Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2005 #1 Skrevet 10. oktober 2005 Har liggende haugevis av klær og utstyr etter barna, som jeg nå har tenkt å få rydde bort. Har vært innom Finn.no og lurer på om jeg skal legge ut noe for salg der. Er det noen som har gode eller dårlige erfaringer fra dette? Finnes det alternative løsninger? Vil gjerne ha litt betalt for noe av det, ettersom det er veldig pent brukt.
Gjest Madeline Skrevet 10. oktober 2005 #2 Skrevet 10. oktober 2005 Jeg kan ikke uttale meg om Finn.no, men jeg har et par andre alternativ. Du kan henge opp lapp på helsestasjonen eller lokalbutikken om at du har klær og utstyr til salgs. En annen mulighet er å sette inn annonse i lokalavisa.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2005 #3 Skrevet 10. oktober 2005 Finn.no er smartere enn en lapp på lokalbutikken fordi du kan legge inn masse bilder av tingene. Selv solgte jeg Simovogna mi der - la ut annonse i går, og fikk tre telefoner samme dag. Solgte den til den første som ringte. Et annet alternativ er kauksjonssiden QXL. Du kan få overraskende bra betalt for gjenstander der, og dessuten legge inn en minstepris.
Smørblomsten Skrevet 10. oktober 2005 #4 Skrevet 10. oktober 2005 Finn.no er genialt! Spes. hvis du bor i nærheten av Oslo eller andre storbyer, her går det unna! Har kjøpt en del ting brukt, både barneutstyr og andre ting. Også solgt mye! Du har ikke tilfeldigvis en saueskinnspose da?! Hehe
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2005 #5 Skrevet 10. oktober 2005 Finn.no er genialt! Spes. hvis du bor i nærheten av Oslo eller andre storbyer, her går det unna! Har kjøpt en del ting brukt, både barneutstyr og andre ting. Også solgt mye! Du har ikke tilfeldigvis en saueskinnspose da?! Hehe ← Nei, faktisk er saueskinnspose en av de få tingene jeg ikke har, ellers skulle du fått!! Hvordan gjør dere med betalingen på Finn? Stoler dere bare på hverandre eller går dere gjennom payex? Betaler kjøperen før selgeren postlegger varen?
Smørblomsten Skrevet 10. oktober 2005 #6 Skrevet 10. oktober 2005 Enten kommer kjøper på døra og henter varen og betaler kontant, eller jeg har i 2 tilfeller sendt pr postoppkrav og begge gangene har de blitt avhentet og betalt. 1 gang ville kjøper betale inn på forskudd, så hun slapp postoppkravet, og DET var jo def. helt ok for meg, da fikk jeg pengene FØR jeg sendte varene... I de fleste tilfeller tror jeg man stoler på hverandre. Ofte har man kommunisert pr mail eller tlf før beslutningen tas, og har dermed mobilnr /mailadr dersom èn av oss skulle være uærlige...
Gjest Hege Skrevet 10. oktober 2005 #7 Skrevet 10. oktober 2005 Har liggende haugevis av klær og utstyr etter barna, som jeg nå har tenkt å få rydde bort. Har vært innom Finn.no og lurer på om jeg skal legge ut noe for salg der. Er det noen som har gode eller dårlige erfaringer fra dette? Finnes det alternative løsninger? Vil gjerne ha litt betalt for noe av det, ettersom det er veldig pent brukt. ← Har du testet Kvinneguidens Markedsplass?
tigerpus Skrevet 10. oktober 2005 #8 Skrevet 10. oktober 2005 Jeg har både kjøpt og solgt en masse forskjellig på Finn.no. Det har alltid vært god respons på annonsene mine. Du kan også annonsere under "gis bort", da er det gratis. Jeg gav bort en sofa der en gang, hadde ca 20 henvendelser de 2 første timene etter at jeg la den ut. Måtte bare løpe hjem og få slettet annonsen før mobilen smeltet. Jeg har pleid å få betaling på forhånd av de jeg har sendt tingene til. -- T
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå