilfeldig bok og begynne å telle hvor mange av en bestemt bokstav det er i boken. Tro meg, det er kjedelig det. Kommer angsten tidligere på kvelden så må du rett og slett prøve å gjøre unngå å gi de tankene rom. Gå en kveldstur, drikk en kopp kamille te, ansiktsmaske eller andre ting som gir deg en god følelse. Det jeg gjorde i de verste periodene hvis det var helt krise var å gjøre klar en varmeflaske i under dynen, så gikk jeg utenfor huset med så lite klær at jeg begynte å fryse, og sto der så lenge jeg klarte. Da klarte jeg å midlertidig snu den negative tanken om at sengen var skummel til en plass som gav meg det jeg trengte akkurat i det øyeblikket, nemlig varme. Og siden jeg ble ganske kald måtte jeg ligge en stund der, og som oftest sovnet jeg. Anonymkode: 9d202...6a0 Angsten kommer bare ved tanken på å skulle sove, så tør ikke å ta medisiner som jeg burde ta for bipolare, den gjør meg søvnig å det gir meg panikk. Bruker ikke å sove i seng pga traumer men kan finne meg en ny soveplass slik at det blir nytt, det har hjulpet før så takk for tipser der. Skal og prøve der andre du nevner. Hi Anonymkode: 12877...804
Adrenalina1 Skrevet 28. november 2021 #14 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du kan begynne å bruke amfetamin. Da slipper du å bekymre deg for søvn så mye. Søvn er oppskrytt uansett, Anonymkode: 6b9b5...21a Jævlig dårlig råd. Nei, søvn er ikke oppskrytt. Det kan være direkte farlig å gå for lenge uten søvn.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #15 Skrevet 28. november 2021 jøss.. for meg er det omtrent motsatt: jeg vil bare sove og sove. Bare tanken på å måtte våkne opp igjen til en ufattelig nitrist hverdag er til å gråte av Anonymkode: 153f8...e1d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå