Gå til innhold

Ble tatt i laser i går

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Cole skrev (På 1.12.2021 den 10.37):

Hvor står det noe om laser her?

Første gang jeg noen gang hører om laserkontroll på motorvei. Skjønner at politiet i Drammen har lite å drive med i hvert fall.

Men ikke noe problem at de bruker trip track (ikke tracker)? Med så mye idiotkjøring det er på E18, spesielt fra Liertoppen og sørover, er dette utelukkende positivt.

Anonymkode: 8a6e2...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cole skrev (På 4.12.2021 den 20.13):

Målesystem de bruker i bilene ved forfølgelse.

Bor samme sted. Kjører 50-60K i året med en stor del av disse på E6. Gjort det i snart 15 år. Aldri sett laserkontroll på en motorvei.

Det er fordi mange av laserkontrollene ofte plasseres i andre kjøreretningen enn vanlig. Dvs, at man blir skutt bakfra ut av tuneller for eksempel. Da blir de vanskelige å se over fire felt og gjerder ffra motgående kjørefelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men ikke noe problem at de bruker trip track (ikke tracker)? Med så mye idiotkjøring det er på E18, spesielt fra Liertoppen og sørover, er dette utelukkende positivt.

Jeg har da ikke sagt om noe er et problem eller ikke?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er fordi mange av laserkontrollene ofte plasseres i andre kjøreretningen enn vanlig. Dvs, at man blir skutt bakfra ut av tuneller for eksempel. Da blir de vanskelige å se over fire felt og gjerder ffra motgående kjørefelt.

Det er ganske utrolig at jeg fortsatt ikke har blitt tatt med over 700'000 km bak meg, der mesteparten er på motorveier som E6 og E18 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cole skrev (5 timer siden):

Det er ganske utrolig at jeg fortsatt ikke har blitt tatt med over 700'000 km bak meg, der mesteparten er på motorveier som E6 og E18 🙂 

Forteller vel bare at du er en god sjåfør som holder fartsgrenser og slipper å ha noe med politiet å gjøre…..eller at du har gullhår et visst sted😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marleah skrev (29 minutter siden):

Forteller vel bare at du er en god sjåfør som holder fartsgrenser og slipper å ha noe med politiet å gjøre…..eller at du har gullhår et visst sted😉

Jeg følger trafikken og forholdene. Er det tom vei og gode forhold, så ligger jeg rett under beslag. Som sagt, fortsatt ikke en eneste prikk 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cole skrev (På 6.12.2021 den 10.08):

Nei, bare kommentert at "politiet må ha lite å gjøre om de bruker laser på e18". Så det er åpenbart et problem for deg, selv om Trip track er ok. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, bare kommentert at "politiet må ha lite å gjøre om de bruker laser på e18". Så det er åpenbart et problem for deg, selv om Trip track er ok. 

Laser fordrer at man steller seg opp og har kontroll. Triptrack kan man sette på dersom man oppdager noen som kjører for fort mens man f.eks. er på vei tilbake fra et oppdrag.

Jeg synes laserkontroller har lite for seg, da de sjeldent gjøres på trafikkfarlige steder. De gjøres stort sett på steder der fartsgrensa går fra 80 til 60 uten at det er noen åpenbar grunn til det. Motorveien er i hvert fall bortkastet tid å ha laserkontroll på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cole skrev (18 minutter siden):

Laser fordrer at man steller seg opp og har kontroll. Triptrack kan man sette på dersom man oppdager noen som kjører for fort mens man f.eks. er på vei tilbake fra et oppdrag.

Jeg synes laserkontroller har lite for seg, da de sjeldent gjøres på trafikkfarlige steder. De gjøres stort sett på steder der fartsgrensa går fra 80 til 60 uten at det er noen åpenbar grunn til det. Motorveien er i hvert fall bortkastet tid å ha laserkontroll på.

For oss som bor i vestfold og opplever at folk kjører langt over fartsgrensene, er det en veldig åpenbar grunn. For litt siden ble en unggutt målt til 260km/t i 110-sonen. 

Ulempen med trip track er at man ikke måler de som kun kjører når de ikke har andre biler rundt seg - nettopp pga frykten for sivile politibiler. Rånemiljøet i vestfold stanset trafikken på e18 et par ganger så et par av de kunne råkjøre et stykke. Mange av de ble tatt med laser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

For oss som bor i vestfold og opplever at folk kjører langt over fartsgrensene, er det en veldig åpenbar grunn. For litt siden ble en unggutt målt til 260km/t i 110-sonen. 

Ulempen med trip track er at man ikke måler de som kun kjører når de ikke har andre biler rundt seg - nettopp pga frykten for sivile politibiler. Rånemiljøet i vestfold stanset trafikken på e18 et par ganger så et par av de kunne råkjøre et stykke. Mange av de ble tatt med laser. 

Om de kjører i 260 på tom vei, så er det bare dem selv de dreper.

Langt mer formålstjenlig å ta de som stenger veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cole skrev (3 minutter siden):

Om de kjører i 260 på tom vei, så er det bare dem selv de dreper.

Langt mer formålstjenlig å ta de som stenger veien.

Joda, men de bytter på. Og når en av de "bare" kjører seg til 100% ufør må vi andre betale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Joda, men de bytter på. Og når en av de "bare" kjører seg til 100% ufør må vi andre betale. 

Jada, jeg vet det. Forsvarer heller ikke slik tullekjøring. Synes bare laser slik det brukes i de fleste tilfellene er tåpelig. Bruk det der det redder liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...